2021-01-13, 16:13
Medlem
Har gang stalking offer hjärnspöken?

Dagens moderna psykiatri bygger på att låta patienter tala om sina problem för
en läkare som lyssnar. Freud utvecklade tekniken där patienten fick tänka fritt
och tala spontant hur konstiga eller dumma idéerna än verkade för att få tillgång
till det undermedvetna. Det patienten ska säga för att få diagnosen schizofreni är
att han/hon hör en eller flera röster som alltid skall vara elak eller negativ och
som säger åt personen vad han/hon skall göra. Inga vidare stora test görs eftersom
schizofreni inte kan bestämmas på något annat sätt än denna självrapportering
i närvaro av en läkare.

För de som aldrig råkat ut för en stalker så är det inte alltid så lätt att förstå att vi
faktiskt har individer mitt ibland oss som njuter av och därför gör allt i sin makt
för att skada andra människor. Bakom stängda dörrar så använder våldsverkaren
sig av extrema metoder för att kontrollera och manipulera varenda del av offrets liv.
Detta är en våldsverkare som inte kan känna empati för andra människor. Stalkern
vill framställa sitt offer som besatt, galen, psykiskt störd och har perfekta verktyg
till sitt förfogande, sällsamma tekniker som ingen känner till. De ovetande offren
luras många gånger att berätta om det inträffade för psykiatrin och diagnostiseras
utan vidare för att ha inbillade samtal med sig själva, schizofreni. Detta ökar sedan
risken för offret att ska bli ensamt eller socialt utsatt och hamna i händerna än mer
hos stalkern. Brist på information om grupp stalking har skapat många felaktiga
bedömningar även hos professionella inom vården.
Senast redigerad av Piratpartiet 2021-01-13 kl. 16:30.
Citera
2021-01-16, 03:47
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Har gang stalking offer hjärnspöken?

Dagens moderna psykiatri bygger på att låta patienter tala om sina problem för
en läkare som lyssnar. Freud utvecklade tekniken där patienten fick tänka fritt
och tala spontant hur konstiga eller dumma idéerna än verkade för att få tillgång
till det undermedvetna. Det patienten ska säga för att få diagnosen schizofreni är
att han/hon hör en eller flera röster som alltid skall vara elak eller negativ och
som säger åt personen vad han/hon skall göra. Inga vidare stora test görs eftersom
schizofreni inte kan bestämmas på något annat sätt än denna självrapportering
i närvaro av en läkare.

För de som aldrig råkat ut för en stalker så är det inte alltid så lätt att förstå att vi
faktiskt har individer mitt ibland oss som njuter av och därför gör allt i sin makt
för att skada andra människor. Bakom stängda dörrar så använder våldsverkaren
sig av extrema metoder för att kontrollera och manipulera varenda del av offrets liv.
Detta är en våldsverkare som inte kan känna empati för andra människor. Stalkern
vill framställa sitt offer som besatt, galen, psykiskt störd och har perfekta verktyg
till sitt förfogande, sällsamma tekniker som ingen känner till. De ovetande offren
luras många gånger att berätta om det inträffade för psykiatrin och diagnostiseras
utan vidare för att ha inbillade samtal med sig själva, schizofreni. Detta ökar sedan
risken för offret att ska bli ensamt eller socialt utsatt och hamna i händerna än mer
hos stalkern. Brist på information om grupp stalking har skapat många felaktiga
bedömningar även hos professionella inom vården.

Det stämmer nog i vissa fall - "gaslighting" används för många syften. "Gang Stalking" är inte några enstaka privata personer men en formell grupp med auktoritet som manipulerar stora stats- & samhällsresurser för att experimentera & operarare på en måltavla. Det här är alltså stöttat av samhället & förklarar varför det pågår öppet i samhället. Klagomål & dylikt ignoreras med avsikt eftersom samhället helt enkelt tror mer på agendan än måltavlans egna hälsa & välbefinnande. Själva gruppen bakom det här är väldigt övertygande & inflytelserikt.

Det här går helt ut på att påverka en måltavla & se vad denne gör. Det är inte bara ett avancerat & omfattande socio-psykologiskt experiment men också social engineer-operation & psykologisk operation. De påverkar ens perception via avancerade metoder såsom manipulation av sociala medier likt vad som beskrivs i "The Great Hack"-dokumentären. De rekryterar människor att "hjälpa" dem i deras operation online & offline eftersom de övervakar all kommunikation & spionerar 24/ på en måltavla. De tror något om en måltavla som de troligen använder som motivation & rättfärdiga den väldigt olagliga, oetiska & omoraliska experimentet/operationen.

Det "Piratparitet" gör i forumet är att påverka mig eftersom jag har en seriös erfarenhet av att bli utsatt för gang stalking-aktiviteter av vissa av dess medlemmar för många år sedan. "Piratpartiet" vill övertyga er alla att det här är några privatpersoner som är "empatilösa sadister" för att leda både er & mig från sanningen vilket är det omvända - gruppen bakom min operation är professionella, välkoordinerade, har formell makt & de har resurser att övervaka mig 24/7 via mobil & dator samt att spåra min aktivitet online.

Ni måste verkligen fråga er varför de vill experimentera på människor utan deras medgivande & "informed consent" - ingen har någonsin sagt till mig innan de började öppet att gang stalka i 2013 vad det är eller handlade om men det upptäcka jag genom att google "Illuminati Stalking" & "Organized Stalking" år 2017. Det är mycket troligt att de hävdar sig vara en "kult" för att få det att se informellt it eller oskyldigt men jag vet vet utan tvekan att de har tillgång till CIA/NSA-liknande resurser & är dödligt allvarliga i deras agenda mot en måltavla. De säger att en måltavla är "speciell" som så att denne verkar mindre mänsklig & därmed blir borttagen sina mänskliga rättigheter & andra rättigheter. Det är relativt enkel psykologi bakom det hela - det enda som krävs är en grupp med formell auktoritet!!

