2021-01-17, 11:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om jag tolkar trådens mest frekventa skribenter rätt vore det väl på sin plats med krigstribunal efter corona där världens ledare och ländernas epidemiologer ställs inför rätta för massmord. Ett par länder kanske klarar sig.

Kina borde ju rimligtvis vara det land där mest massmördare ska ställas inför rätta. Där mördar man ju normalt sätt någon miljon kineser redan/år, med sin extremt dåliga luft. Det blir intressant att se vilka straff Kina får efter detta med sin medeltida djurhållning och sina ständiga utbrott.

USA finansierade forskningen. "Gain of function" forskningen för att
göra det farligare betalade USA. Du kan hitta forskningsartiklarna på
nätet. Länkades till del av dem för någon vecka sedan i tråden!

Känt länge att man forskat på Sars viruset. Sök så finner du.
Citera
2021-01-17, 11:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
I texten ni länkade till:

One week after Dr. Paul Marik and Dr. Pierre Kory—founding members of the Front Line Covid-19
Critical Care Alliance (FLCCC)— along with Dr. Andrew Hill, researcher and consultant to the
World Health Organization (WHO), presented their data before the NIH Treatment Guidelines
Panel, the NIH has upgraded their recommendation on ivermectin, making it an option for use in
COVID-19.

Betyder att Ivermectin är godkänt i USA. Har man ej sett i pressen.

Ja, så upp till läkare att bedöma. Hade dock varit bättre med rekommendation så det även kan få genomslag här.

Det NiH rekommenderar har rejäl tyngd.
Citera
2021-01-17, 11:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag kommer inte heller ta något vaccin pga att vaccinförespråkarna är så jävla dryga och självgoda.

Riktigt bra val av motivator!
Citera
2021-01-17, 11:26
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du känner säker redan till det eftersom du följt tråden:

Oral capsaicin induces a very fast improvement in COVID-19 symptoms suggesting TRPV1channel desensitization
https://www.ga2len.net/PDF/00%20Oral%20capsaicin%20in%20COVID-19.pdf

Förbisett protein kan ge stor lindring
I värsta fall slutar covid-19 i en dödlig lunginflammation.
Men genom att motverka HMGB1, ett ofta förbisett protein, kan man i teorin lindra inflammationen väsentligt, enligt Ulf Andersson, professor vid Karolinska institutet.
https://www.svd.se/forbisett-protein-kan-fa-nyckelroll-i-pandemi

HMGB1-mediated sensitisation of capsaicin-evoked TRPV1 activity is PKC-dependent. (A) BIM1 had no significant effect on capsaicin-evoked Ca2+ response alone, but significantly reduced HMGB1-evoked responses
https://jcs.biologists.org/content/131/14/jcs2159399

Chili. funkar som "allergi medicin" mot Covid/sars! Får det att lägga sig inom ca 10 minuter.

Kan intyga att det är korrekt. "Slump" att jag upptäckte det när jag fick covid.
(måste äta chili mot reumatism.) Det är verkligen som "astmaspray mot astma".

Stoppar dock ej angreppet på nervsystemet och organ.

Där kommer Ivermectin in!

Är en "chili-nörd" o äter stark hemmaodlad chili minst ett par gånger om dagen ;-)

Men tack för tipset!
Citera
2021-01-17, 11:26
Medlem
ReijoHervonens avatar
Andra vågen peakade 6-7 januari på IVA, kan nu konstateras. Det är intressant hur exakt det överensstämmer med att skolorna stängde innan jul. Tegnell bevisas ännu en gång fel, skolorna driver smittan i stor utsträckning. Arbetsplatserna är givetvis också delaktiga till nedgången, men verkar inte lika avgörande.

Själv påstår charlatanen att smittan sprids i hemmet, då borde det väl ha exploderat efter julen?

