2021-01-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den viktiga frågan här är om JG:s hund brukade vara lös och härja runt i SD:s trädgård eller om det här var första gången.

Om den brukade vara lös undrar jag varför SD blev så rasande den här gången?
Skulle hunden ha kunnat spåra upp något som SD inte ville att den skulle spåra?

Om den inte brukade vara lös undrar jag varför JG släppte den lös?
Var han misstänksam mot SD och ville se vad hunden skulle spåra upp?

Jag tror att hunden brukade vara lös, det var nog därför JG tog så illa vid sig.
Barnen Davidsson brukade dessutom passa hunden, så det vore väldigt konstigt om den inte någonsin fick vara lös.
Citera
2021-01-17, 14:19
Medlem
När man letar efter vissa saker dyker annat upp i flödet...

Apropå det här med att logga cacher efter LWs död. Hittade följande 7 mars 2018 i en chatt mellan LW och reviewer JD

Lena Wesström
Jag är knappast ensam om uppfattningen att de är mjäll för att gå över lik för att jaga statistik
7 mar 2018 07:58

från Lena Wesström
Mjäll?! Ökända
7 mar 2018 07:59
Citera
2021-01-17, 14:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är bara Hjärstamannen som kan börja med att lyssna lite om det var kul och mycket folk för att nån minut senare vara inne på hat och död.
Igår ställde jag en juridisk och kronologisk fråga, jag upprepar den.

För det är en fråga kring om HD ljuger.

Vad menar hon med svaret ang att hon beskrev blodigt sex för TB i början på juli?

Dvs om häktningsförhandling, att hon fått veta det via SDs advokat.

Han släpptes väl den 8 juni och då hade väl inte LWs blod+4 ens aktualiserats?
Har inte koll på tider när saker skedde men reagerade på att det lät weird.

Dvs fattade inte svaret relaterat till Fu-sekress, och vad hon skulle få ta del av via hans advokat.
Se fetat.
Citera
2021-01-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Vad menar hon med svaret ang att hon beskrev blodigt sex för TB i början på juli?

Dvs fattade inte svaret relaterat till Fu-sekress, och vad hon skulle få ta del av via hans advokat.
Se fetat.

Han blev ju häktad också slutet av aug 2019. Förhöret med HD är från 2019-08-28.
Men med ”återberättat” och vad som framkom under häktningsförhandlingen så kan ju HD även syfta på annat som inte har med blod att göra också.

Intressant att SD inte berättat så mycket utan att hans ”språkrör” advokaten sköter den biten. Även gentemot drömkvinnan.
Kanske därför han missade att berätta att han blev anhållen kvällen 15/5 2018. Trodde kanske det var advokatens ansvar att informera familjen om det.

Var kommer ”juli” ifrån? TB:s förhör?

Edit: såg nu att fhl säger ”8 juni” i HD:s förhör. Därför jag blandade ihop månaderna. Juli ska stämma ja.
För vettigt svar se inlägg 120850 nedan.
Senast redigerad av Avel 2021-01-17 kl. 15:14.
Citera
2021-01-17, 14:49
Medlem
Citat:

Se fetat.

Jag läste ditt inlägg, och reagerade i och för sig men är osäker på vilka handlingar som är offentliga och vilka som inte är det. Om detta inte är offentliga handlingar så verkar det mycket märkligt om advokaten har diskuterat innehållet med den misstänktes hustru.
Citera
2021-01-17, 15:05
Medlem
Jag ser ingenstans i förhör att SD får frågor om detta. Har sökt i hans förhör men hittar bara i HD:s förhör och i TB:s.

”tg superglad ni setts. Bra ni kunde få till det”

Togs det upp i hans tingsrättsförhör ja?
Citera
2021-01-17, 15:12
Medlem
Citat:

Se fetat.

Svarar igen så det blir tydligare...

”PS: Okey. Men har du nån konkret minnesbild av att det finns nån anledning för att Lenas blod ska finnas i ditt badrum?
MT: Ja då är det, från sex i såna fall.”

Det är från förhör 7/6 2018. Alltså innan 8/7 då HD och TB ska ha träffat och SD satt typ i garderoben och sufflerade.

147/377
Senast redigerad av Avel 2021-01-17 kl. 15:15.
Citera
2021-01-17, 15:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men jag tror att han inte har förmågan att älska på riktigt och även om han hade haft det, så är det en lögn för att sudda bort motivet.

Jag tror att han kommit till en punkt då han hatade henne. Det hatet vällde inte upp över en natt.
Jag tror att han länge, under flera års tid haft sådana tankar.

Det tror inte jag heller.
Han är extremt primitiv, reagerar på ett barns nivå om snabb tillfredsställelse.
Så vad felar?
Extrem fullblodsegoist och mansgris?
Uppenbart.
Frågan är väl hur empatistörd han är när det kommer det till mord.
Han visar oavsett flertal tecken på empatistörning i sitt resonemang.