I realitet finns det inte många aktiva måltavlor. Många passiva måltavlor är passivt övervakade i flera år där information hemligt samlas för att ett beslut tas att aktivera öppen gang stalking som går ut på att påverka måltavlan & se vad denne gör. De har sina förväntningar om hur & vad en måltavla går. Det som är det absolut sjukaste är att de är redo att låta en måltavla ta livet av sig istället för att stoppa det hela. Tro mig - det här är sant. Tänk er att psykologiskt attackera en person för att experimentera & utföra psykologisk operation i flera år. Tills de får igenom sin jävla agenda vilket i sig är att utföra det här på en måltavla till vilket pris som helst. DET tankesätt är vanligt bland radikaler, moralister, psykopater, fundamentalister & så vidare. Sådana som oftast blir inblandade i t.ex. extremistgrupper, terrorgrupper, underrättelsetjänster & så vidare - väldigt målfokuserade personer.

Det hela är ett globalt socio-psykologiskt experiment, en hemlig social engineering-operation & en väldigt djup psykologisk operation inriktat på det undermedvetande. Apparaten finns alltså redan där. de väljer ut personer att ge sig på efter deras agenda. Det "kostar" inget i sig utan budgeten finns där för att ge sig på ett X antal individer efter deras agenda.
Citera
2021-01-16, 05:04
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Apropå Dr. James Giordano så är han också del av Human Brain Project, på Uppsala universitet:

James Giordano PhD, MPhil is a Senior Researcher and Task Leader in SP-12, The Human Brain Project Neuroethics and Philosophy Group at the Centre for Research and Bioethics (CRB) of Uppsala University, Sweden, where his work focuses upon dual use applications of brain science, and issues arising in and from the studies of consciousness.

https://www.humanbrainproject.eu/en/social-ethical-reflective/neuroethics-and-philosophy/who-we-are/[/url]

Uppsala universitet skriver att Giordani utgör en förstärkning; "James Giordano förstärker vår neuroetikprofil"; https://crb.uu.se/nyheter/text/?tarContentId=630572 och https://www.crb.uu.se/forskning/projekt/dual-use-neuroscience/

Giordano är också del av DARPA; https://www.hdiac.org/person/dr-james-giordano-ph-d/

Blod på händerna?! Att känna till att det exempelvis experimenteras på tusentals människor världen över utan att tala ut om detta eller försöka sätta stopp för det gör en tveklöst medskyldig. Det är inte vilka brott som helst som pågår utan sådana slags övergrepp på människors hjärnor, kroppar och frihet att de i princip får alla andra brott att framstå som harmlösa.

Och dessa akademiska nissar på exempelvis Uppsala universitet - vad vet de om etik egentligen när de låtsas som att det regnar? Varför skall de ens syssla med etikfrågor när de uppenbarligen prioriterar sina egna karriärer och att se åt andra hållet framför sanningen?! När t.o.m. FN:s särskilda sändebud för tortyr Nils Melzer har börjat granska denna slags brott - som han benämner cybertorture - borde det vara dags att göra något än att sitta på ett kontor, dricka kaffe och fundera på vilken småsak som ter sig viktigare än detta.

Tack så mycket! Jag har länge anat att det här handlar just om min hjärna, mitt psyke, min själ, mitt beteende... Alltså min person!

De HAR blod på deras händer! Jag kunde ha tagit livet av mig flera gånger om mitt liv var lite annorlunda så jag tror på siffror att 10 000-tals världen över har på olika sätt tagit livet av sig eller förstört sina liv permanent. Trots mina vädjan att sluta utföra påverkansoperationer via t.ex. Internet fortsätter & hemlighåller de det än idag. Det är precis som du säger - övergrepp på människors hjärnor. Non-consentual socio-psychological experiment, non-informed consent...

De försöker ju stimulera beteende, händelser, utfall & så vidare i mitt liv. Allt jag gör sedan 2013 verkar övervakas & rapporteras tillbaka till gruppen. Gruppen använder informationen för att skapa psykologiska operationer mot mig online & offline (se "The Great Hack"). Av det jag hört, upplevt & läst verkar de väldigt intresserade av vad jag tänker, hur jag reagerar, varför... Sådant som psykologer & psykiatriker vill veta men också professionella inom psykologisk krigföring & generella vetenskapspersoner.

Båda VICE-inslag om Targeted Individuals & Gang Stalking hade psykologer & psykiatriker som "förklarade fenomenet" utan att ens betänka möjligheten att det faktiskt pågår. Med all respekt för yrkesprofessionella överallt: psykologer & psykiatrika är INTE allvetande. Ironiskt nog, de yrkesprofessionella (inklusive journalisten) ser ju löjliga ut i inslaget.

Det som är intressant för mig är hur enkelt de får med sig personer i alla möjliga ställningar i samhället att delta. De måste ju ha auktoritet att övertyga personer & organisationer på plats. Vissa av mina gang stalkers har deltagit i det här i flera år.

