2021-01-17, 13:27
Medlem
Jag läste nyss om ansiktsförlamning som biverkning på vaccinet och jag drabbades förra året av sådant lätt på ena sidan utan att veta om jag reagerade på mediciner eller viruset (, var övertygad om att jag var smittad). Har problem som kommer i skov sedan ett år ungefär med sväljsvårigheter. Sökte läkare nyligen och prover som undersökningar såg bra ut (covid-19 och övriga influensor) trots att jag hade milda problem vid undersökningen enligt egen upplevelse.

Kan det vara viruset som ställt till med något i kroppen? Tänker att det kan vara ett symptom alternativt korsreaktion på viruset och att vaccinerade nu drabbas. Har andra fått strokeliknande symptom med talsvårigheter, sväljsvårigheter och ansiktsförlamning etc?
Citera
2021-01-17, 13:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jag tar inget ej godkänt vaccin. Och det finns inga godkända vaccin än.
Ej fullständiga fas 3, och ingen fas 4 gjord. Nej Tack.

Fas 4 görs ju i skrivande stund, dvs uppföljning.
Citera
2021-01-17, 13:31
Medlem
tjallepetters avatar
Den brasilianska mutationen är en gamechanger.

Mänskligheten är dömd att kriga mot coronaviruset förevigt
Citera
2021-01-17, 13:32
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Fas 3 är genomfört och är ett krav för att EU-kommissionen ska godkänna vaccin för användning inom EU.

Vet du vad Fas 4 innebär?
Uppföljning av vaccinets effekt och säkerhet, och dess inverkan på befolkningsgruppen, fortsätter efter att vaccinet har godkänts och börjat användas. Nu kan man t.ex. studera hur den sjukdom man vaccinerar mot blir allt ovanligare i befolkningen. Under vaccinationsprogrammet samlar man in data från tio- eller hundratusentals vaccinerade personer. Vaccinets effekt och säkerhet följs upp så länge vaccinet används.
www.vaccin.se
Citera
2021-01-17, 13:33
Medlem
severustheemperors avatar

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fas 4 görs ju i skrivande stund, dvs uppföljning.

Exact. Ingen riktig fas 3, och fas 4 ej klar. = Går ej i närheten av Vaccin, innan klart.
Vilket jag läst är 2023.

Normalt sätt så rullar man ej ut en medicin innan det är klart. Nu kör man full skala
innan det är klart.
Citera
2021-01-17, 13:34
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Jag läste nyss om ansiktsförlamning som biverkning på vaccinet och jag drabbades förra året av sådant lätt på ena sidan utan att veta om jag reagerade på mediciner eller viruset (, var övertygad om att jag var smittad). Har problem som kommer i skov sedan ett år ungefär med sväljsvårigheter. Sökte läkare nyligen och prover som undersökningar såg bra ut (covid-19 och övriga influensor) trots att jag hade milda problem vid undersökningen enligt egen upplevelse.

Kan det vara viruset som ställt till med något i kroppen? Tänker att det kan vara ett symptom alternativt korsreaktion på viruset och att vaccinerade nu drabbas. Har andra fått strokeliknande symptom med talsvårigheter, sväljsvårigheter och ansiktsförlamning etc?
Intressant, var läste du det?
Citera
2021-01-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Det är bra att du tvivlar på källorna, det gör jag också, men om du söker lite hittar du ännu mer, var bara det att Hugotalks gick snabbast att hitta.

Vad gäller fransmännen så ser det ut som att man skapat en riktigt giftig cocktail med många olika motsättningar. Ett har de dock gemensamt: de vill alla bli av med globalisten Macron. Vet inte hur mycket franska du kan, men läs gärna kommentarerna till videorna, där kan du tydligt se hur allt hänger ihop.

Jag håller med dig, obegripligt att folk bär masker när de demonstrerar för frihet. Kan kanske bero på att delar av Frankrike har infört lag på maskbärande även utomhus? Kan bli tuffa böter om man vistas ute utan mask. Sjuk värld vi lever i, eller hur?

https://www.rfi.fr/en/france/20200808-paris-makes-face-masks-compulsory-as-covid-19-cases-spike-in-france-anne-hidalgo

Vore annars intressant att veta lite vad du tycker. Tror du att nedstängningarna i världen kommer att gå obemärkta förbi? Tycker du att det är rätt att friska människor får sin framtid förstörd för att skydda multisjuka 80-åringar? Har du sett att många länder i Europa till och med uppvisar underdödlighet under 2020, ett år då världen genomlidit en av de värsta pandemierna i historien? Finns det inget som får poletten att trilla ner eller konsumerar du MSM 24/7?

