Citat:
Ursprungligen postat av
Bilingualbvern2.0
Ynglingasaga har väl redan tagit det?

Big D.
Citat:
Ursprungligen postat av
9z
Ja! Hur kunde jag missa ditt svar? (Jo jag var på Ikea med min dotter)
Anyhow, du vinner en en tur till en
Texas Gunshow och nästa fråga!
Ernie kör en DeSoto, bröderna Abbott bodde där och spelade i bandet Pantera, Big D är smeknamnet och självklart var det boklagret som Lee Harvey Oswald skulle ha skjutit ifrån (vem som sköt från kullen kan jag inte berätta...

Tackar!
Lee Harvey Oswald är fascinerande... han hann under sitt korta liv med att tjänstgöra som marinkårssoldat, hoppa av till Sovjet och bo och arbeta där, gifta sig och skaffa barn, mörda förenta staternas president för att till sist själv bli mördad vid en ålder av blott 24 år. Om det nu verkligen var han som sköt JFK får väl dock betraktas som osäkert, åtminstone om man frågar mig.
Här en ikonisk bild på Lee där han lirar i sitt rockband tillsammans med Jack Ruby och Jim Leavelle --->
https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/770x0/f3d90b2a445a461c8d61b80aaea43f8e.jpg
Dom är mitt uppe i en hejdundrande bluesrockversion av "I’m a patsy”.
Okej, ny stad:
1. En både politiskt och musikaliskt betydelsefull kyrka finns här
2. Här finns också ett jättestort krigsmonument. Det står som minne över ett slag som då det skedde var det största som utspeltas i Europa. Sverige var ett av de länder som stod på den segrande sidan
3. Ungefär 100 000 av innevånarna valde att flytta ifrån staden på 1990-talet, detta på grund utav mycket hög arbetslöshet