De verkar vara väldigt intresserade av att veta hur jag fungerar & hur jag reagerar - beteende. Det är sådant som brukar intressera vetenskapsmän inom militär-underrättelsekomplex. De utsätter mig för extrem informationskrigföring online & offline - det jag kallar för INFORMATIONSDOMINANS likt när amerikanska flygstyrkor hävdar sig ha LUFTDOMINANS i många situationer. Det här är väldigt likt modern krigföring & det handlar om att kontrollera & använda information i REAL-TID som de gör mot mig. Det hela ser ut som att de vänt sin spioneriapparet mot mig & inte bara det - de rekryterar ju ens sociala cirkel till operationen & inte bara det: även nya personer en stöter online eller offline rekryteras efter första kontakt. Uppenbarligen övervakar de mina kommunikationer i real-tid.

Allt som Edward Snowden avslöjade redan 2013. Jag kan beskriva det de gör mot mig på sociala medier genom att hänvisa till "The Great Hack"-dokumentären däremot är det mycket mer informationskrigföring då de rekryterar mina kontakter online för att utföra psykologiska operationer mot mig som de blir tillsagda att förneka. ("gaslighting" vilket är psykologisk tortyr). Andra pekar på allt från Gud/Jesus/Satan till CIA/NSA/FBI till demoner/änglar/utomjordingar, till elaka personer i ens omgivning med tillgång till topphemliga vapen. Det som är sant angående vapnen är att de som jag har kontakt med matar data till deras cyberenhet som utför informationskrigföringen online via t.ex. sociala medier (de har tillgång till algoritmer & reklam = se t.ex. NSA-partnern "Palantir")... En sak är säker: det finns MÅNGA teorier online om det här men väldigt FÅ handlar om psykologisk krigföring & experiment om hjärnan, psyket, själen & människan - undrar varför? Det är ju det mest uppenbara tycker jag.

Alla upplysta vet dessa saker: framtiden ligger i att ta kontroll över HJÄRNAN & INFORMATION! Fundamentalt, kan de kontrollera infomation som måltavlan tar till sig på daglig basis kontrollerar de också hur hjärna reagerar från ett perspektiv av neuro-synapser vilket är Dr James Giordanos våtaste dröm - att utveckla ett neurovapen som genom kontrollerad information i kombination med stimuli bokstavligen skriver om neurobanor. Det här tar ju fler år eller decennium! Med andra ord är det som jag alltid påstått: en typ av tros- & beteendeförändring. Däremot görs det här på en omfattande nivå & tar död på folk så det enda sätt vi måste se det är att det är ett hemligt krig & som alla vet "warfare is based on deception".

Sedan att ens familj är med på det kan förklaras på många sätt. Familjen har ju psykologiskt profililerats innan de blev tillfrågade delta så gruppen visste med stor sannolikhet hur de skulle reagera. Jag tror INTE att gruppen gör något i förväg utan att kalkylera utfall & sannolikhet.

Det som är svårast att förstå är att så många människor går med på att delta i det hela & hemlighålla det. Även efter påtryckningar & uppenbar negativ påverkan från gang stalking i flera verkar de inte ge med sig. De erkänner att operationer sker men fortsätter ändå - det är så jävla bisarrt! Jag tror att gruppen bakom operationen VILL fortsätta & det är INTE familjens beslut av någon anledning. Nästan alla mina närmare vänner erkände & tog distans från mig för snart fem hela år sedan. De har ju det alternativet men med ens familj som typiskt håller samman som mig kan jag inte distansera mig. Dessutom är det faktiskt för farligt att bryta helt kontakt med sitt stödsystem även om de använder min familj då & då. Som ni inser är det en väldigt komplicerad situation som jag kan bara likna till det jag lärt mig om hur kulter såsom Scientologikyrkan vänder familjemedlemmar mot varandra baserat på tro & lojalitet - alltså inte ens pengar.

Informationsflödet går från familjemedlem (offline) till sociala medieoperation (online) i real-tid. De koordinerar det hela så det ser ut övernaturligt men i själva verkat är det en artificiellt synkronicitet (händelse; social engineering) som skett. Det här är deras utan tvekan PRIMÄRA VERKTYG eftersom de kopplar orelaterade personer& händelser till varandra via gruppen som koordinerar & är ibland orsaken till det hela.

I slutändan verkar det som att alla inblandade vill att jag ska tro att inget är koordinerat & allt händer osynligt eller övernaturligt därmed förnekar de aktivt att det är koordinerat. Det kan mycket väl vara ett stort socio-psykologiskt experiment för att se hur jag reagerar till det hela. Det verkar onekligen så. Inte bara det - de vill jag att jag REAGERAR på ett sätt de vill!! Varför då?? Varför spendera extrema resurser att utföra psykologiska operation om inte DE ska tjäna något på det? Uppenbarligen finns det en agenda som vi inte pekat på än. Oavsett agenda är det här så nära indirekt "Mind Control" de kan komma genom att manipulera information. Det är en klassiskt "conditioning"-operation med stimuli & reaktion - de vill ju ha ett visst utfall. Det kan mycket väl vara att de är en kristen kult (Jesuiter) som bokstavligen försöker konvertera folks beteende efter deras preferenser? Vad är Gud? Vad är medvetande? Hur skulle måltavlan göra i den här situationen? & igen? Det hela känns ibland som ett stort psykologiskt experiment i beteende & upplevelser.... Det tar ju aldrig slut & jag har aldrig blivit formellt eller propert informerad om det här eller delgiven information eller gett mitt medgivande. Däremot är det sannolikt att de fått med sig mig familj på det hela & då kan mycket hända i hemlighet eftersom ens familjemedlemmar spionerar på en & informerar samt agerar utefter agendan.

