Citat:
Ursprungligen postat av
WimHof
Det är bra att du tvivlar på källorna, det gör jag också, men om du söker lite hittar du ännu mer, var bara det att Hugotalks gick snabbast att hitta.
Vad gäller fransmännen så ser det ut som att man skapat en riktigt giftig cocktail med många olika motsättningar. Ett har de dock gemensamt: de vill alla bli av med globalisten Macron. Vet inte hur mycket franska du kan, men läs gärna kommentarerna till videorna, där kan du tydligt se hur allt hänger ihop.
Jag håller med dig, obegripligt att folk bär masker när de demonstrerar för frihet. Kan kanske bero på att delar av Frankrike har infört lag på maskbärande även utomhus? Kan bli tuffa böter om man vistas ute utan mask. Sjuk värld vi lever i, eller hur?
https://www.rfi.fr/en/france/20200808-paris-makes-face-masks-compulsory-as-covid-19-cases-spike-in-france-anne-hidalgo
Vore annars intressant att veta lite vad du tycker. Tror du att nedstängningarna i världen kommer att gå obemärkta förbi? Tycker du att det är rätt att friska människor får sin framtid förstörd för att skydda multisjuka 80-åringar? Har du sett att många länder i Europa till och med uppvisar underdödlighet under 2020, ett år då världen genomlidit en av de värsta pandemierna i historien? Finns det inget som får poletten att trilla ner eller konsumerar du MSM 24/7?
De gule veste har jo været i gadekampe med politiet inden nogen havde hørt om Corona, så jeg tror ikke de bliver brugt på grund af frygt for bøder.
Selvklart kommer nedlukningerne til at kunne mærkes, men i modsætning til dig tror jeg at pandemien eksisterer og vil kunne mærkes i mange år.
Du tror ikke det ville kunne mærkes hvis ingenting var blevet gjort? I DK anser mange erhverv i øvrigt at de vil komme styrket ud af pandemien. De er blevet tvunget til at fokusere mere på hjemmearbejde og internetsalg.
Du har ret i at gruppen der dør primært er syge og meget gamle, men det er ikke for at redde dem, man indfører restriktioner.
Ingen sundhedssektor i verden vil kunne følge med, hvis man lader virussen få frit spil og så begynder alderen på de døde hurtigt at falde.
Det er ikke kun de ældre multisyges operationer, der bliver udskudt. Det rammer også børnehospitaler.
Jeg ved godt at læger og sygeplejersker bliver anset som mindre troværdige end Hugotalks, men jeg er ikke enig.
Jeg tror gruppen der ikke kan tolerere lidt indskrænkelser på den personlige frihed, er den samme som kører spritkørsel, efterlader deres lort på strande og i skove og gør alt for at komme forrest i køen. Me me me.