2021-01-16, 11:22
Medlem
Det kommer bli så mycket mer oroligheter i USA efter 1-6-incidenten nu än tidigare. Förvisso är jag inget stort Trump-fan; kan dock gilla mycket han åstadkommit medan annat bara är dåligt och egoism. Nåväl så kommer det bli så mycket hat mot Demokraterna och Biden-administrationen efter impeachment. De fattar inte att de gräver sin egen olycka och grav. Låt detta med Trump bara vara... Biden & co kommer få en stämpel på sig som kommer bli svår att tvätta bort. De kommer ångra avsättningen. Håller med Trump om att det är en häxjakt men kan förstå motivet bakom impeachment. Dock är denna åtgärd farlig och onödig. Stödjer det inte och anser inte Trump frammanade våld eftersom det diskuterades i forum på nätet innan 6/1 att de skulle storma Capitolum. Detta sades alltså INNAN Trump ens hade sitt tal i Washington. På högerextrema chattsidor.
Citera
2021-01-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
en gång till - senaten kom fram till i sin rapport att ryssarna påverkade valet 2016.
Ta in det, andas djupt och gå vidare.

Det går inte säga hur många röster som påverkades.

Det är samma insnöade resonemang igen, hur hemska big tech är, och stackars Trump.
Du är en förledd stackare, och borde vara glad du inte varit amerikan för då hade du säkert varit en tatuerad hornbeklädd dåre som rantat runt i kapitolium förra veckan.

Jaså hurdå och hur många röster, påverkade det utgången?
Men om det nu skulle vara sant vad är det som säger att det inte fuskades i detta valet 2020?
Det är ju dessutom mer troligt att ett omfattande fusk skett denna gång.

Haha nej jag har inget intresse av att storma någonting, stackare kan du vara själv din patetiska
människa.'

Men var är Trumps uppmaning till våld? Jag tolkar det inte som att han uppmanar till våld vilket många andra också hävdar så kanske har de som spårade ur ett personligt ansvar för vad de gör, jag förstår att det är en främmande tanke för människor som dig.
Citera
2021-01-16, 11:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahne67
Det kommer bli så mycket mer oroligheter i USA efter 1-6-incidenten nu än tidigare. Förvisso är jag inget stort Trump-fan; kan dock gilla mycket han åstadkommit medan annat bara är dåligt och egoism. Nåväl så kommer det bli så mycket hat mot Demokraterna och Biden-administrationen efter impeachment. De fattar inte att de gräver sin egen olycka och grav. Låt detta med Trump bara vara... Biden & co kommer få en stämpel på sig som kommer bli svår att tvätta bort. De kommer ångra avsättningen. Håller med Trump om att det är en häxjakt men kan förstå motivet bakom impeachment. Dock är denna åtgärd farlig och onödig. Stödjer det inte och anser inte Trump frammanade våld eftersom det diskuterades i forum på nätet innan 6/1 att de skulle storma Capitolum. Detta sades alltså INNAN Trump ens hade sitt tal i Washington. På högerextrema chattsidor.

Det är väl inte konstigt att det diskuterades innan? Trump hade ju uppmanat sina supporters att ta sig dit. "Be there...it will be wild".

Ska bli väldigt intressant att följa efterspelet. Varenda Vita Huset-medarbetare lär skriva böcker och bli intervjuade. Dom fängslade terroristerna kommer att uttala sig om varför dom var där och gjorde vad dom gjorde.

Bilden kommer att klarna för dom flesta, och vidden av Trumps galenskap och icke-lojalitet till landet/konstitutionen framgå tydligt. Bara de mest hardcore-sektmedlemmarna kommer vägra tro på det och snyfta "fa-fa-fa-fake news".