De vill ju veta vad jag tänker, varför, hur samt vad jag planerar, när, varför... De använder stora resurser för att uppnå deras agenda vilket är skräckingivande i sig att inse. De testar olika stimuli & använder allt möjligt för att kommunicera deras budskap eller vad det de nu vill "testa" - de vill ju att jag själv ska uppfatta saker & inse saker själv... De har upprepat samma skit 10-100 gånger & det ser helt jävla löjligt ut! De vill att JAG ska förändras på sätt som DE vill - att JAG ska hitta en mening i det här. Det är onekligen så att de VILL ta över ens hjärna & liv efter deras agenda i gang stalking som då familjen på en nivå gått med på...
Senast redigerad av RiktigTI 2021-01-16 kl. 05:51.
Citera
2021-01-16, 20:07
Medlem
Nyårshälsning till Nils Melzer, FN:s särskilda sändebud för tortyr, från styrelsemedlemmarna i ICATOR (The International Coalition Against Electronic Torture and the Robotisation of Living Beings). Förutom en kortfattad beskrivning av brotten - som får anses vara de värsta brott som mänskligheten någonsin skådat - så tackas Melzer för sitt arbete i denna fråga (som berör ALLA människor) och för sitt arbete rörande Julian Assange (som också är utsatt för dessa brott, precis som ambassadpersonal och tusentals människor världen över); https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=tUtA2CbTDCU&feature=youtu.be

Om fler personer engagerar sig i denna jätteviktiga fråga och/eller stödjer personer som jobbar för att allmänheten skall bli varse om vad som pågår ökar chansen att brottslingarna åker fast (snabbare) och brotten upphör.
Senast redigerad av Julma-O 2021-01-16 kl. 20:13.
Citera
2021-01-17, 05:06
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Nyårshälsning till Nils Melzer, FN:s särskilda sändebud för tortyr, från styrelsemedlemmarna i ICATOR (The International Coalition Against Electronic Torture and the Robotisation of Living Beings). Förutom en kortfattad beskrivning av brotten - som får anses vara de värsta brott som mänskligheten någonsin skådat - så tackas Melzer för sitt arbete i denna fråga (som berör ALLA människor) och för sitt arbete rörande Julian Assange (som också är utsatt för dessa brott, precis som ambassadpersonal och tusentals människor världen över); https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=tUtA2CbTDCU&feature=youtu.be

Om fler personer engagerar sig i denna jätteviktiga fråga och/eller stödjer personer som jobbar för att allmänheten skall bli varse om vad som pågår ökar chansen att brottslingarna åker fast (snabbare) och brotten upphör.

Tack för att du påminde mig om ICATOR. Är du styrelsemedlem där?

Jag misstänker verkligen att jag är utsatt för deras "neurovapen". Jag är däremot inte utsatt för något kinetiskt eller baserat i mikrovågor såsom energivapen eller mikro-/ljudvågor. De fokuserar på att manipulera min uppfattning (perception management) genom att manipulera information i min omgivning online & offline. Mitt fall är nästan helt informations-/psykologikrigföring genom en total dominans av ens verklighet genom t.ex. ofrivillig stimuli & då reaktion. Sedan gymnasiet runt 2006 har de på något sätt påverkat mig bakom min rygg. År 2013 började det med öppen förföljelse, sabotage, påverkan & så vidare online & offline.

Jag kan bara hänvisa till "The Great Hack"-Netflixdokumentären men i mitt fall är det ren informationskrigföring online då de använder både mainstream media & sociala medier genom att rekrytera personer för "hjälp" att utföra psykologiska operationer mot mig. De verkar vara extremt intresserade i vem jag är, vad jag vill, hur jag tänker & så vidare. De använder spionprogramvara & övervakning för att spåra min aktivitet 24/7 & använda informationen för att skapa psykologiska operationer i real-tid online & offline.

Det här har i ett fall innefattat en Europaparlamentariker som jag tror kan hjälpa mig med vittnesmål & det team som stöttar mig. Uppenbarligen spelar det ingen roll vem som blir rekryterad: politiker, poliser, myndighets- & universitetspersonal... Det FINNS en formell grupp med auktoritet bakom det här - ÄNDÅ hålls denna olagliga, oetiska & omoraliska experiment & psykologiska operation HEMLIG. Jag fattar inte - VAD fan rättfärdigar öppen psykologisk tortyr & krigföring... Anspelar de på människors dumhet & idioti? Jag kräver att få veta VILKA som har utfört psykologisk krigföring mot mig i 8/14 år... Under denna tid har jag:
  • Avklarat gymnasiet
  • Avlagt kandidat- & masterexamen i ekonomi
  • Startat doktorandstudier i ekonomi
  • Startat & växt ett företag med 100+ miljoner i omsättning

Jag är väldigt kompetent & kunnig person (de påstår gärna annat) men de har rekryterat hela min sociala nätverk i det här sedan 2013 & idag litar jag inte på någon trots att de erkänt sitt deltagande men samtidigt fortsätter utföra handlingar med gruppens agenda. Det här har gjort att jag förlorade både företaget & doktorandprogrammet. Jag har verkligen inget att förlora i dagsläget - inget jobb, ingen flickvän/fru & ingen vidare känsla inför framtiden. Min hälsa har varit dålig över åren på grund av den extra stress "Gang Stalking"-aktiviteter skapat. Det här är kanske min sista vädjan att det här avslöjas & att jag får upprättelse & rättvisa. Sannerligen finns det inget annat ett offer vill än att sätta dit de ansvariga men tyvärr misstänker jag att de vill det med syftet att samla data om hur jag kämpar mot deras psykologiska krigföring.

