2021-01-17, 12:55
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vidrigt. Det dära jävla vaccinet måste förbjudas!

Det kan man inte göra, i det här allvarliga läget. Men man måste skyndsamt utreda vilka det är som drabbas av sådana reaktioner, och varför. Ibland kan det vara någon av adjuvanserna som folk inte tål, och dom går ju att byta ut. Eller tillverka vaccin med olika.
Citera
2021-01-17, 12:58
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Vidrigt. Det dära jävla vaccinet måste förbjudas!

Tog hon verkligen det 5e februari?
Tidsresenär?
Citera
2021-01-17, 12:59
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager

Jag blir så hävla ledsen när jag tänker på det som sker och utrotningen av människorna som byggt vårat land. :-(

Utrotningen av människorna som byggt Sverige har ju pågått länge. Hela mångkulturvansinnet bygger på att tränga undan svenskar. Och givetvis är gränserna öppna även under pandemin. Invandringen går före folkhälsan. Det är just därför jag har svårt att ta den här pandemin på allvar, hyckleriet och inkonsekvensen. I en riktig pandemi hycklar man inte.
Citera
2021-01-17, 12:59
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sanslöst. En smittskyddsläkare som alltså förespråkar spridning och emot testning! Men klart om Tegnell fått sitta kvar är säkert inte heller hennes jobb i fara. Fastän hade hon jobbat i t.ex Norge hade hon åkt ut med arslet först.

Du har nog rätt. Hon har ju bara följt Anders Tegnells order.

Svenska läkarkåren har brutit mot all tänkbar medicinsk etik och begått brott mot mänskligheten under pandemin. Men de har ju bara följt Anders Tegnells order, då måste det vara lugnt tänker dom...

Vidrigt. Sverige har skämt ut sig på ett sätt som inte går att reparera. SVT kan köra sin damagecontrol och ljuga för svenska folket hur mycket de vill. Omvärlden ser på oss med bestörtning.
Citera
2021-01-17, 13:00
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan man inte göra, i det här allvarliga läget. Men man måste skyndsamt utreda vilka det är som drabbas av sådana reaktioner, och varför. Ibland kan det vara någon av adjuvanserna som folk inte tål, och dom går ju att byta ut. Eller tillverka vaccin med olika.

Inget vaccin av samma typ som Pfizers har någonsin blivit godkänt.
Då de vid djurtest visat sig ha för stora biverkningar.

Man fick tillstånd att skippa djurtest.

Nu är det koncentrationslägerliknande test på människor i stället.

Vidrigt!
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-17 kl. 13:04.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Tänker du lika om coronan?

Va?

Jag pratar om människor som alla har förhållandevis kort tid kvar.

Att vissa avlider av helt naturliga orsaker även framöver är ingen överraskning för mig.
Detta skall såklart utredas, men ingenstans läser jag att de dött av vaccinet, bara att de avlidit dagarna kring vaccinationen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det går att argumentera för mycket, till exempel att ni alarmister i tråden ska vara försökskaniner för nya vaccin. Att det går att argumentera för gör det inte rätt.

Det är frågan vilket samhälle man vill ha. Ett samhälle där människor bestämmer över sina egna kroppar eller ett där politiker med hot om våld tvingar befolkningen att lyda.
Du får gärna bestämma över din egen kropp men då acceptera att du blir utestängd från vissa yrken.
Och stå ut med att inte kunna resa till vissa (många) länder osv.
Citera
2021-01-17, 13:05
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Hvad har de franske demonstrationer med Covid-19 at gøre og hvorfor har et stort flertal masker på?

De polske og italienske historier er til gengæld helt autentiske.
Det er jo Hugotalks!!!1 der har lagt en video på youtube og så er det altid en korrekt beskrivelse af sandheden.

Det är bra att du tvivlar på källorna, det gör jag också, men om du söker lite hittar du ännu mer, var bara det att Hugotalks gick snabbast att hitta.

Vad gäller fransmännen så ser det ut som att man skapat en riktigt giftig cocktail med många olika motsättningar. Ett har de dock gemensamt: de vill alla bli av med globalisten Macron. Vet inte hur mycket franska du kan, men läs gärna kommentarerna till videorna, där kan du tydligt se hur allt hänger ihop.

