2021-01-16, 12:02
Medlem
Hjälp erbjöds men det tackades nej trots att en halv miljon väntades. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2021-01-16, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, jo - detta kan man anta. En "Hobbytolkning". Jag är rätt säker jag hittar stöd för den lite överallt.
Det är dock så fånigt att bevisa en sådan sak.

VI i Sverige dividerade om det att skulle hända saker den 6e. Men. Du menar det är en hobbytolkning att Secret Service skulle blivit informerade om en sådan bild. Och att FBI grep personer i förtid innan den 6e det sägs inte heller till Secret Service. Sådant informationsutbyte sker bara på Netflix.
Tack du fick mig att skratta till högt! Gött trollande. Tack!
Nej, att bevisa sitt påstående är aldrig fånigt. Det är hedervärt att visa stöd för att man inte svamlar, en lustig bieffekt av att kunna visa källhänvisningar är att man riskerar att bli tagen på allvar. Visst vill du bli tagen på allvar?
Citera
2021-01-16, 12:07
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Jag vet inte om jag ska tolka dig bokstavligt eller om jag måste läsa mellan raderna? Flertalet tar inte det som att ”slåss”. USA har 328 miljoner invånare, hur många av dessa var i Washington den 6 januari?

Du måste ju inse att ditt svamlande inte har någon bäring, du tolkar fritt som en blind orienterare och förväntar dig att alla som inte har synfel ska följa med ner i diket. Att du håller kartan upp och ner verkar inte spela någon roll. Om du tolkar att du inte är vilse, så är du minsann inte det. Kartan stämmer även om den är upp och ned, visst är det vad du försöker säga mig?
Din alternativa teori är att det är antifa och BLM som ligger bakom det hela så du kanske inte heller har så mycket att hänga i granen. Ockhams rakblad räcker inte till åt er självgoda smartingar.
Citera
2021-01-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, det förstår varje tänkande människa. Med andra ord inte alla här inne
Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större sägs det ju. Nu kör vi mot den 20 jan. och bevisar sagda ord.
Citera
2021-01-16, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Din alternativa teori är att det är antifa och BLM som ligger bakom det hela så du kanske inte heller har så mycket att hänga i granen. Ockhams rakblad räcker inte till åt er självgoda smartingar.
Min alternativa teori är inte att Antifa och BLM ligger bakom det, min teori är att sanningen inte nödvändigtvis är den CNN häller i ditt öra. Det finns tillräckligt med frågetecken i den här soppan för att Trump inte ska kunna ställas inför riksrätt för att ha uppmanat till stormningen.

Hur ser din teori ut?
Citera
2021-01-16, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större sägs det ju. Nu kör vi mot den 20 jan. och bevisar sagda ord.
Att tänka överhuvudtaget är en förutsättning för att man ska kunna välja väg senare i händelsekedjan. Testa det.
Citera
2021-01-16, 12:39
Medlem
EN FBI rapport som den 5e ska spridits.
“As of 5 January 2021, FBI Norfolk received information indicating calls for violence in response to ‘unlawful lockdowns’ to begin on 6 January 2021 in Washington. D.C. An online thread discussed specific calls for violence to include stating ‘Be ready to fight. Congress needs to hear glass breaking, doors being kicked in, and blood from their BLM and Pantifa slave soldiers being spilled. Get violent. Stop calling this a march, or rally, or a protest. Go there ready for war. We get our President or we die. NOTHING else will achieve this goal.”
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/fbi-capitol-storming-violence-intelligence-1113335/

Självklart går det inte att till 100% säga vem som sa vad till vem. Det kan självklart finnas någon som stoppar eller filtrerar informationsflödet längs vägen.
Citera
2021-01-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ja, du tolkar det bokstavligt. T.ex ”fight” ska tolkas som ”kämpa” i denna kontext, inte ”misshandla”.
Med ditt sätt att läsa måste vi nog låsa in alla sossar eftersom de uppmanar till statskupp och massmord med ”Internationalen”, inte sant? ”Sista striden” går ju inte att tolka på annat sätt än att fienden måste dödas, annars kommer de ju tillbaka för att fortsätta ”slåss som fan”.

Kannibaler, really? Man förstår varför Branting strök den versen som ”opassande”.

Mottageren har tolkningsföreträde när man uttrycker sin åsikt. Dvs, olika mottagare uppfattar orden olika. Det är inte bara VAD man säger, utan HUR man säger något.

Fight kan alltså bli både slåss, eller kämpa, beroende på vem som är mottagare!
Citera
2021-01-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Den sammanvägda ser ut så här, det duger för mig, det är fritt fall. Motargumenten att hans ratings skulle gått upp håller inte. Däremot tydligt att hans ratings är genomgående lägre än andra presidenter, vilket ses här, grön kurva.