Det absolut tråkigaste är att familjen har deltagit i det här bakom min rygg sedan tonåren - är 32 år idag. Jag tror att de hade ingen aning om vad det hela egentligen var i början men sedan 2013 började den aggressiva operationen i att låta mig veta hur personer i min omgivning har "rekryterats"... & att de började agera onaturligt som så att de verkade veta saker eller personliga detaljer som annars endast jag visste. Ni vet vid det här laget vad "Organized Stalking" innebär - det är helt sant såsom det står på ICATOR:s hemsida.

Det som folk här måste inse är att "hjärntvättning" fungerar som så att det sker i intensiva perioder såsom i början av en psykologiska operation. De två första åren från 2013 var det daglig påverkan eftersom jag befann mig på universitetet nästan varje dag & exponerades för deras psykologiska operation & "perpetrators" - jag var en lätt måltavla eftersom de visste exakt var jag befann mig & vilka jag interagerade med på daglig basis (vilket var 9-10 personer inklusive familj) samt de visste mina planer i förväg. Efter den intensiva perioden brukar aktiviteter spädas ut över tid med ger stark effekt eftersom ens hjärna har bokstavligen blivit programmerad att reagera på viss stimuli som de skapar & de vet om det i extrem detalj... Ni som inte förstår att det är experter i olika områden som skapar det här är bara för ignoranta men samtidigt förstår jag er skepticism. Däremot idag borde ni lista ut att allt det här är möjligt eftersom idéerna, metoderna & teknologi har exponerats i mainstream media i flera år & på internet. Jag är förvånad att det här fortfarande inte är publikt avslöjat än som en formell operation & experiment.

Det här tillåts att fortgå mot min vilja. Min familj är helt med på det & vill inte erkänna fullt ut att de arbetar med (för?) gruppen bakom hela operationen. Vi är arbetarklassfamilj. De fattar inte att den här jävla operationen har förstört mitt liv på sätt de inte förstår eftersom de är helt insatta på agendan som gruppen vill utföra på mig. Som sagt påminner det hela mig om hur kulter & dylikt vänder ens familj mot en baserat på högre syfte, lojalitet & tro. Det är som sagt grundläggande psykologi men egentligen väldigt noga utplanerat i att manipulera sociala cirkeln av en måltavla för att påverka en måltavla på ett specifikt sätt eller få fram ett önskad reaktion på stimuli. Jesuiiten Dr James Giordano är typisk sådan som skulle sponsra ett experiment baserat på neurovapen & kristendomen som min familj har för trossystem. Det finns så många trådar att dra i mitt fall men jag är 100% säkert HUR de har påverkat mig de siste åtta åren.

Var kan jag få riktig hjälp i att bilda ett rättsligt fall? Det här måste ta slut. Det här är så jävla idiotiskt men dödligt seriöst. Tack så mycket.
Senast redigerad av RiktigTI 2021-01-17 kl. 06:04.
Citera
2021-01-17, 06:22
Medlem
RiktigTIs avatar
Här är ICATOR:s beskrivning av "Organized Stalking" vilket mer än mindre stämmer in på det jag upplevt & ser på saken:

For some years, cases are increasingly known in which people are harassed by organized stalking. In the process, individuals are persecuted by organized groups in their private lives and terrorized by various means. The term gangstalking originated in English-speaking countries.

Unlike traditional stalking, the goal of gangstalking is to psychologically wear down the target person. While the motivation in traditional stalking is more to conquer a spurned lover, the Gangstalker aim at the greatest despair of the target person. Through various sophisticated techniques, the target person in her personal environment is driven further and further into the corner until she finally stands isolated and usually completely helpless. When the target person searches for help within her circle of acquaintances, she often experiences incomprehension. Also, contacts with the police often end up with the advice of a psychologist.

The perpetrators have state-of-the-art technical equipment that allows them to monitor a person throughout the day. Both acoustic and optical monitoring takes place. The victims are monitored in their homes, jobs, recreational facilities, and other places of everyday life. As a result, almost all steps of the target person are predictable. All the steps on the Internet can also be tracked by the perpetrators. They have access to government agencies, telecommunications services, financial institutions, and post offices. The perpetrators have the ability to infiltrate and manipulate almost all areas of daily life.

Here are some aspects of Gangstalking be presented.

Burglary:

There are often burglaries in the lives of the target people. It is either broken into your own home or your own house, or the work spaces are entered. This can lead to vandalism, but usually no noticeable changes are made in the rooms. The burglaries take place without leaving a trace. Personal things are spatially changed, garments change the place, furniture is moved, cables or plugs are pulled out of the appropriate places. The changes are arranged so that the target persons themselves realize very well that someone has entered their rooms. Outwardly should not notice as much as possible, and above all, no evidence should be left. In his book “Gaslighting: How to Drive Your Enemies Crazy,” Victor Santoro describes the possibilities of driving a person mad through external interactions.

Street Theater:

One technique that is often used is the so-called street theater. The pursuers seek the proximity of the target person, and stage a scenario that is based on the content of the personal experience of the target person. At first the target person thinks that it has to be a coincidence, and that the experience is not related to their private life. But with repeated incidents the target person realizes that they are meant, and that these situations are arranged purposefully. It can happen that scenes from the private life of the target person to be played, that an inside joke is told, or that the behavior of the target person is gepätt. It can also happen that strangers pass the target person, honk, grimace, make faces, or grin. The street theater is often performed when the target person is alone and therefore without witnesses.

Sabotage:

Many sufferers of Gangstalking experience daily acts of sabotage in their environment. It can bruise bicycle tires, computers are destroyed, various household appliances or manipulated or destroyed at work. The perpetrators always know exactly when the target person leaves their home, and can then gain access accordingly.

