2021-01-16, 13:51
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Aja, upp till oss aktieägare om vi ska lyssna på en bitter person som har bränt sig på både WNT/Diamyd eller om vi ska lyssna på ABG

Du börjar bli ganska tröttsam faktiskt.

Klar att jag är tröttsam

WNT kan du läsa dig vad mitt omdöme är. Backa till de allra första inläggen jag skrev. (Jag har inte ändrat uppfattning)

Diamyd medical AB äger jag och då jag inte sålt mina aktier ännu handlar vinst/ förlust om fiktiva belopp utifrån mitt GAV.

Visst kommer ABGs analys släppas senare när bankens kunder/ alt. beställaren fått ta del av den i förtid (normalt 1 vecka)

och då kommer den publiceras utformad ungefär så här (Eftersom ett litet antal signaturer är så jävla dumma i huvudet måste jag påpeka att firmanamnet inte kommer vara HANZA)

"
Extern analys ABG Sundal Collier
Extern analys ABG Sundal Collier 2020-01-28

För innehållet i analytikerrapporten svarar uteslutande den analytiker som upprättat rapporten.
Alla uppgifter angående bolagets finansiella utveckling är analytikernas egna antaganden och representerar inte bolagets eller dess lednings uppfattning om framtida finansiella utveckling.

HANZA bär inte ansvar för rapportens riktighet eller fullständighet, samt har inte godkänt rapporten."

Edit
35 232
Citera
2021-01-16, 18:17
Medlem
Kirobas avatar
Om jag kunde begripa det här.
Igår skrevs det i alla fall lite i bolaget som haussades upp med 20% på en analys ingen har tillgång till?
Märkligt och obehagligt att ABG som stod för analysen även måste sett till att den otillgängliga analysen blev informellt känd.

Ett fall för FinansInspektionen ? Otillbörlig marknadspåverkan?

Men det som skrevs var undanflykter och snarare försök att undergräva min trovärdighet. Några argument lyckades haussarna inte få ur sig.

Placera AB som normalt sett har många överväldigande inlägg från skribenter med mycket kort historia.
Även det forumet är idag helt respons på inlägg. Kursrycket som baserats på noll och ingenting.

Exit på Fas I resultat är så sällsynt att det inte förekommer.

Återkommer tokfransarna får vi väl lägga lite lugnande argument så inte fler hamnar i bioträskets kvicksand.

Edit
35 346
Citera
2021-01-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Igår skrevs det i alla fall lite i bolaget som haussades upp med 20% på en analys ingen har tillgång till?
Märkligt och obehagligt att ABG som stod för analysen även måste sett till att den otillgängliga analysen blev informellt känd.

Men det som skrevs var undanflykter och snarare försök att undergräva min trovärdighet. Några argument lyckades haussarna inte få ur sig.

Placera AB som normalt sett har många överväldigande inlägg från skribenter med mycket kort historia.
Även det forumet är idag helt respons på inlägg. Kursrycket som baserats på noll och ingenting.

Återkommer tokfransarna får vi väl lägga lite lugnande argument så inte fler hamnar i bioträskets kvicksand.

Edit
35 346
Nu förstår jag dig inte igen! Det var ju en positiv analys från ett erkänt analys hus!
Citera
2021-01-16, 18:40
Medlem
Citat:

Edit
35 346

Nu är ju inte jag någon expert men kursen kanske gick upp för att det sattes en riktkurs på 72:- på det vi vet i dagsläget.
Citera
2021-01-16, 19:06
Medlem
Kan vi inte försöka höja nivån här inne några snäpp? Lägg ner med allt vad som har med personangrepp och annan skit att göra, det hör inte hit.

Sen du Kiroba, det du skriver, HUR du skriver och dina försök till baissande är bara pinsamma rakt igenom.. Kan inte du snälla för vår allas skull bara lägga ner med sandlåde-drygandet du håller på med och istället komma med något vettigt vi kan diskutera?

