Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Det låter på dig som att det är jordens undergång. Men bostadspriserna har ökar liksom börsen. För mig var 2020 ett av de bästa åren någonsin. Mitt företag har gått jättebra och jag har gjort mycket nya grejer som man inte gjort annars när allt bara rullar på.
Jag går inte ut så mycket och festar. För ungdomar som tycker det är kul kan jag förstå att vissa tycker det är lite tråkigt med stängda krogar.
Nej ni som inte är speciellt sociala lider inte speciellt.
Vi som tycker det är livskvalitet att resa, gå på fester, gymma, släktträffar, middagar, luncha med vänner/kollegor, gå på fotbollsmatcher, hockey, konserter osv är livet nu oerhört torftigt.
Att sitta hemma och jobba, gå promenader samt glo på Netflix kan bara den mest inbitne incel njuta av.
Ärligt talat om jag fick välja mellan att leva 40 år som livet varit under pandemin eller 20 år "som vanligt" hade jag nog starkt övervägt alternativ 2. Detta trots att min bostad ökar I värde med miljonbelopp och att jobbet och mitt börskapital går bättre än någonsin. Om man inte kan göra allt ovanstående förlorar pengar nästan allt sitt värde för mig