Computer manipulation:

In the case of those affected, manipulations of the computer, the Internet, or the fax machine often occur. Mails can be read, intercepted or changed. Drivers can uninstall themselves, programs can change their properties or their graphical interface. Mouse pointers can become self-contained and, as if by magic, circle the computer screen. Strange sounds are heard from the computer speakers, e.g. foreign radio stations or laughter.

cyberstalking

To increase the persecution in all possible areas, the perpetrators also operate cyberstalking. At the same time, those affected are also being followed on the internet. When people register on forums, blog, or social networks, the perpetrators try to deride them, discredit them, or engage in conversations through fictitious stories. One tries to so confuse those affected, to mislead them, and to lead them to certain reactions. Often, those affected are confronted with things from their private lives. Since the perpetrators are well informed about the life habits of those affected, it is easy to signal to those affected by allusions that they are meant. For outsiders, it is not obvious that allusions to daily processes in the lives of the target persons are made. The target person himself, however, realizes very clearly that it is meant.

Who experiences gangstalking?

Gangstalking exists in Europe as well as in the US, Canada, and most emerging markets. From Third World countries so far no cases of gangstalking are known. Those affected can be political activists, whistleblowers, people who work in relevant political or economic areas, but also people who have rather average CVs. Many sufferers have nothing to do with politics or other relevant areas.

Who operates Gangstalking?

Among those concerned, opinions differ as to who is responsible for their persecution. Often people are recruited from the spatial environment of the target person. The scale, the high technical and human effort and the perfection indicate that behind the stalking actions are government agencies. Private mafias, criminal gangs and other private actors could hardly operate such a demanding organization. The financial burden is enormous, and can not be done by private individuals. The perpetrators are so well organized that they can seamlessly continue to monitor and terrorize even when traveling the target people easily anywhere.

In political circles, the concept of gangstalking has been known for some time. When many people in the 1970s felt that they belonged to the left-wing scene, when new political concepts and structures were tried out, and many young people began to organize themselves into political groups, secret services use the tool of gangstalking to purposefully spread fear and terror among the activists , The technical possibilities were not there at that time, but when young activists and members of political organizations were suddenly shadowed openly, or when they were regularly approached by unknown men who seemed to know everything about their private lives, some wondered if they had their own should continue to exercise political activity. The effect on the other group members did not miss their goal. In this way, some of the policy turned its back and disappeared into a more or less unpolitical existence.
Citera
2021-01-17, 08:40
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Här är ICATOR:s beskrivning av "Organized Stalking" vilket mer än mindre stämmer in på det jag upplevt & ser på saken:

For some years, cases are increasingly known in which people are harassed by organized stalking. In the process, individuals are persecuted by organized groups in their private lives and terrorized by various means. The term gangstalking originated in English-speaking countries.

Unlike traditional stalking, the goal of gangstalking is to psychologically wear down the target person. While the motivation in traditional stalking is more to conquer a spurned lover, the Gangstalker aim at the greatest despair of the target person. Through various sophisticated techniques, the target person in her personal environment is driven further and further into the corner until she finally stands isolated and usually completely helpless. When the target person searches for help within her circle of acquaintances, she often experiences incomprehension. Also, contacts with the police often end up with the advice of a psychologist.

The perpetrators have state-of-the-art technical equipment that allows them to monitor a person throughout the day. Both acoustic and optical monitoring takes place. The victims are monitored in their homes, jobs, recreational facilities, and other places of everyday life. As a result, almost all steps of the target person are predictable. All the steps on the Internet can also be tracked by the perpetrators. They have access to government agencies, telecommunications services, financial institutions, and post offices. The perpetrators have the ability to infiltrate and manipulate almost all areas of daily life.

Here are some aspects of Gangstalking be presented.

Burglary:

There are often burglaries in the lives of the target people. It is either broken into your own home or your own house, or the work spaces are entered. This can lead to vandalism, but usually no noticeable changes are made in the rooms. The burglaries take place without leaving a trace. Personal things are spatially changed, garments change the place, furniture is moved, cables or plugs are pulled out of the appropriate places. The changes are arranged so that the target persons themselves realize very well that someone has entered their rooms. Outwardly should not notice as much as possible, and above all, no evidence should be left. In his book “Gaslighting: How to Drive Your Enemies Crazy,” Victor Santoro describes the possibilities of driving a person mad through external interactions.

Street Theater:

One technique that is often used is the so-called street theater. The pursuers seek the proximity of the target person, and stage a scenario that is based on the content of the personal experience of the target person. At first the target person thinks that it has to be a coincidence, and that the experience is not related to their private life. But with repeated incidents the target person realizes that they are meant, and that these situations are arranged purposefully. It can happen that scenes from the private life of the target person to be played, that an inside joke is told, or that the behavior of the target person is gepätt. It can also happen that strangers pass the target person, honk, grimace, make faces, or grin. The street theater is often performed when the target person is alone and therefore without witnesses.

Sabotage:

Many sufferers of Gangstalking experience daily acts of sabotage in their environment. It can bruise bicycle tires, computers are destroyed, various household appliances or manipulated or destroyed at work. The perpetrators always know exactly when the target person leaves their home, and can then gain access accordingly.

