Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Man kan klaga på ordval om man vill.
Det som du ägnar dig åt, är någonting annat än bara dåligt ordval. Du ägnar dig åt medveten lögn. Du utnyttjade illusionen av en nergång till att vilseleda andra. Tvi!
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Men jag har ingen anledning att vara orolig för att avmattningen skulle bryta till en trend uppåt härifrån eftersom sars-cov2 följer ett influensaliknande mönster.
Ett bra förhållningssätt skulle vara att hoppas på det bästa, men förbereda sig på det värsta.
Folkhälsomyndigheten har struntat i att förbereda sig på möjligheten att deras förhoppningar inte slår in. Det första exemplet var att Anders Tegnell hoppades att viruset skulle stanna i Kina. Men han gjorde ingenting mer än att bara sitta ner och hoppas på att kineserna skulle lyckas stoppa spridningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag håller inte med om att avmattningen orsakats av åtgärderna, det tycker jag rapporterna som finns har varit ganska tydlig med.
Vad säger rapporterna att avmattningen beror på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Åtminstonde så fungerar inte hårdare åtgärder, möjligtvis att det dämpas något med den typen av rekommendationer som varit i Sverige men går man uttöver det verkar det inte ge bättre resultat.
Svenska Folkhälsomyndighetens rekommendationer har inte varit lyckade.
Frivilliga rekommendationer kan vara ett viktigt verktyg för att bekämpa en epidemi. Men för att det ska fungera, så behöver myndigheterna vara ärliga gentemot medborgarna. Folkhälsomyndigheten har icke varit ärlig.