2021-01-16, 16:25
  #8737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Ja det tror jag absolut, att någon överdrivet sin egen betydelse i samband med olyckor, katastrofer osv för att framstå som en hjälte, vilja få uppmärksamhet osv tror jag absolut inte är ovanligt.

Att däremot göra precis samma sak, med den överhängande risken att någon faktiskt sett en begå ett brott och kan peka ut en vilket närmast garanterar livstids fängelse är ju en annan femma.

Inte många vittne vågar hitta på saker under ed...
Citera
2021-01-16, 16:29
  #8738
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Inte många vittne vågar hitta på saker under ed...

Tror jag nog, finns väl hur många exempel som helst på folk som ljugit under ed.

Med liten risk för konsekvenser dessutom:

"Perjury, or lying under oath in court, is often called “the forgotten offense” because it is not only widespread, but rarely prosecuted"
Citera
2021-01-16, 16:56
  #8739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Tror jag nog, finns väl hur många exempel som helst på folk som ljugit under ed.

Med liten risk för konsekvenser dessutom:

"Perjury, or lying under oath in court, is often called “the forgotten offense” because it is not only widespread, but rarely prosecuted"

Ja då kan vi slänga alla vittnesmål ...

Vem ljuger o vem talar sanning då ?
Citera
2021-01-16, 17:32
  #8740
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja då kan vi slänga alla vittnesmål ...

Vem ljuger o vem talar sanning då ?

Så du lever i någon konstig tanke att det bara är mördare som ljuger under ed?

Ed betyder inte mer än en hastighetsgräns. Man får inte bryta den, men extremt många gör det.

Slänga alla vittnesmål? Varför? Få av dem är under ed. De som är under ed är dock ointressanta då de sker tre år efter mordet.
__________________
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-16 kl. 17:35.
Citera
2021-01-16, 17:36
  #8741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så du lever i någon konstig tanke att det bara är mördare som ljuger under ed?

Slänga alla vittnesmål? Varför? Få av dem är under ed. De som är under ed är dock ointressanta då de sker tre år efter mordet.

Jag var ironisk ...

Men det känns att man bara ska acceptera att SE säger saker för att få uppmärksamhet....

Sen måste väl alla hålla med att man har större anledning att ljuga som GM än för att få uppmärksamhet...speciellt i förhör o under ed...
Citera
2021-01-16, 17:39
  #8742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Har det pratats nånting om det troliga i att en mördare gör sitt absolut yttersta för att få synas så mycket som bara möjligt efter utfört mord?

För detta är ju vad som skett, om, Skandiamannen är skyldig.

Finns det något annat fall där en mördare betett sig som honom efter utfört mord?

kolla in Stephen McDaniel på youtube, finns säkert fler
Citera
2021-01-16, 17:44
  #8743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Maggan vill nog isf ogärna åka dit för "skyddande av brottsling". Men hon verkar rejält gaggig och tycks hittils ha bestämt sig för att "inte veta" något av värde. Eller ha glömt allt. Inkl. Rapport intervjun, TR och HR framträdanden och t o m hans glasögon.
Nu ska visst även maggan baktalas, det är ingen ände på alla lustifuskationer , just då det gäller MOP!?
Citera
2021-01-16, 17:45
  #8744
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leera
kolla in Stephen McDaniel på youtube, finns säkert fler

Så vitt jag förstår var han en granne till den mördade. (och redan misstänkt) som svarar på en intervju (där tv-bolaget söker upp honom snarare än tvärtom)

Tycker inte det är alla samma sak som Skandiamannens beteende.
__________________
Senast redigerad av Radjaidjah 2021-01-16 kl. 17:47.
Citera
2021-01-16, 18:00
  #8745
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leera
kolla in Stephen McDaniel på youtube, finns säkert fler
Det var ett mord utan ögonvittnen. Jag har aldrig hört talas om något fall där ett mord skett inför flera vittnen och mördaren sedan visat upp sig i tv och tidningar helt omaskerad.
Citera
2021-01-16, 18:05
  #8746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Så vitt jag förstår var han en granne till den mördade. (och redan misstänkt) som svarar på en intervju (där tv-bolaget söker upp honom snarare än tvärtom)

Tycker inte det är alla samma sak som Skandiamannens beteende.

Som jag uppfattar det är han exakt det du efterfrågar.
Citat:
en mördare gör sitt absolut yttersta för att få synas så mycket som bara möjligt efter utfört mord

Tror inte media visste ett skit om honom i intervjun.
Citera
2021-01-16, 18:23
  #8747
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag var ironisk ...

Men det känns att man bara ska acceptera att SE säger saker för att få uppmärksamhet....

Sen måste väl alla hålla med att man har större anledning att ljuga som GM än för att få uppmärksamhet...speciellt i förhör o under ed...

Har man redan ljugit så är det ju rätt dumt att ändra sig under ed. Hade SE gjort det så hade han anmälts för att ha förstört utredningen.
Citera
2021-01-16, 18:31
  #8748
Bannlyst
Var det SE själv som sökte upp polisen för att berätta det han sett? Dvs om han inte gjort det, hade polisen överhuvudtaget känt till honom då och hade han än idag hade varit anonym?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in