Computer manipulation:

In the case of those affected, manipulations of the computer, the Internet, or the fax machine often occur. Mails can be read, intercepted or changed. Drivers can uninstall themselves, programs can change their properties or their graphical interface. Mouse pointers can become self-contained and, as if by magic, circle the computer screen. Strange sounds are heard from the computer speakers, e.g. foreign radio stations or laughter.

cyberstalking

To increase the persecution in all possible areas, the perpetrators also operate cyberstalking. At the same time, those affected are also being followed on the internet. When people register on forums, blog, or social networks, the perpetrators try to deride them, discredit them, or engage in conversations through fictitious stories. One tries to so confuse those affected, to mislead them, and to lead them to certain reactions. Often, those affected are confronted with things from their private lives. Since the perpetrators are well informed about the life habits of those affected, it is easy to signal to those affected by allusions that they are meant. For outsiders, it is not obvious that allusions to daily processes in the lives of the target persons are made. The target person himself, however, realizes very clearly that it is meant.

Who experiences gangstalking?

Gangstalking exists in Europe as well as in the US, Canada, and most emerging markets. From Third World countries so far no cases of gangstalking are known. Those affected can be political activists, whistleblowers, people who work in relevant political or economic areas, but also people who have rather average CVs. Many sufferers have nothing to do with politics or other relevant areas.

Who operates Gangstalking?

Among those concerned, opinions differ as to who is responsible for their persecution. Often people are recruited from the spatial environment of the target person. The scale, the high technical and human effort and the perfection indicate that behind the stalking actions are government agencies. Private mafias, criminal gangs and other private actors could hardly operate such a demanding organization. The financial burden is enormous, and can not be done by private individuals. The perpetrators are so well organized that they can seamlessly continue to monitor and terrorize even when traveling the target people easily anywhere.

In political circles, the concept of gangstalking has been known for some time. When many people in the 1970s felt that they belonged to the left-wing scene, when new political concepts and structures were tried out, and many young people began to organize themselves into political groups, secret services use the tool of gangstalking to purposefully spread fear and terror among the activists , The technical possibilities were not there at that time, but when young activists and members of political organizations were suddenly shadowed openly, or when they were regularly approached by unknown men who seemed to know everything about their private lives, some wondered if they had their own should continue to exercise political activity. The effect on the other group members did not miss their goal. In this way, some of the policy turned its back and disappeared into a more or less unpolitical existence.

Precis dessa delar jag erfarit också, men totalt omöjligt att göra en anmälan på ensam tydligen. Jag har mängder med namn och det är väl det som är nackdelen då de skyddar varandra och har kontakter överallt.
Citera
2021-01-17, 21:08
Medlem
Citat:
Tack för att du påminde mig om ICATOR. Är du styrelsemedlem där?

Nej.

Citat:
Var kan jag få riktig hjälp i att bilda ett rättsligt fall? Det här måste ta slut. Det här är så jävla idiotiskt men dödligt seriöst. Tack så mycket.

Man kan försöka bli del av en förening/grupp som jobbar för att ta dessa brott/brottslingar till rätten. Känner inte till någon sådan svensk förening.

Annars får man väl kontakta jurister själv och höra med dem. Har inget bra förslag på jurist/jurister i Sverige.

Räcker bevisen 'objektivt' för att koppla samman brott och brottslingar är den första frågan man bör ställa sig - man måste med andra ord ha något konkret att komma med.
Senast redigerad av Julma-O 2021-01-17 kl. 21:11.
Citera
2021-01-17, 23:11
Medlem
regafras avatar
Citat:

Om du tror din familj är med och spionerar mot dig så är det nog så att de blivit itutade att du är sjuk , och visar dem tex dina texter här. De fattar inte att du slåss för ditt liv och att dina åtgärder som texterna här, är för att de utsätter dig för psykisk tortyr som du vill beskriva för andra. De kommer ju aldrig säga att det är de som utför detta till dem, utan att det är dina hjärnspöken som får dig att tro så.

Jag kan skicka dig ett par lätt maskerade bilder på ett par av de jag haft länge emot mig så kan du se om du känner igen någon, och gör du det så har jag en bevisbar händelse (rättsfall) som jag då kan ta upp till JK lättare om fler kan beskriva att de haft samma personer emot sig.

Det behövs bara ett fall så faller alla som anmäls efter.

Jag kan inte skicka PM till någon ännu då jag inte har rätt antal inlägg ännu men om du skickar "Hej" till mig så kan jag , förmodligen " svara på det och skicka bilderna.

Man behöver en kedja med händelser och jag har några sådan händelser , senast på jobbet och flera andra jobb där det blir lätt för en utredare och se sambandet speciellt då jag spelar in allt. Håller på med en skadestånds process där man lika lätt kan se att fler läkare inte gjort sitt jobb och då blir det ju även grov misshandel man kan anklaga dem för, och som med vissa händelser skär in i den gruppen jag har problem med, då blir lättare för utredarna också där, plus anklagelsen grov misshandel lär lossa flera läkares tungor bland de som inte vet vad de givit sig in i Nästa månad så blir min ekonomi riktigt kass ett tag så har lite bråttom.

Exempel på råd av BRÅ :
– Det kanske handlar om flera fall av till exempel skadegörelse och förföljelse. När polisen ser att det är många händelser som hänger ihop så kan de lättare fatta beslut om det handlar om olaga förföljelse och i så fall gå vidare med det. Så fortsätt att anmäla.

Detta tror han är bara en stalkare men både lättare och jobbigare. Lättare med dessa uppenbara händelser ,jobbigare då han inte har namnen på han utan tror bara.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johan-forfoljdes-av-en-man-i-over-ett-ar/
Senast redigerad av regafra 2021-01-17 kl. 23:30.
Citera
2021-01-17, 23:33
Medlem
regafras avatar
Citat:
Nej.

