Citat:
Ursprungligen postat av
-boyakka-
Jag vet inte om jag ska tolka dig bokstavligt eller om jag måste läsa mellan raderna? Flertalet tar inte det som att ”slåss”. USA har 328 miljoner invånare, hur många av dessa var i Washington för att slåss den 6 januari?
Du måste ju inse att ditt svamlande inte har någon bäring, du tolkar fritt som en blind orienterare och förväntar dig att alla som inte har synfel ska följa med ner i diket. Att du håller kartan upp och ner verkar inte spela någon roll. Om du tolkar att du inte är vilse, så är du minsann inte det. Kartan stämmer även om den är upp och ned, visst är det vad du försöker säga mig?
Bokstavstrogna som dig har alltid besvärliga liv. Den upplevda dissonansen med verkligheten leder till återvändsgränder av oförstående där ni aldrig förmår sätta er in i hur andra människor tänker.
Vi andra förstår att folk tolkar saker på olika sätt, och att illvilliga personer utnyttjar detta. Man formulerar sina tal på ett sådant sätt att det triggar folk att tolka talen till rop till kamp för överlevnad. Och mot orättvisa. Och ju fler talen triggar desto bättre.
Men sådant förstår inte bokstavstrogna.
Att en folkmassa på tusen pers stormar en byggnad efter en timmes propaganda från en scen har inget med propagandan att göra menar man. Det var bara en tillfällighet att man stormade EFTER talen från scen. Det hade ju lika gärna kunnat hända innan.
Och att man stormade byggnaden istället för att sätta sig ner och virka grytlappar med kärleksbudskap var också bara en ren tillfällighet. De uttalade orden från scen betyder ingenting menar den bokstavstrogne aspbergaren.
Nåväl.. fortsätt fundera över livets mysterier och hur dumma andra människor är.
Ha det så kul.