Man får verkligen hoppas att han inte börjar gå på med sin falska flockimmunitet nu igen nu när vi är vid brytpunkten på tredje vågen. I slutet av nästa vecka kommer man troligtvis att kunna börja urskönja en liten ökning av nya fall igen. Vi får se.

Att Norge och Finland lyckas hålla nere siffrorna med smittspårning och karantän vid utbrott vid skolorna visar att Tegnell har fel som vanligt.
Citera
2021-01-17, 11:27
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har tydligen stigit till 29 döda för de över 75 år.

https://twitter.com/AlexBerenson/status/1350523602140094467

Vaccinet verkar ta död på fler än själva viruset.

Japp!

För visst säger de att vaccinet skyddar mot all död?!
När man väl fått sprutan är man odödlig..
Kanske inte va?!

Du tror inte att folk fortsätter dö av hjärtstopp osv? När man nu vaccinerar hela gruppen på särskilda boenden på två veckor, så lär det fortsätta dö folk. Oavsett om de får spruta eller inte..
Det är ju inte utan anledning som de ligger där redan..
Citera
2021-01-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Andra vågen peakade 6-7 januari på IVA, kan nu konstateras. Det är intressant hur exakt det överensstämmer med att skolorna stängde innan jul. Tegnell bevisas ännu en gång fel, skolorna driver smittan i stor utsträckning. Arbetsplatserna är givetvis också delaktiga till nedgången, men verkar inte lika avgörande.

Själv påstår charlatanen att smittan sprids i hemmet, då borde det väl ha exploderat efter julen?

Man får verkligen hoppas att han inte börjar gå på med sin falska flockimmunitet nu igen nu när vi är vid brytpunkten på tredje vågen. I slutet av nästa vecka kommer man troligtvis att kunna börja urskönja en liten ökning av nya fall igen. Vi får se.

Att Norge och Finland lyckas hålla nere siffrorna med smittspårning och karantän vid utbrott vid skolorna visar att Tegnell har fel som vanligt.

Hur tänker du nu? Inkubationstiden för Covid 19 är 2-14 dagar och det är en fördröjning innan en smittotopp uppnås eftersom det tar tid för folk att smitta varandra.
Citera
2021-01-17, 11:35
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Va bra. Nej finns ingen rekommendation att ha munskydd i butiker, det finns ingen evidens för att det fungerar (ingen bra data enligt FoHM), så vissa har munskydd kanske 10-15% vad jag har sett.

Men är det inte i Tyskland de inte riktigt fått igång vaccinationerna? Jag hoppas det blir så att många människor väljer att vaccinera sig, ska själv göra det fastän jag inte gjort det sen jag var liten, och är lite skeptiskt till vaccin generellt, men väljer att göra det.
När vi får igång vaccinationerna och det fungerar bra har jag en förhoppning om att till höst 2021 kommer vi få leva med avstånd men ändå kunna vara mer normala.

Nej munskydd skyddar inte till 100% men det känns som att det i alla fall skyddar lite grann om man använder sunt förnuft och hanterar den rätt. Jag ska tillägga att vi bara får använda dom där vita, grövre industri munskydden. Det är en ganska ny regel på min arbetsplats. Innan kunde man använda dom där vanliga tygbitarna. Vet ej de korrekta namnen för de olika munskydden.

Det jag vet om vaccinet här är att människor blir prioterade olika beroende på yrke, hälsa, ålder osv. Jag själv arbetar som kock på ett ålderdomshem, vilket förklarar varför vi har så hårda regler och varför jag tillhör prio 1 gruppen i landet att få vaccin. Jag valde att tacka nej eftersom jag inte ville vara bland dom första i hela europa att testa ett vaccin som man hastigt tagit fram utan att veta mycket om det. För att svara på din fråga så är det fortfarande så att man i nuläget vaccinerar prio1 fall. Gamla, sjuka, sjukvårdspersonal och personal på äldreboenden. Det har inte riktigt tagit fart än med massvaccinering. Det ryktas om att politiker vill tvinga alla oss prio 1or att vaccinera oss men det får vi nog veta på tisdagens pressträff. Chefen vill tvinga oss, hörde det med egna öron. Blir jag tvingad så gör jag det. Har ingen lust att förlora jobbet och riskera att bli tvingad att flytta till Sverige.
Citera
2021-01-17, 11:39
Medlem
AttCzas avatar
Citat:

Själva faktumet att antal smittade och döda gick ner under förra sommaren kan delvis förklaras med att skolor var stängda då.
Citera
2021-01-17, 11:41
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nu Österrike också: https://twitter.com/days_off/status/1350540769044660229

Sen har vi ju protesterna i Danmark som skedde för nån vecka sen. Jag tycker det är märkligt att inte större och fler protester har ägt rum, men det börjar röra på sig iallafall. Folk orkar inte längre

Det rör på sig i hela världen och har gjort det länge, men nu börjar det gå undan. Antar att många svenskar inte blivit varse om vad som försiggår eftersom MSM inte informerar oss om det. "De gula västarna" kämpar på i Paris samtidigt som folk protesterar mot en ny "säkerhetslag" som Macron vill ha igenom.

I Polen har visst flera företag bestämt sig för att hålla öppet fastän det är förbjudet, de klarar inte en månad till. I Italien öppnade 30.000 restauranger och barer häromdagen.

https://www.youtube.com/watch?v=jC8Buhz-ZX8&ab_channel=AFP
https://www.youtube.com/watch?v=mx3Dq6F6_hk&ab_channel=ReservoirApps
https://www.youtube.com/watch?v=9tE_RLkErRk&ab_channel=HugoTalks
https://www.youtube.com/watch?v=7YZGXNwri0o&ab_channel=HugoTalks

Tänk vad ett litet virus med nästintill obefintlig dödlighet kan ställa till med Ni som förespråkar nedstängningar och hårdare tag, kollaps är vad som väntar. Kanske dags att vakna upp?
Citera
2021-01-17, 11:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, och det där påståendet - som även Agnes Wold brukar komma med - är så dumt även av den anledningen, att smittan inte kan UPPSTÅ i hemmen. Utan minst en i familjen måste ha smittats någon annanstans. Att det sedan smittar inom familjen när väl kommit dit, är ju inte så konstigt.
Citera
2021-01-17, 11:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Man kan klaga på ordval om man vill.

Det som du ägnar dig åt, är någonting annat än bara dåligt ordval. Du ägnar dig åt medveten lögn. Du utnyttjade illusionen av en nergång till att vilseleda andra. Tvi!

Citat:
Men jag har ingen anledning att vara orolig för att avmattningen skulle bryta till en trend uppåt härifrån eftersom sars-cov2 följer ett influensaliknande mönster.

Ett bra förhållningssätt skulle vara att hoppas på det bästa, men förbereda sig på det värsta.

Folkhälsomyndigheten har struntat i att förbereda sig på möjligheten att deras förhoppningar inte slår in. Det första exemplet var att Anders Tegnell hoppades att viruset skulle stanna i Kina. Men han gjorde ingenting mer än att bara sitta ner och hoppas på att kineserna skulle lyckas stoppa spridningen.

Citat:
Jag håller inte med om att avmattningen orsakats av åtgärderna, det tycker jag rapporterna som finns har varit ganska tydlig med.

Vad säger rapporterna att avmattningen beror på?

Citat:
Åtminstonde så fungerar inte hårdare åtgärder, möjligtvis att det dämpas något med den typen av rekommendationer som varit i Sverige men går man uttöver det verkar det inte ge bättre resultat.

Svenska Folkhälsomyndighetens rekommendationer har inte varit lyckade.

Frivilliga rekommendationer kan vara ett viktigt verktyg för att bekämpa en epidemi. Men för att det ska fungera, så behöver myndigheterna vara ärliga gentemot medborgarna. Folkhälsomyndigheten har icke varit ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in