Han resonerar som om H och L vore objekt, som finns till för att tillfredsställa honom.
Det framkommer mer än övertydligt då han beskriver H som ett tomt skal varav han byter till L.
När H blir frisk duger hon dock igen (hon är inte så tråkig och betungande) och då blir L mer problematisk - som han dock vill ha kvar och leka med och knulla.
Ego dominerar på bekostnad av moral och empati. Han skiter i deras känslor, de är som schackpjäser på hans svartvita, fyrkantigt mönstrade schackbräda.

Jag tror han ville fortsätta ha sex men ett mer fogligt objekt som gör som han säger.
Lyder hans hemliga kodsystem, låter honom komma och gå som katten från lort.
Samtidigt tänder han på hennes sexualitet, eldbefängda livliga personlighet. Våld och bråk hetsar ju upp honom sexuellt enligt P7an.

Tant Gredelin är ett mer stabilt och praktiskt objekt som han samtidigt önskar ha kvar. En liten oas där han kan vila ut emellan sina äventyr om det så är GC eller kronisk otrohet.

Hur mycket sånt här finns det?

Sms.
TB: "(..) jag förstår att sorgen är svår också, att du tyckte mycket om L. Extremt mycket på samma gång.
SD: Känner noll sorg. Det skrämmer.
Nu ut. Hörs. "

11/7 till B*ernt i möte:
Stefan sa också, "Lenas barn orkar jag inte ens tänka på, föresten så skiter jag i dem".
Citera
2021-01-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW accepterade inte att ÅK lade ner utredningen. Hon tjatade på honom att han skulle fortsätta den. Jag har för mig att hon t.o.m. överklagade eller anmälde honom. Hon gjorde allt hon kunde för att det skulle drivas vidare. Det valde hon att inte berätta för M.

Givetvis ökade konflikterna efter anmälningarna. Men det berodde ju på att HD p.g.a. dem började forska och avslöjade dem. Det var väl antagligen det som var meningen med anmälningarna; att HD skulle få veta. Hon vågade inte berätta direkt för HD så då kom hon på ett annat sätt. Men HD gjorde inte som LW ville. Hon lämnade inte WO till LW utan valde att stanna och kämpa.

Den avbrutna husisen gjordes samma dag som hon anmäldes försvunnen. ÅK kanske då gjorde den bedömningen att det var ett frivilligt försvinnande för att förstöra SDs och HDs USA-resa. Han visste att hon var en dramaqueen.

Det är för övrigt risken med att vara en dramaqueen; när det är på riktigt så är det ingen som tror på det.

Men det handlade ju om två anmälningar.
Angående " husisen " så avbryter man väl den när SD släpps från förhöret?
Citera
2021-01-17, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag läste ditt inlägg, och reagerade i och för sig men är osäker på vilka handlingar som är offentliga och vilka som inte är det. Om detta inte är offentliga handlingar så verkar det mycket märkligt om advokaten har diskuterat innehållet med den misstänktes hustru.
Det är vad jag reagerade på först. Det rent juridiska.
Vad är offentligt i ett så tidigt skede och hur ser tystnadsplikten ut. Det är SDs advokat och inte sin egen hon nämner.

Jag läste stycket igen och det är samtal med TB som FhL specifikt frågar om, om blodigt sex.

TB var till HD den 11 juli el nåt sånt.

Han var väl häktad en vecka initialt, släpptes den 8 juni (?).
Vad har då detta med häktningsförhandling att göra om det inte avspärrades el topsades förrän i slutet på på juni?

Jag dubbelkollar med er om jag tänker fel för jag kan inte kronologin, har bara följt sporadiskt tidigare.
Senast redigerad av develi 2021-01-17 kl. 15:31.
Citera
2021-01-17, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Svarar igen så det blir tydligare...

”PS: Okey. Men har du nån konkret minnesbild av att det finns nån anledning för att Lenas blod ska finnas i ditt badrum?
MT: Ja då är det, från sex i såna fall.”

Det är från förhör 7/6 2018. Alltså innan 8/7 då HD och TB ska ha träffat och SD satt typ i garderoben och sufflerade.

147/377

Det märkliga här är väl att PS inte är den som först tar upp frågan om blod!
Det är SD själv.

Samma förhör, lite längre citat:

Som jag hittar det, är det först senare i förhöret (s 413) man tar upp förekomst av blod på cykeln och badrum.

"BFL: Vi har ju tittat på din cykel, eller tittar ...
MT:Mm.
BFL; På din cykel...
MT: Mm.
BFL: Och den ger förhandsbesked på blod, på vissa ställen.
"
//
s. 414
"BFL: Och vi har även gått igenom ditt duschrum där ...
MT: Mm.
BFL: Och där är det också förhandsbesked på blod
"
Citera
2021-01-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ja, det är ett märkligt sätt de pratar på i det samtalet.