Trump är politiskt mer död än The Kraken.
Citera
2021-01-16, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hahne67

Och på ”högerextrema” Facebook. Zuckerberg har alltså tillhandahållit en plattform för detta och i allra högsta grad medverkat till att händelsen ägde rum. Borde han inte åtalas för landsförräderi?

https://www.zerohedge.com/political/facebook-played-major-role-coordinating-capitol-riot-sandberg-deflects-blame
Senast redigerad av -boyakka- 2021-01-16 kl. 11:32.
Citera
2021-01-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Ja, du tolkar det bokstavligt. T.ex ”fight” ska tolkas som ”kämpa” i denna kontext, inte ”misshandla”.
Med ditt sätt att läsa måste vi nog låsa in alla sossar eftersom de uppmanar till statskupp och massmord med ”Internationalen”, inte sant? ”Sista striden” går ju inte att tolka på annat sätt än att fienden måste dödas, annars kommer de ju tillbaka för att fortsätta ”slåss som fan”.

Kannibaler, really? Man förstår varför Branting strök den versen som ”opassande”.

Citat:
Vad man tror och vad man vet är två skilda saker. Man kan förklara det du skriver med Trump Derangement Syndrome, inga bortförklaringar behövs.

Jaså du VET vad "fight" ska tolkas som
men att tro att publiken inte direkt var fylld av kärlek det går inte enligt dig.
DÅ passar det att lägga till en kommentar om att det är en skillnad mellan vad man vet och tror.

som alltid, dessa Trump-lovers det vänder allt till sin fördel hela tiden.

Har du sett bilder från dessa rallies? Det är definitivt mer hat än kärlek.
Citera
2021-01-16, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är klart att det var planerat innan och det visste ju Trump.
Det har varken du eller någon annan en aning om, vad du tror är inte en sanning. Det är bara din personliga ”sanning”, man måste tyvärr göra sig lika korkad som du för att du ska kunna ha en poäng och tänker jag inte göra. Jag trivs alldeles utmärkt med att inte vara efterbliven.
Citera
2021-01-16, 11:42
Avslutad
Citat:
Jaså du VET vad "fight" ska tolkas som
men att tro att publiken inte direkt var fylld av kärlek det går inte enligt dig.
DÅ passar det att lägga till en kommentar om att det är en skillnad mellan vad man vet och tror.

som alltid, dessa Trump-lovers det vänder allt till sin fördel hela tiden.

Har du sett bilder från dessa rallies? Det är definitivt mer hat än kärlek.
Ja, jag kan engelska. Du borde testa skolan nån gång, det är uppfriskande att vidga sina vyer. För övrigt borde du även testa nya glasögon, en demonstration är inte ett pridetåg. Torka bajset från mungipan, you’re looking for love in all the wrong places.
Citera
2021-01-16, 11:44
Medlem
Citat:
Det har varken du eller någon annan en aning om, vad du tror är inte en sanning. Det är bara din personliga ”sanning”, man måste tyvärr göra sig lika korkad som du för att du ska kunna ha en poäng och tänker jag inte göra. Jag trivs alldeles utmärkt med att inte vara efterbliven.

Nej för FBI informerar inte om sådant inför en demonstration strax utanför Capitolium.
Secret Service bryr sig inte om sådana små detaljer....

Verkligen - tror du inte att Trump inte blev informerad om vad skrevs på nätet? En ev hotbild? Osv.
Till 100% de blev informerade. Till mindre sannolikhet, Trump lyssnade in.

Han visste eller är inkompetent.
Citera
2021-01-16, 11:50
Avslutad
Citat:
Nej för FBI informerar inte om sådant inför en demonstration strax utanför Capitolium.
Secret Service bryr sig inte om sådana små detaljer....

Verkligen - tror du inte att Trump inte blev informerad om vad skrevs på nätet? En ev hotbild? Osv.
Till 100% de blev informerade. Till mindre sannolikhet, Trump lyssnade in.

