2021-01-16, 12:02
Medlem
Hej!
Jag har ftt en medicin som heter duloxetine av min lkare mot IBS och ngest men direkt nr jag brjade ta medicinen slutade min snopp att fungera helt. Kan inte f stnd eller utlsning lngre tyvrr.

Jag undrar om ngon annan har tit denna medicin och ftt samma biverkningar? Kommer biverkningarna frsvinna eller vara kvar under behandlingen?

Vill inte byta fr medicinen fungerar vldigt bra mot min IBS.

Tack!
Citera
2021-01-16, 12:15
Bannlyst
Vad r IBS?

Jag har tidigare tagit Duloxetin. Min snopp var ocks helt dd men detta blev bra igen nr jag slutade. Numera motionerar jag och ter hlsosamt. Det borde jag har gjort fr lnge sen.
Citera
2021-01-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiotpuckofittunge
Vad r IBS?

Jag har tidigare tagit Duloxetin. Min snopp var ocks helt dd men detta blev bra igen nr jag slutade. Numera motionerar jag och ter hlsosamt. Det borde jag har gjort fr lnge sen.

IBS innebr att det r en strning i hur tarmen arbetar och dess knsel. Vid IBS har du ont i magen och diarr eller frstoppning. Man kan ocks vara extra knslig fr illamende.

Trkigt att hra, lkaren sa att det inte skulle vara ngra sexuella biverkningarna...

Blev det bttre efter ett tag med snoppen?
Citera
2021-01-16, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleStyle
IBS innebr att det r en strning i hur tarmen arbetar och dess knsel. Vid IBS har du ont i magen och diarr eller frstoppning. Man kan ocks vara extra knslig fr illamende.

Trkigt att hra, lkaren sa att det inte skulle vara ngra sexuella biverkningarna...

Blev det bttre efter ett tag med snoppen?

Ja snoppen funkade normalt igen efter ett par mnader. Duloxetin i 2 r. Frut Sertralin minns inte att det var s illa fr potensen. Har du frskt med psyllium frskallor mot IBS?
Citera
2021-01-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ja snoppen funkade normalt igen efter ett par mnader. Duloxetin i 2 r. Frut Sertralin minns inte att det var s illa fr potensen. Har du frskt med psyllium frskallor mot IBS?

Brjade den fungera normalt efter ngra mnader efter du slutade eller blev den bttre under tiden medans du t Duloxetine?

Det har jag inte testat, fungerar det bra?
Citera
2021-01-16, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleStyle
Brjade den fungera normalt efter ngra mnader efter du slutade eller blev den bttre under tiden medans du t Duloxetine?

Det har jag inte testat, fungerar det bra?

Medans jag t Duloxetin var snoppen en dd potatis. Psyllium Frskallor har varit jttebra fr mig nr jag fick en massa medicin. Numera har jeg helt slutat med skiten (Sertralin, Mirtazapin, Duloxetin, Gabapentin). Mr inte srskilt bra i dag men nd mycket bttre n nr jag var nerdrogad. Du kanske kan frska med Sertralin om potensen r s viktig fr dig.
Citera
2021-01-16, 13:26
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Hur doserar du?
Citera
2021-01-16, 14:10
Medlem
Citat:
Medans jag t Duloxetin var snoppen en dd potatis. Psyllium Frskallor har varit jttebra fr mig nr jag fick en massa medicin. Numera har jeg helt slutat med skiten (Sertralin, Mirtazapin, Duloxetin, Gabapentin). Mr inte srskilt bra i dag men nd mycket bttre n nr jag var nerdrogad. Du kanske kan frska med Sertralin om potensen r s viktig fr dig.

Har tit sertralin men kan inte avsluta d tyvrr.
Citera
2021-01-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Hur doserar du?

Dosen r p 30mg just nu men kommer att sluta snart med medicinen och testa ngot annat.

Ngra frslag p andra tabletter som kan fungera bttre?
Citera
2021-01-16, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Hur doserar du?

4 - 6 piller i samband med frukost.
Citera
2021-01-17, 16:30
Medlem
qwopqwops avatar
Det r nog dess verkan p serotoninet som du har problem med, dvs provar du andra antidepp (ffa brukar de vara ngon form av SSRI ven om duloxetin r frmst en SNRI) kommer du f samma problem. Dessa biverkningar kan minska/frsvinna efter ngra veckor-2 mnader.
Om de hjlper din IBS och ngest kan det vara vrt att hlla ut.

Fr mig gav duloxetin andra jobbigare biverkningar men hade dom tillsammans med centralstimulantia s kan inte sga om det var duloxetinet i sig eller kombinationen.
Tar du dom en lngre tid kom ihg att inte sluta tvrt utan trappa ner istllet. Fick ordentliga brainzaps nr jag slutade men de frsvann p ngon mnad.
Citera
2021-01-22, 13:48
Medlem
quid-est-veritass avatar
Strsta problemet jag hade med Duloxetin var nr jag skulle lgga av. Tvi fan vad jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in