2021-01-17, 12:49
  #8653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Har nära 30 i testo vad ö ligger vet jag inte. Men har inga ö känningar alls sen jag fick kombenationsbehandling. Förmodligen ligger jag ganska nära optimala värden då jag vaknar allt som oftast med smärtsamt stånd.

Skönt att höra !
Jag har börjat med 2ml var 3e vecka men det kanske blir för hög dos..
__________________
Senast redigerad av Todo666 2021-01-17 kl. 13:39.
Citera
2021-01-17, 18:39
  #8654
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det låter som att du kan vara en kandidat för TRT. Du kanske redan har skrivit det men hur gammal är du, och har du sökt hjälp för detta?

34-36 år, har sökt hjälp men de tittat bara på referens och inte symtom bilden. De försöker skriva ut SSRI preparat fast jag inte ens är deprimerad eller har ångest.

Jag har tom fyllt i en testosteron brist skattning där jag hade typ 85%-
90% av alla symptomen i bockat och nån madrs självskattning som visa 0 depression eller ångest ändå vill inte läkaren ge testosteron en chans.

Vad ska man göra? Sänka det och gå till rewell? För antar att rewell måste gå mer på symtom och gränsvärdet där känna högre.
Citera
2021-01-17, 18:41
  #8655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
34-36 år, har sökt hjälp men de tittat bara på referens och inte symtom bilden. De försöker skriva ut SSRI preparat fast jag inte ens är deprimerad eller har ångest.

Jag har tom fyllt i en testosteron brist skattning där jag hade typ 85%-
90% av alla symptomen i bockat och nån madrs självskattning som visa 0 depression eller ångest ändå vill inte läkaren ge testosteron en chans.

Vad ska man göra? Sänka det och gå till rewell? För antar att rewell måste gå mer på symtom och gränsvärdet där känna högre.

Om du inte får hjälp tycker jag du ska söka dig vidare till någon annan mottagning. Rewell vet jag inte något om men det är väl värt att prova.
Citera
2021-01-17, 18:44
  #8656
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Jag har precis börjat och kör 125mg var 5e dag (175mg per 7 dagar), jag vill nå högst upp på referens, typ 31+ nmol och se hur det känns. Så 160mg låter ju inte överdrivet för mig som en nybörjare på ämnet, vad jag hittat ligger TRT normalt kring 100 uppemot högst 200mg per vecka testo C eller E.


Det låter ju helt klart som dina symptom hör ihop med testosteronbrist, med eller utan sjukvårdens hjälp tycker jag du ska testa TRT, för om det hjälper så kan ju din livskvalite öka massor!
OBS, läs på ordentligt innan så du vet vad du ger dig in på, behandlingen är oftast livslång och är inte biverkningsfri för alla.
¨
Jo jag har läst mycket om detta i ett helt år och verkligen försökt få upp mitt egna värde då jag inte är ute efter något superhuman dos utan vill få tillbaka orken, sömnen, måendet så att man kan prestera i vanliga livet.
Citera
2021-01-17, 18:51
  #8657
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter som det kanske är läge att testa testosterontillskott, med ett värde på 11 så kan det bli svårt för det är inom referens="normalt" så alternativen är den olagliga vägen och beställa hem från dopingbutiker eller så tittar du på hur man kan sänka testosteronet inför provtagning.
.

Jo jag har ju förstått att ett värde på 11 ses som normalt inom Svensk Sjukvård även om symtomen visar något helt annat. - Detta har gjort att jag har tittat på alternativ medicinering. - Att beställa hem via dopingbutiker känns som sista steget skulle först och främst fråga om jag kan få testa gel och sedan nebido för att se om symptomen försvinner.

Frågan är om jag lyckas sänka från 11-14 till runt 8 genom att använda tex nsaid preparat och kanske citadon? Om man använder Naproxen eller Voltaren en vecka först sen kör man en citadon dygnet innan och dygnar sedan plus äter frukost innan provtagning då borde väl det ha sänks så pass mycket att man slipper köra en UG testosteron för att nolla sig i princip.
Citera
2021-01-17, 18:54
  #8658
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Om du inte får hjälp tycker jag du ska söka dig vidare till någon annan mottagning. Rewell vet jag inte något om men det är väl värt att prova.

Problemet är väl att de flesta VC går bara på referens värdet och det verkar ju som att de ibland inte ens vill behandla någon med 8nmol. - Därför tänker jag att en privat aktör som Rewell tänker mer på patientens symtom men även pengarna de tjänar. Jag skulle inte ha något emot att betala säg 600kr i månaden för att ha ett bättre välmående.

Har du TRT genom vården?
Citera
2021-01-17, 19:26
  #8659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Jo jag har ju förstått att ett värde på 11 ses som normalt inom Svensk Sjukvård även om symtomen visar något helt annat. - Detta har gjort att jag har tittat på alternativ medicinering. - Att beställa hem via dopingbutiker känns som sista steget skulle först och främst fråga om jag kan få testa gel och sedan nebido för att se om symptomen försvinner.

Frågan är om jag lyckas sänka från 11-14 till runt 8 genom att använda tex nsaid preparat och kanske citadon? Om man använder Naproxen eller Voltaren en vecka först sen kör man en citadon dygnet innan och dygnar sedan plus äter frukost innan provtagning då borde väl det ha sänks så pass mycket att man slipper köra en UG testosteron för att nolla sig i princip.

Jag fick ner mitt värde från 11 till 1.3, jag var vaken hela natten och åt en tallrik musli med socker en timme innan provtagning
Citera
2021-01-17, 20:48
  #8660
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag fick ner mitt värde från 11 till 1.3, jag var vaken hela natten och åt en tallrik musli med socker en timme innan provtagning
Har läst större delen av denna tråd (~500 sidor), var det inte du som körde testo gel och sen slutade 3 dagar innan provet? Kan ju varit någon annan än du, men
Citera
2021-01-17, 21:08
  #8661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Har läst större delen av denna tråd (~500 sidor), var det inte du som körde testo gel och sen slutade 3 dagar innan provet? Kan ju varit någon annan än du, men

Det låter som jag, körde gel i två veckor innan provet
Citera
2021-01-17, 21:19
  #8662
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Det låter som jag, körde gel i två veckor innan provet
Okej najs, då kan man själv prova den metoden om man skulle vilja ha laglig TRT utav primärvården.
Citera
2021-01-17, 21:21
  #8663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Okej najs, då kan man själv prova den metoden om man skulle vilja ha laglig TRT utav primärvården.

Ja, borde inte vara några problem
Citera
2021-01-17, 23:23
  #8664
Medlem
Är det någon som står på Nebido och sticker något extra själva? Jag får med 6veckors intervall, mår riktigt bra första två veckorna och sen känner jag mig hyfsad men önskar mer sista 4veckorna, funderar på om man inte skulle kunna ta en lågdos på något annat däremellan? Tacksam för tips och upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in