Man tar alla tillgängliga undersökningar den dagen och väger dem enligt en egen formel.

Det är alltså ingen dagligt uppdaterad approval rating som Rasmussen gör. Trist att du faller för så enkla misstag. Nåväl.

Har du hittat något som visar på att Trump uppmanat till våld?
Senast redigerad av Brille68 2021-01-16 kl. 12:54.
Citera
2021-01-16, 12:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Jag vet inte om jag ska tolka dig bokstavligt eller om jag måste läsa mellan raderna? Flertalet tar inte det som att ”slåss”. USA har 328 miljoner invånare, hur många av dessa var i Washington för att slåss den 6 januari?

Du måste ju inse att ditt svamlande inte har någon bäring, du tolkar fritt som en blind orienterare och förväntar dig att alla som inte har synfel ska följa med ner i diket. Att du håller kartan upp och ner verkar inte spela någon roll. Om du tolkar att du inte är vilse, så är du minsann inte det. Kartan stämmer även om den är upp och ned, visst är det vad du försöker säga mig?

Bokstavstrogna som dig har alltid besvärliga liv. Den upplevda dissonansen med verkligheten leder till återvändsgränder av oförstående där ni aldrig förmår sätta er in i hur andra människor tänker.

Vi andra förstår att folk tolkar saker på olika sätt, och att illvilliga personer utnyttjar detta. Man formulerar sina tal på ett sådant sätt att det triggar folk att tolka talen till rop till kamp för överlevnad. Och mot orättvisa. Och ju fler talen triggar desto bättre.

Men sådant förstår inte bokstavstrogna.

Att en folkmassa på tusen pers stormar en byggnad efter en timmes propaganda från en scen har inget med propagandan att göra menar man. Det var bara en tillfällighet att man stormade EFTER talen från scen. Det hade ju lika gärna kunnat hända innan.

Och att man stormade byggnaden istället för att sätta sig ner och virka grytlappar med kärleksbudskap var också bara en ren tillfällighet. De uttalade orden från scen betyder ingenting menar den bokstavstrogne aspbergaren.

Nåväl.. fortsätt fundera över livets mysterier och hur dumma andra människor är.

Ha det så kul.
Senast redigerad av HomoDeus 2021-01-16 kl. 12:55.
Citera
2021-01-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Bokstavstrogna som dig har alltid besvärliga liv. Den upplevda dissonansen med verkligheten leder till återvändsgränder av oförstående där ni aldrig förmår sätta er in i hur andra människor tänker.

Vi andra förstår att folk tolkar saker på olika sätt, och att illvilliga personer utnyttjar detta. Man formulerar sina tal på ett sådant sätt att det triggar folk att tolka talen till rop till kamp för överlevnad. Och mot orättvisa. Och ju fler talen triggar desto bättre.

Att en folkmassa på tusen pers stormar en byggnad efter en timmes propaganda från en scen har inget med propagandan att göra menar man. Det var bara en tillfällighet att man stormade EFTER talen från scen. Det hade ju lika gärna kunnat hända innan.

Och att man stormade byggnaden istället för att sätta sig ner och virka grytlappar med kärleksbudskap var också bara en ren tillfällighet. De uttalade orden från scen betyder ingenting menar den bokstavstrogne aspbergaren.

Nåväl.. fortsätt fundera över livets mysterier och hur dumma andra människor är.

Ha det så kul.
Är det bara när Trump i politiska tal använder ordet kämpa (fight) som du känner ilskan bubbla upp och får ett behov av att bruka våld, eller är det även när andra politiker använder ordet kämpa (fight)?

Oavsett så började våldet innan talet var avslutat. På en annan plats.
Citera
2021-01-16, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Att en folkmassa på tusen pers stormar en byggnad efter en timmes propaganda från en scen har inget med propagandan att göra menar man. Det var bara en tillfällighet att man stormade EFTER talen från scen. Det hade ju lika gärna kunnat hända innan. De uttalade orden från scen betyder ingenting menar den bokstavstrogne aspbergaren.

Ha det så kul.
Sluta projicera. Jag ifrågasätter om ”fight” verkligen betyder att ”man ska storma Capitolium och mörda alla politiker”, jag ifrågasätter även ditt önsketänkande om vad som egentligen sades. Således är jag väl allt annat än en bokstavstrogen då jag erbjuder nyanser som du/ni inte verkar vara kapabla till att se på egen hand.

Jag försöker inte säga vad ni ska tänka, jag vill att ni ska tänka men det verkar vara lönlöst. Ni har svaret färdigt, nu testar ni alla tänkbara ekvationer för att ”bevisa” det. Självklart kan man läsa mellan raderna, men då kan man inte låsa sig vid en enda tolkning som råkar passa den egna agendan. Fler kan leka den leken, dumjävel.
Senast redigerad av -boyakka- 2021-01-16 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in