De gule veste har jo været i gadekampe med politiet inden nogen havde hørt om Corona, så jeg tror ikke de bliver brugt på grund af frygt for bøder.

Selvklart kommer nedlukningerne til at kunne mærkes, men i modsætning til dig tror jeg at pandemien eksisterer og vil kunne mærkes i mange år.
Du tror ikke det ville kunne mærkes hvis ingenting var blevet gjort? I DK anser mange erhverv i øvrigt at de vil komme styrket ud af pandemien. De er blevet tvunget til at fokusere mere på hjemmearbejde og internetsalg.

Du har ret i at gruppen der dør primært er syge og meget gamle, men det er ikke for at redde dem, man indfører restriktioner.
Ingen sundhedssektor i verden vil kunne følge med, hvis man lader virussen få frit spil og så begynder alderen på de døde hurtigt at falde.
Det er ikke kun de ældre multisyges operationer, der bliver udskudt. Det rammer også børnehospitaler.
Jeg ved godt at læger og sygeplejersker bliver anset som mindre troværdige end Hugotalks, men jeg er ikke enig.

Jeg tror gruppen der ikke kan tolerere lidt indskrænkelser på den personlige frihed, er den samme som kører spritkørsel, efterlader deres lort på strande og i skove og gør alt for at komme forrest i køen. Me me me.
Citera
2021-01-17, 13:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Fas 3 är genomfört och är ett krav för att EU-kommissionen ska godkänna vaccin för användning inom EU.

Vet du vad Fas 4 innebär?
Uppföljning av vaccinets effekt och säkerhet, och dess inverkan på befolkningsgruppen, fortsätter efter att vaccinet har godkänts och börjat användas. Nu kan man t.ex. studera hur den sjukdom man vaccinerar mot blir allt ovanligare i befolkningen. Under vaccinationsprogrammet samlar man in data från tio- eller hundratusentals vaccinerade personer. Vaccinets effekt och säkerhet följs upp så länge vaccinet används.
www.vaccin.se

Researchers rush to test coronavirus vaccine in people without knowing how well it works in animals
https://www.statnews.com/2020/03/11/researchers-rush-to-start-moderna-coronavirus-vaccine-trial-without-usual-animal-testing/

Det har inte gjorts några biverkningstest. Hur vet man det, det har gått får kort tid,
så det är logiskt omöjligt. Normalt sätt tar det flera år att utveckla och testa en medicin.

Finns ingen som vet konsekvenserna som kommer följa av detta.
Citera
2021-01-17, 13:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Exact. Ingen riktig fas 3, och fas 4 ej klar. = Går ej i närheten av Vaccin, innan klart.
Vilket jag läst är 2023.

Normalt sätt så rullar man ej ut en medicin innan det är klart. Nu kör man full skala
innan det är klart.

Ingen som tvingar dig, det är nödgodkänt. Har du redan haft corona så är det väl ingen brådis heller?
Citera
2021-01-17, 13:50
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAmguxfua
Så här ser ut en frisk kvinna efter hon tagit Pfizer vaccin i UK. Länk
Vaccinerade man friska 45 åringar den 5te februari?

Vänta lite nu, det är ju fortfarande januari...

edit: kan inte stava
Citera
2021-01-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Vaccinerade man friska 45 åringar den 5te februari?

Vänta lite nu, det är ju fortfarande januari...

edit: kan inte stava
Storbritannien vaccinerar för fullt, även vårdpersonal så det är väl inte så konstigt?
Citera
2021-01-17, 13:59
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Den brasilianska mutationen är en gamechanger.

Mänskligheten är dömd att kriga mot coronaviruset förevigt
Jag är inne på den linjen också. Inte minst eftersom forskarna ännu inte kommit underfund med viruset, det kommer ständigt nya korrigerade uppgifter. Nu har man upptäckt att man kan smittas flera gånger, och att även de med antikroppar kan vara smittspridare. Förmodligen ändrar virusets egenskaper oavbrutet, vilket gör all kunskap obsolet och vaccinerna verkningslösa. Immunitet fungerar inte heller eftersom viruset ändrar sammansättning, det är inte längre samma virus efter en period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in