Han visste eller är inkompetent.
Livet fungerar inte som på Netflix, du lär inte veta ett skit om vare sig FBI eller Secret Service så bespara mig gärna den hobbytolkningen. Den enda här som inte vet något och är inkompetent är du, sluta projicera dina svagheter på en president (som dessutom råkar vara världens mäktigaste person).
Citera
2021-01-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ja, jag kan engelska. Du borde testa skolan nån gång, det är uppfriskande att vidga sina vyer. För övrigt borde du även testa nya glasögon, en demonstration är inte ett pridetåg. Torka bajset från mungipan, you’re looking for love in all the wrong places.

Det är inte engelskan som är problemet, din tolkning som du väljer - du tror att de hör "kämpa" men alla inser att flertalet tar det som "slåss".

Nej, jag tror inte att varenda en som stod där hörde "slåss" men i ett tillräckligt stort antal var sinnesstämningen fylld av hat mot valresultatet och den stöld av sin röst de ansåg sig ha utsatts för för att man ska kunna inse att det var ett tveksamt uttalande.

Sen kan andra dividera om det var tillräckligt att bli dömd för. Så svart/vitt är det inte.
Men tar man sedan att Trump inte gav svar om NG så blir det en bekymmersam bild av Trump den dagen.

Om Pence inte kallat in NG - när hade Trump gjort det?
1-2-3-4-5 timmar senare?
Trump MÅSTE ha vetat om krisen, men sket i att svara i telefon. Det är ok för dig?
Citera
2021-01-16, 11:58
Medlem
Citat:
Livet fungerar inte som på Netflix, du lär inte veta ett skit om vare sig FBI eller Secret Service så bespara mig gärna den hobbytolkningen. Den enda här som inte vet något och är inkompetent är du, sluta projicera dina svagheter på en president (som dessutom råkar vara världens mäktigaste person).

haha, jo - detta kan man anta. En "Hobbytolkning". Jag är rätt säker jag hittar stöd för den lite överallt.
Det är dock så fånigt att bevisa en sådan sak.

VI i Sverige dividerade om det att skulle hända saker den 6e. Men. Du menar det är en hobbytolkning att Secret Service skulle blivit informerade om en sådan bild. Och att FBI grep personer i förtid innan den 6e det sägs inte heller till Secret Service. Sådant informationsutbyte sker bara på Netflix.
Tack du fick mig att skratta till högt! Gött trollande. Tack!
Citera
2021-01-16, 12:02
Avslutad
Citat:
Det är inte engelskan som är problemet, din tolkning som du väljer - du tror att de hör "kämpa" men alla inser att flertalet tar det som "slåss".

Nej, jag tror inte att varenda en som stod där hörde "slåss" men i ett tillräckligt stort antal var sinnesstämningen fylld av hat mot valresultatet och den stöld av sin röst de utsatts för för att man ska kunna inse att det var ett tveksamt uttalande.

Sen kan andra dividera om det var tillräckligt att bli dömd för. Så svart/vitt är det inte.
Men tar man sedan att Trump inte gav svar om NG så blir det en bekymmersam bild av Trump den dagen.

Om Pence inte kallat in NG - när hade Trump gjort det?
1-2-3-4-5 timmar senare?
Trump MÅSTE ha vetat om krisen, men sket i att svara i telefon. Det är ok för dig?
Jag vet inte om jag ska tolka dig bokstavligt eller om jag måste läsa mellan raderna? Flertalet tar inte det som att ”slåss”. USA har 328 miljoner invånare, hur många av dessa var i Washington för att slåss den 6 januari?

Du måste ju inse att ditt svamlande inte har någon bäring, du tolkar fritt som en blind orienterare och förväntar dig att alla som inte har synfel ska följa med ner i diket. Att du håller kartan upp och ner verkar inte spela någon roll. Om du tolkar att du inte är vilse, så är du minsann inte det. Kartan stämmer även om den är upp och ned, visst är det vad du försöker säga mig?
Senast redigerad av -boyakka- 2021-01-16 kl. 12:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in