Citat:
Ursprungligen postat av
fishANDchips
Ja altså jag förstår givetvis varför min arbetsgivare och regeringen tar i med hårdhandskarna här. Jag behövde mest gnälla och få ur mig lite frustration över situationen eftersom att det blir kämpigt i längden med alla nya rutiner och regler som man måste bädda in i dom i gamla rutinerna. Jag gnäller bara för att jag är less på corona och vill att det ska bli som vanligt igen. Men samtidigt skulle jag aldrig vilja ha det som i Sverige där man knappt gör någonting istället. Det är kusligt.
Jag antar att du håller till i Sverige. Har folk ens munskydd i butikerna där?
Va bra. Nej finns ingen rekommendation att ha munskydd i butiker, det finns ingen evidens för att det fungerar (ingen bra data enligt FoHM), så vissa har munskydd kanske 10-15% vad jag har sett.
Men är det inte i Tyskland de inte riktigt fått igång vaccinationerna? Jag hoppas det blir så att många människor väljer att vaccinera sig, ska själv göra det fastän jag inte gjort det sen jag var liten, och är lite skeptiskt till vaccin generellt, men väljer att göra det.
När vi får igång vaccinationerna och det fungerar bra har jag en förhoppning om att till höst 2021 kommer vi få leva med avstånd men ändå kunna vara mer normala.