2021-01-17, 20:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Smått underhållande att kolla på Agenda.

Känns som två åklagare (journalisterna), intervjuer brottslingen (Tegnell). Tegnell å andra sidan framstår som en mytoman, som hela tiden slirar på sanningen och talar emot sig själv. Säger saker som att "det har jag aldrig sagt", eller "det har jag sagt hela tiden", trots att det finns bandande intervjuer som helt talar emot honom. Egentligen helt meningslöst program.

Vore mer relevant om de intervjuat Löfven istället.

Får han inte sparken efter detta framträdande kan han liksom säga vad som helst utan konsekvens. Lockdown funkar inte. Säger emot sig själv. Det finns andra underökningar. Jag vet bäst!
Citera
2021-01-17, 21:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tegnell upprepar:
"Vi har hela tiden försökt minska smittspridningen så mycket det går"

När det helt uppenbart inte är sant.
Det är klart man kan säga det om man låtsas att en lockdown inte minskar smittspridningen *sic!*

Ja, det är en helt klart en uppenbar lögn. Man har inte alls försökt minska smittspridningen så mycket det går. Skolor, munskydd, ingen familjekarantän. Man har snarare försökt att göra så lite som möjligt.
Citera
2021-01-17, 21:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Okej, jag ligger lite efter. Var ute och spelade tillbaks :-)

Löfven: Jag tar fullt ansvar för Sveriges strategi

Så Löfvén säger alltså han är ansvarig för dödsfallen pga flockimmunitetsstrategin? Han visste ju att strategin skulle orsaka fler döda än tex Norges strategi.
Citera
2021-01-17, 21:02
Medlem
tjallepetters avatar
Varför tar man inte bara fram alla mejlen som Tengele skickat runt till Carlsson och andra?

Det är liksom schack matt där.

Tengele skulle stå där med sin deformerade mun utan något att komma med.
Citera
2021-01-17, 21:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att han inte vet ja.. Men alla andra vet ju att lockdown minskar R

Hur är det ens möjligt, att en person med hans befattning säger något sådant..? Viruset går ju inte genom väggar, och det smittar nästan inte alls utomhus. Inte heller följer det med någon bärare in i husen, som t.ex. råttor eller loppor. Hindrar man bara människor från att träffas inomhus, så kan det inte spridas. Det fattar en sexåring.
Citera
2021-01-17, 21:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, det är en helt klart en uppenbar lögn. Man har inte alls försökt minska smittspridningen så mycket det går. Skolor, munskydd, ingen familjekarantän. Man har snarare försökt att göra så lite som möjligt.

...för att inte tala om öppna gränser, ingen karantän - eller ens screening - på internationella flygplatser...
Citera
2021-01-17, 21:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Får han inte sparken efter detta framträdande kan han liksom säga vad som helst utan konsekvens. Lockdown funkar inte. Säger emot sig själv. Det finns andra underökningar. Jag vet bäst!

Ja, det är makalöst. Helt meningslöst att intervjua en mytoman. Det jag känner mig mest besviken på är alla uppenbara lögner. Det är uppenbart att man prioriterat ekonomin högt och att man inte har velat stänga ned för att trycka ned smittan. Löfven står bara och snackar skit. Svarar inte på frågorna. Kommer med goddag yxskaft svar på relevanta frågor.
Citera
2021-01-17, 21:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Löfven: Jag tar fullt ansvar för Sveriges strategi

Så Löfvén säger alltså han är ansvarig för dödsfallen pga flockimmunitetsstrategin? Han visste ju att strategin skulle orsaka fler döda än tex Norges strategi.

Ja, det är bara totalt bullshit allting. Vadå fullt ansvar. Kommer regeringen att ersätta dem som förlorat sina anhöriga och/eller blivit svårt sjuka? Vad betyder att "ta fullt ansvar"? Vilka är konsekvenserna? Det blir bara tomma ord.
Citera
2021-01-17, 21:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...för att inte tala om öppna gränser, ingen karantän - eller ens screening - på internationella flygplatser...

Sverige har fört en mellanmjölkspolitik. Det är så förbannat hyckleri allting. Att besegra en pandemi är ingen demokratisk process.

Man blir så trött på att bara höra undanflykter från Löfven och Tegnell. Hörs också tydligt att Löven har lyssnat på Tegnell. De använder samma språkbruk "vi ligger i mitten". Andra länder bla bla bla..., fast det stämmer ju inte. De kör bara samma lögner.

Tycker i alla fall att de två kvinnorna som intervjuar Löfven är vassa. Dessvärre får de inte lika vassa svar tillbaks från Löfven.
Citera
2021-01-17, 21:14
Bannlyst
Men det är inte Tegnells fel att Sverige saknade beredskapslager och att svensk äldreomsorg är kaos med folk från tredje världen som jobbar där.
Citera
2021-01-17, 21:16
Medlem
revodnebs avatar
Jag tycker nästan synd om Tegnell, han är väldigt pressad och i försvarsposition. det ser ut som han ska börja gråta precis när som helst. Aja, som man bäddar får man ligga. Han är helt reaktiv, finns ingen proaktivitet i hans beteende alls. Jag undrar om de kvinnliga journalisterna tittat igenom den här tråden och följer den som en tidslinje. Kejsaren är naken.
Citera
2021-01-17, 21:16
Medlem
Tegnell ska tydligen komma tillbaks för en tredje vända för att diskutera munskydd. Det blir intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in