SD skriver att HD hatar LW - att hon vill se henne död. För så har han tolkat det hon säger.
För att HD upprepar att det bästa vore att LW inte fanns.

HD förklarar dock pedagogiskt för sin make att hon får leva, för hon menar ju bara försvann ur deras liv.

"SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö.
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu.
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar henne som död.
HD: Fanns i våra liv ja."

Han gör ju uppenbart egna (gravt värre) tolkningar av det hon säger.
Eller så är hon så (medvetet?) insinuant att det bryter igenom och han förmår inte särskilja önskningarna från verkligheten.

HD skriver till Sillen att hon hoppas att LW är borta för alltid. Sen tankar hon hem sig själv, hon inser väl hur extremt störd hon låter.

Påminner mig om en sorts gaslighting och snabbt lägger till "jag skojar bara".
Alltså kritik men inbakat.

"Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid. "
"Men såklart vill jag inte det med tanke på hennes barn."
"Gör inte det innerst Inne. Vill Ingen så illa."

Den som tar mening 1 bokstavligt, inte har full koll på rätt och fel, missar det moraletiska (pseudo)tillägget torde bli förvirrad om vad som är sanna önskningar el inte.

Att hon pratar som han de facto säger vittnar hennes ordval till chefen om.
" Hoppas hon är död".

Det finns barn som oroas fruktansvärt då mamma försvinner från halvt inslagna födelsedagspaket, ett illavarslande tecken.

Det både absurda och tidsmässigt märkliga uttalandet till sin chef - "hoppas hon är död" - visar väl att HD inte har alla getter hemma.

Det faller tillbaka på hans reaktion och sätt då H önskar dö och barnet skriker pga ont i magen.
Radikal problemlösning.

Ett annat övermaga beteende är att hon loggar LWs cacher om efter hennes död.

Instämmer i vad du skriver ovan. Glasklart att S inte uppfattar nyanser när han tolkar kommunikation. Han saknar förståelse för Hannas intention med sitt uttalande, avsikten med hennes ord. Vad hon egentligen vill ha sagt är att hon vill ha sin man ifred och att hon upplever att Lena är för tajt med hennes make. Hon ogillar deras intima vänskap, en slags integritetsfråga. Innan hon förklarar sig tror S att hon inte hatar Lena, men ändå vill se henne död. Oftast hatar man ju människor som man vill se döda. Det omvända borde då troligare: Att hata någon, utan att man måste vilja att de då automatiskt dog. Som du säger, dessutom stor skillnad på önskningar och verkligheten.

H, har levt med Stefans egenheter i 20 år, det är därför hon till Sillen undrar vad S nu gjort/ställt till med, när L är borta. Detta för att H vet, att när han ska tänka och lösa saker självständigt brukar utfallet inte bli lyckat. Hon har väl fått vara en stödkrycka åt honom i sociala sammanhang, och av erfarenheten uppleva att det inte går att lita på att han inte snurrar in sig i onödiga komplikationer och missuppfattningar. Hon får agera både stöd och morsa, eftersom han är så känslomässigt omogen och outvecklad.

Jag tror mycket av de opassande saker hon häver ur sig, är en pys-ventil för henne. Vad hon egentligen borde gjort är att sparka ut Stefan första/eller andra ggn otroheten uppenbaras då skulle hon besparat sig mången problem. Lär barn-maken att hans handlingar får konsekvenser som han själv ansvarar för. Misstänker att hon betraktar honom som en omogen pöjk som blev seduced av fresterskan Lena. Att huvudansvaret för konflikten ligger på Lenas bord. Det är också därför han fortsätter, för allt ursäktas jämt.

H, har empati, men hon ursäktar, är överslätande, och förlåtande mot någon som ska ansvarsutkrävas. Strutsmentaliteten och förnekelse är hennes signum. Vad hon borde konfrontera honom med i dagsläget är hur han kan vara så tappad bakom flötet att han mördar Lena, istället för att bekänna sin otrohet× 2 för henne. Att han sätter sig själv, och resten av familjen, i mycket värre problem, än om Lena fått leva. Pga honom har hon suttit häktad en vecka, som exempel. Hela deras liv ligger utfläkt på nätet mm.

När man granskar H:s bakgrund, bär hela familjen på inslag av underlåtelse, och passivt beteende. Ingen verkar stå upp för och dra en skiljelinje mellan rätt och fel. Man fokuserar på de goda delarna, men verkar ha rätt ytliga relationer och flackt känsloliv. Lägg på belastningen S, förlossningsdepression och kolik. Makens 6- åriga otrohet, så förstås hon bättre. En plågad kvinna. Att hon inte älskar L, förstår jag, men det finns heller inga skäl att älska S.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-01-17 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in