2021-01-13, 15:55
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Vart väll bort sorterad svårt att filma eller någonting
.
Det hade räckt att bara nämna det i förbifarten. Man nämner facit.
Citera
2021-01-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
.
Det hade räckt att bara nämna det i förbifarten. Man nämner facit.
Jo de borde kunnat läsa om det i tidningen eller något
Citera
2021-01-17, 21:49
Medlem
Annars avsnittet avklarat. Lite sent kanske, men det är ju inte så att jag får och längtar efter det

Vilket jävla pekoral!
Citera
2021-01-17, 23:15
Medlem
Så tråkigt för det här kunde verkligen bli något. De saknar inte skådespelare, regissör, fotot är bra. Huset underbart och ön vacker i midsommaren. Budgeten märks verkligen.

Ändå så misslyckas de på den mest grundläggande, och framför allt billiga nivån. Hur de kunde låta manuset passera är en ren gåta för mig.

Helt okej story att dra ut på några avsnitt i en tevesåpa om de lagt in någon seriemördare som ska åt Eivor, Maggan håller på att få ihop det med kallskänken, Roos har problem med att inte visa sina skamliga böjelser angående Maggan son Uno. Och förstås att tavringen de arrenderar huset av planerar en Jönsson-ligankupp för att komma åt kassaskåpet.

Som det är nu är det bara pinsamt.
Citera
2021-01-18, 19:52
Medlem
Tredje avsnittet med Den Stora Kärleken och svartsjukedrama. Bävar inför nästa avsnitt. Kan det bli sämre?
Citera
2021-01-18, 23:42
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Huset underbart och ön vacker i midsommaren.

Ön?

Huset ligger vid en insjö.
Citera
2021-01-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ön?

Huset ligger vid en insjö.
Lövanders sommarställe är inspelat vid Stamsjövik vid Lilla Stamsjön vid Lerum och sommarrestaurangen är inspelat i ett hus vid Nääs slott.
Citera
2021-01-19, 00:32
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Lövanders sommarställe är inspelat vid Stamsjövik vid Lilla Stamsjön vid Lerum och sommarrestaurangen är inspelat i ett hus vid Nääs slott.

Bägge är insjöar. Jag antog att 25 cm slak menade restaurangen. Jag märkte inte av sommarstället.
Citera
2021-01-19, 01:06
Medlem
Citat:
Bägge är insjöar. Jag antog att 25 cm slak menade restaurangen. Jag märkte inte av sommarstället.
Ja det stämmer det.
Citera
2021-01-19, 08:53
Medlem
Ja, de påstår ju att det är ute i skärgården. Men det är ju rätt uppenbart att det inte går att driva en high-end restaurant ute i skärgården. Enda kommunikationen verkar också vara en ångbåt två gånger om dan, förutom eventuella seglare. Så även själva förutsättningen känns väldigt konstlad.

Blir det fler avsnitt nu jag måste se för att få finska något av mina skattepengar? Eller slipper jag?

Märkligt för övrigt hur såna här melodramer har en sån förkärlek att skildra överklassens bekymmer och problem. En sorts 1% chic, fast tvärtom.
Citera
2021-01-31, 09:32
Medlem
Jag hade helt missat denna serie när den sändes på TV. Nu har jag sett samtliga avsnitt på SVT Play och är helt klart nöjd. Visst, det är ju långtifrån en perfekt serie och det finns säkert sådant de kunde ha gjort annorlunda. Faktum är dock att jag såg fram emot att se ett avsnitt per dag och att jag hade stor behållning av serien.
Citera
2021-01-31, 09:39
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Ja, de påstår ju att det är ute i skärgården. Men det är ju rätt uppenbart att det inte går att driva en high-end restaurant ute i skärgården. Enda kommunikationen verkar också vara en ångbåt två gånger om dan, förutom eventuella seglare. Så även själva förutsättningen känns väldigt konstlad.

Blir det fler avsnitt nu jag måste se för att få finska något av mina skattepengar? Eller slipper jag?

Märkligt för övrigt hur såna här melodramer har en sån förkärlek att skildra överklassens bekymmer och problem. En sorts 1% chic, fast tvärtom.
Ön är ju ganska luddigt beskriven, men det finns både dansbana och en liten fiskhamn där, så antagligen fins det någon sorts by där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in