Man kan försöka bli del av en förening/grupp som jobbar för att ta dessa brott/brottslingar till rätten. Känner inte till någon sådan svensk förening.

Annars får man väl kontakta jurister själv och höra med dem. Har inget bra förslag på jurist/jurister i Sverige.

Räcker bevisen 'objektivt' för att koppla samman brott och brottslingar är den första frågan man bör ställa sig - man måste med andra ord ha något konkret att komma med.

Men sådana föreningar har tydligen många chemitrails, 5G och Vaccinmotståndare med plus en och annan som är sjukare, kan vara vanskligt att visa sig med sådana.
Citera
2021-01-18, 01:59
Medlem
Jag har bara läst några rader här, men ja det finns.
Är själv med i ett "gäng" som är svårt att lämna.
Ingen som har med gangstalking att göra, men känner till det också.
Citera
2021-01-18, 02:04
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Nej.

"Objektiva" bevis är svårt att få. Som de som läser här insett är syftet med att utsättas för det här att bilda subjektiva upplevelser som inte ska gå att bevisa. Det är ju ganska sadistiskt i min mening att psykologiskt tortera människor genom att utföra psykologiska operationer & sedan förvränga ens verklighet genom att förneka det hela.

Tänk er att ett enda vittnesmål från en som deltagit i operationen mot mig räcker att ta det här vidare till polisen & jurister men ingen av de två vänner jag pressat i flera år vill ställa upp. Inte ens för pengar.

En av de sa en gång att de skulle "hamna i finkan" om de erkände allt relaterat till det de gjorde vilket är typiska gang stalking-aktiviteter. Det är relativt hopplöst när ens familj har troligen blivit övertygad & annat att hjälpa "kulten" att utföra deras agenda mot mig.

De rekryterar alla möjliga i att delta en gång upp till varje dag - oavsett online eller offline. Jag informerar alla i vad de egentligen deltar i men de fortsätter vilket informerar mig att det här handlar INTE om sanningen & vad som är lagligt, etiskt & moraliskt men det hela går ut på att PÅVERKA mig över lång tid genom deras väldigt specifika psykologiska operation. De vill ju påverka mig på alla möjliga vis - inte minst via familjen.

Ni måste fundera på vad agendan är. Det är svårt att veta eftersom internet är fyllt med desinformation & misinformation samt propaganda om ämnen vi diskuterar om.

Vilka är det som kontrollera informationen via mainstream media & nu sociala medier? Kan vi svara på frågorna så vet vi åtminstone vilka som opererar attackerna via internet. Jag tror att det är en stats- (via t.ex. CIA/NSA-resurser) & samhällsstöttat "kult" som gör det här för att påverka individer för att det ska se ut som "Spiritual Warfare" - alltså experiment som berör hjärnan, sinnet, själen, uppfattning & så vidare. Det som neurovetenskapsmannen Dr James Giordano forskar om vid Georgetown (Jesuitinstitut). Sådan forskning & experiment brukar fokusera på beteende & tron men också uppfattning & hur hjärnan utvecklas från viss stimuli & miljö.

Något liknande men pseudovetenskap är Neuro-Lingustic Programming - alltså poängen är att de försöker programmera hjärnan via erfarenheter som de ger måltavlan genom att påverka deras liv via olika medel såsom att manipulera internet, sociala relationer, sabotage på jobb, förföljelse & så vidare - allt jag nämnt hittills. De vill ju se hur måltavlor reagerar & utvecklas av gang stalking-aktiviteter.

Det hela går ut på att ta reda på så mycket som möjligt om en måltavla för att sedan använda det i att skapa psykologiska operationer som är riktade mot en måltavlas uppfattning & psyke. Det är som att vända ens psyke mot en själv vilket är fundamental pelare i psykologisk krigföring. Å andra sidan försöker de programmera oss. Det klassiska sättet att "hjärntvätta" någon är att bryta ner en för att sedan injektera en "ny personlighet" genom konstanta & upprepade psykologiska operationer.

Hur bevisar jag något som 1000-tals personer misslyckats med? Om jag bevisar det & det leder till åtal blir ju min familj åtalade också - vem vill det? Deras poäng är: om de åtalas så förstörs det jag har kvar i mitt liv vilket är min familj. Oavsett bevis kommer familjen att hävda att jag är mentalt sjuk för att undgå ansvar & åtal - det är deras hemliga vapen vilket är att ens familj kan med enkelhet diskreditera en.

Jag tror utan tvekan att det här handlar om psykologiska operationer mot mig. Det är svårt att bevisa eftersom det är gjort att endast jag uppfattar saker & ting som de skapar - hela resultatet av operationen sker alltså i mig. Min uppfattning är manipulerad men också mina känslor, mina mål, mitt hopp & så vidare. Alltså: de attackerar min jävla Maslows behovspyramid - för att attackera botten (mat, sex, trygghet, sömn) använder de gang stalkers; för att attackera mitten (kärlek, vänskap, säkerhet) rekryterar de familj & vänner); & för att attackera toppen (makt, uppskattning, drömmar, självförverkligande) använder de mainstream/social media & jobbrelaterade saker.

Det här är inte önskat. Det sker mot min vilja. Det är ju ett övergrepp på hjärnan via informationsmanipulation, social engineering, psykologiska operationer & så vidare - totalt övertag av ens liv. Som sagt kan de utan problem få att bli sparkad från ett jobb OM de vill det - det vill säga de TILLÅTER någon ha ett jobb. De har ju bestämt sig att ha ett tvångsinflytande i en måltavlas liv genom många medel. Frågan är varför vill de skapa/styra en måltavlas liv & till vilken agenda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in