Senast redigerad av buuhuu 2021-01-16 kl. 19:09.
Citera
2021-01-16, 19:14
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traders
Nu är ju inte jag någon expert men kursen kanske gick upp för att det sattes en riktkurs på 72:- på det vi vet i dagsläget.

Nu har du skrivit inlägg tidigare i synact och även om Ibra K

Att ett analysbolag sätter en riktkurs helt åt skogen är inte första gången. Men när analysen inte ens är tillgänglig och bygger på Fas I resultat i ett bolag som redan före analysen hade ett så högt marknadsvärde att jag bara för någon vecka sedan ifrågasatte det.

Icke tillgängliga analyser brukar heller inte dyka upp i nyhetsflödet.

Edit
35 403
Senast redigerad av Kiroba 2021-01-16 kl. 19:16.
Citera
2021-01-16, 19:18
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Nu förstår jag dig inte igen! Det var ju en positiv analys från ett erkänt analys hus!

Länka då till analysen annars är det blaha blaha. . .
Citera
2021-01-16, 19:21
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuhuu
Kan vi inte försöka höja nivån här inne några snäpp? Lägg ner med allt vad som har med personangrepp och annan skit att göra, det hör inte hit.

Sen du Kiroba, det du skriver, HUR du skriver och dina försök till baissande är bara pinsamma rakt igenom.. Kan inte du snälla för vår allas skull bara lägga ner med sandlåde-drygandet du håller på med och istället komma med något vettigt vi kan diskutera?

Höj du gärna nivån med att svara på de frågorna jag ställde igår.

Personangrepp skrev jag inte många igår
Däremot skrevs omdömen om mig, liknande du skriver nu.

Nix sandlådedyngandet likt en lerpöl lägger jag ned när ni börjar representera synact på ett vuxet sätt
Citera
2021-01-16, 19:23
Medlem
Citat:
Nu har du skrivit inlägg tidigare i synact och även om Ibra K

Att ett analysbolag sätter en riktkurs helt åt skogen är inte första gången. Men när analysen inte ens är tillgänglig och bygger på Fas I resultat i ett bolag som redan före analysen hade ett så högt marknadsvärde att jag bara för någon vecka sedan ifrågasatte det.

Icke tillgängliga analyser brukar heller inte dyka upp i nyhetsflödet.

Edit
35 403
Du undrade varför kursen gick upp, och jag svarade. När svensson läser riktkurs 72:- då köper dem. Inte svårare än så.
Citera
2021-01-16, 19:25
Medlem
Kirobas avatar
Citat:

Varför lägger ni ner tiden? Kiroba Bjänn mfl?
(Kommer ju dock aldrig få ett rakt svar på det utan slingrar sig undan med andra frågor&#128514

Du har helt rätt, inte ett enda rakt svar fick jag igår utan slingri med motfrågor
Representerar jag synact eller är det ni som är experter ?? Tydligen vet jag mer om synact än ni gör
Citera
2021-01-16, 19:28
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Du undrade varför kursen gick upp, och jag svarade. När svensson läser riktkurs 72:- då köper dem. Inte svårare än så.

Då blir Svensson lurad.
Köpte grisen i säcken av haussarna som sprider felaktig information. Köpa på en analys som inte är tillgänglig, Hoppsan. . .

Du är en Svensson ?
Citera
2021-01-16, 19:35
Medlem
Citat:
Länka gärna till info om försäljning efter Fas IIa (och förväntat pris per aktie)

Vad är din personliga uppfattning om när denna försäljning bekantgörs ?

Visst. Här har du.

Www.synactpharma.com
Leta upp infon borde du klara själv.

Att en exit efter fas2a studierna är färdiga varit planen hela tiden har sagts både i slides från bolaget, mejlkonversationer med ledningen, ja tammefan min mormor vet det. Men inte du.

Tiden är svårt att säga. Q4 2021 eller under H1 2022. Men vem vet. Denna bransch kan ju vad som helst hända som orsakar förseningar.

Klart är iaf att pengar finns för att slutföra samtliga 3 fas2a-studier. Enda anledningen de skulle behöva kapital är vid ett ev listbyte. Vilket skulle behövas så vi slipper spotlight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in