2021-01-17, 11:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jag tänker mig följa imask+ protokollet. Finns både profylax och när man har konstaterats smittad med där.

Det protokollet uppdateras efterhand när studier blir klara

https://covid19criticalcare.com/

Var inhandlade du Ivermectin?
Citera
2021-01-17, 11:02
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ifall du var medveten om felet, så ägnar du dig åt lureri genom att hävda en "tydlig nedåtgående trend". En avmattning är någonting annat än en "tydlig nedåtgående trend".

Ifall du syftar på hela Europa, så behöver du även tänka på att avmattningen har åstadkommits med åtgärder som du tycker illa om. (Jag är inte heller helt entusiastisk inför tanken på lika hårda åtgärder som i Frankrike.)

Man kan klaga på ordval om man vill. Men jag har ingen anledning att vara orolig för att avmattningen skulle bryta till en trend uppåt härifrån eftersom sars-cov2 följer ett influensaliknande mönster.

Jag håller inte med om att avmattningen orsakats av åtgärderna, det tycker jag rapporterna som finns har varit ganska tydlig med. Åtminstonde så fungerar inte hårdare åtgärder, möjligtvis att det dämpas något med den typen av rekommendationer som varit i Sverige men går man uttöver det verkar det inte ge bättre resultat.
Citera
2021-01-17, 11:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Trodde ej att det längre fanns att köpa i Sverige?

Jag valde att importera men hade varit bäst köpa i Sverige såklart.

Därför är det viktigt profylaktisk behandling blir rekommenderad. Synd ingen studie körs i Sverige på detta.
Citera
2021-01-17, 11:03
Medlem
Citat:

Både sommardäcken och ishalkan har varit helt avgörande för krocken. Därför skulle det vara löjligt att försöka hävda att sommardäcken är oskyldiga, och hävda att all skuld ligger på ishalkan. Samma sak gäller när flera former av ohälsa tillsammans orsakar ett dödsfall. Det är löjligt att hävda att Corona-infektionen var oskyldig, genom att hävda att patienten även led av andra sorters ohälsa.

Ifall jag skulle få höra att någon hade krockat "med och inte av" sommardäck, så skulle jag utgå från att krocken hade inträffat under en årstid med barmark.

Tror inte man hävdar att Covid19 var oskyldig till dödafallet. Man säger ju ”med”.

Hade man hävdat att Covid19 var oskyldigt hade man inte nämnt Covid19 överhuvudtaget.

Men däremot verkar det som att du vill hävda att cancerdiagnosen var helt oskyldig till att man avled när man drabbades av Covid19.

Och hade jag hört att någon krockat att man samtidigt nämnde att bilen hade sommardäck, hade jag nog fattat att sommardäcken var bidragande på något sätt. Däremot inte den enda anledningen.
Citera
2021-01-17, 11:04
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hexen666 försöker finta oss genom att hänvisa till antal vårdtillfällen. Tittar man istället på antal vårddygn så förändras situationen totalt:

Antal vårddygn (IVA + TIVA + BIVA):
2018 : 124 759
2019 : 121 262
2020 : 149 240 <-- Mycket högre än normalt

Enbart IVA (ej TIVA och BIVA)
2018 : 108 217
2019 : 103 626
2020 : 134 192 <-- Mycket högre än normalt
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är ingen fint, alla vet att vårddygnen var högre. Men om man bryter ner det ytterligare så ser man att det gällde under våren. Nu är vårddygnen något högre än normalt men inte mycket. Vi får väl se hur Januari blir men antagligen stiger det inte högre än December.

Sorterat för 4 vårddygn och uppåt
https://imgur.com/a/YuEpffd

Ifall du visste om att Covid-patienter har längre vårdtid, så har du ägnat dig åt medveten vilseledning. Usch!
Citera
2021-01-17, 11:04
Medlem
madchances avatar
Citat:

Därför är det viktigt profylaktisk behandling blir rekommenderad. Synd ingen studie körs i Sverige på detta.

Det skulle verkligen behöva göras en svensk studie av detta.
Citera
2021-01-17, 11:05
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Jag tänker mig följa imask+ protokollet. Finns både profylax och när man har konstaterats smittad med där.

Det protokollet uppdateras efterhand när studier blir klara

https://covid19criticalcare.com/

I texten ni länkade till:

One week after Dr. Paul Marik and Dr. Pierre Kory—founding members of the Front Line Covid-19
Critical Care Alliance (FLCCC)— along with Dr. Andrew Hill, researcher and consultant to the
World Health Organization (WHO), presented their data before the NIH Treatment Guidelines
Panel, the NIH has upgraded their recommendation on ivermectin, making it an option for use in
COVID-19.

Betyder att Ivermectin är godkänt i USA. Har man ej sett i pressen.
Citera
2021-01-17, 11:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Var inhandlade du Ivermectin?

Import tyvärr... Är alltid en viss risk med import så vill inte ta ansvar om fler köper
Citera
2021-01-17, 11:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ifall du visste om att Covid-patienter har längre vårdtid, så har du ägnat dig åt medveten vilseledning. Usch!
Nej, om jag har skrivit att antalet vårdade på IVA inte är högre än normalt så är det alltså ett korrekt påstående. Jag förutsätter att alla vet om att vårdtiden var högre i våras.
Citera
2021-01-17, 11:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Import tyvärr... Är alltid en viss risk med import så vill inte ta ansvar om fler köper

Aha ok. tack för svaret.
Citera
2021-01-17, 11:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Du känner säker redan till det eftersom du följt tråden:

Oral capsaicin induces a very fast improvement in COVID-19 symptoms suggesting TRPV1channel desensitization
https://www.ga2len.net/PDF/00%20Oral%20capsaicin%20in%20COVID-19.pdf

Förbisett protein kan ge stor lindring
I värsta fall slutar covid-19 i en dödlig lunginflammation.
Men genom att motverka HMGB1, ett ofta förbisett protein, kan man i teorin lindra inflammationen väsentligt, enligt Ulf Andersson, professor vid Karolinska institutet.
https://www.svd.se/forbisett-protein-kan-fa-nyckelroll-i-pandemi

HMGB1-mediated sensitisation of capsaicin-evoked TRPV1 activity is PKC-dependent. (A) BIM1 had no significant effect on capsaicin-evoked Ca2+ response alone, but significantly reduced HMGB1-evoked responses
https://jcs.biologists.org/content/131/14/jcs2159399

Chili. funkar som "allergi medicin" mot Covid/sars! Får det att lägga sig inom ca 10 minuter.

Kan intyga att det är korrekt. "Slump" att jag upptäckte det när jag fick covid.
(måste äta chili mot reumatism.) Det är verkligen som "astmaspray mot astma".

Stoppar dock ej angreppet på nervsystemet och organ.

Där kommer Ivermectin in!
Citera
2021-01-17, 11:17
Medlem
Om jag tolkar trådens mest frekventa skribenter rätt vore det väl på sin plats med krigstribunal efter corona där världens ledare och ländernas epidemiologer ställs inför rätta för massmord. Ett par länder kanske klarar sig.

Kina borde ju rimligtvis vara det land där mest massmördare ska ställas inför rätta. Där mördar man ju normalt sätt någon miljon kineser redan/år, med sin extremt dåliga luft. Det blir intressant att se vilka straff Kina får efter detta med sin medeltida djurhållning och sina ständiga utbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in