Jag håller med dig, obegripligt att folk bär masker när de demonstrerar för frihet. Kan kanske bero på att delar av Frankrike har infört lag på maskbärande även utomhus? Kan bli tuffa böter om man vistas ute utan mask. Sjuk värld vi lever i, eller hur?

https://www.rfi.fr/en/france/20200808-paris-makes-face-masks-compulsory-as-covid-19-cases-spike-in-france-anne-hidalgo

Vore annars intressant att veta lite vad du tycker. Tror du att nedstängningarna i världen kommer att gå obemärkta förbi? Tycker du att det är rätt att friska människor får sin framtid förstörd för att skydda multisjuka 80-åringar? Har du sett att många länder i Europa till och med uppvisar underdödlighet under 2020, ett år då världen genomlidit en av de värsta pandemierna i historien? Finns det inget som får poletten att trilla ner eller konsumerar du MSM 24/7?
Citera
2021-01-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Tog hon verkligen det 5e februari?
Tidsresenär?

När finns vaccinet tillgängligt?
Pfizer och BioNTechs vaccin mot covid-19 godkändes i början av december i Storbritannien, i mitten av december i USA, och den 21 december i EU. Vaccinet har också godkänts i flera andra delar av världen under december.

Tidsresenär? Vad pratar du om. Pfizer giftet har testats på människor ett tag.

3150 av 112807 vaccinerade: **unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Det motsvarar 1 per 35 vaccinerade!

https://healthimpactnews.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/12/CDC-05-covid-clark.pdf
Citera
2021-01-17, 13:08
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
När finns vaccinet tillgängligt?
Pfizer och BioNTechs vaccin mot covid-19 godkändes i början av december i Storbritannien, i mitten av december i USA, och den 21 december i EU. Vaccinet har också godkänts i flera andra delar av världen under december.

Tidsresenär? Vad pratar du om. Pfizer giftet har testats på människor ett tag.

3150 av 112807 vaccinerade: **unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Det motsvarar 1 per 35 vaccinerade!

https://healthimpactnews.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/12/CDC-05-covid-clark.pdf

Hon säger själv i videon att hon fick sprutan 5 februari
Citera
2021-01-17, 13:10
Medlem
.
Citera
2021-01-17, 13:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det går att argumentera för mycket, till exempel att ni alarmister i tråden ska vara försökskaniner för nya vaccin. Att det går att argumentera för gör det inte rätt.

Det är frågan vilket samhälle man vill ha. Ett samhälle där människor bestämmer över sina egna kroppar eller ett där politiker med hot om våld tvingar befolkningen att lyda.
Finns det bara svart och vitt i din värld?

De som har förmågan att se en skala mellan svart och vitt kan se att det finns en hel del alternativ mellan anarki och att bli hotad med våld av tex. en regering.

Det är inte ovanligt med yrken där det finns olika krav för att få utföra dessa yrken. Ibland beror kraven på att man vill skydda arbetstagaren, ibland beror kraven på att man vill skydda omvärlden och ibland något i skalan där emellan.

Att vissa är mera villiga att tex. ta ett vaccin än andra har olika orsaker och är helt naturligt. Om hela mänskligheten alltid hade reagerat exakt lika dant jämt så hade vi troligen gått under för länge sedan.

En annan framgångssaga för mänskligheten är att många av oss har förmågan att ställa upp på sådant vi inte gillar för att vi förstår att det är bra för vår överlevnad.

Just nu har jag svårt att förstå varför antivaxare vill propagera för att andra ska låta bli att vaccinera sig. Jag förstår att vissa personer inte vill vaccinera sig, men Vad är det positiva med att många låter bli att vaccinera sig?

Jag har lättare att förstå att vaccinförespråkare propagerar för att många ska vaccinera sig. Många vaccinerade gör att färre ovaccinerade blir smittade och smittspridningen minskar.

Lättast har jag att acceptera att var och en gör som den själv vill (utan att försöka tjata hål i huvudet på de som gör annorlunda) och att man tar de konsekvenser ens eget val ger. Det innefattar bland annat konsekvenser av regler/krav från
myndigheter
arbetsgivar- och arbetstagarorganisationer
olika arrangörer
olika länders
etc, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in