2021-01-14, 21:37
Medlem
Imnshos avatar
Så länge det är en kriminell som skjuts så har väl inte Sköndal drabbats av nåt skit. Snarare är det en vinstlott för oss laglydiga skattebetalare.

Vad har vi mer på denne knarklangande thaiboxande Lenny? Vem kan ha hållit i vapnet?
Citera
2021-01-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Så länge det är en kriminell som skjuts så har väl inte Sköndal drabbats av nåt skit. Snarare är det en vinstlott för oss laglydiga skattebetalare.

Vad har vi mer på denne knarklangande thaiboxande Lenny? Vem kan ha hållit i vapnet?

Nybliven 18 åring. De som känner han har tydligen en aning om vem som skjutit. Själv är man bara bekant med han och har ingen aning om vem som gjorde nått. Bara det att han ska ha gått hem 500 meter med en kula i lungan.
Citera
2021-01-15, 09:25
Medlem
Även för typ 15 år sedan var Sköndal drabbat av människor från Skarpnäck där klientelen där ifrån kom till Sköndal och rånade barn & butiker. Skarpnäck har alltid varit ett mångkullturellt bostadsområde. Kanske behöver byggas en mur runt Sköndal? Låt Skarpnäck betala för den.
Citera
2021-01-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granattelefon
Även för typ 15 år sedan var Sköndal drabbat av människor från Skarpnäck där klientelen där ifrån kom till Sköndal och rånade barn & butiker. Skarpnäck har alltid varit ett mångkullturellt bostadsområde. Kanske behöver byggas en mur runt Sköndal? Låt Skarpnäck betala för den.
Skarpnäck var otroligt fint när det var nybyggt på 80-talet. Den demografiska förändringen började långt senare.
Citera
2021-01-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Skarpnäck var otroligt fint när det var nybyggt på 80-talet. Den demografiska förändringen började långt senare.

Tack för rättandet.
Citera
2021-01-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyphin
"Uppdatering den 14 januari klockan 11.50

Ärendet rubriceras som försök till mord, det finns i nuläget inget som tyder på att något rån skett vilket initialt sades.

Skadeläget för mannen som påträffades skadad är i nuläget oklart.

Polisen har ännu inte lokaliserat någon brottplats. Om man har hört några smällar/ höga ljud i Sköndal den 13 januari från och med sen eftermiddag till och med 18.40, eller om man sett något som stack ut, så ska man ringa polisen på 114 14."

https://polisen.se/aktuellt/handelse...nat-stockholm/

Ska inte handla om ett rån nu enligt polisen

Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Ehh, jobbade med ungar i området i slutet av 80-talet, överdriv inte.
Citera
2021-01-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granattelefon
Tack för rättandet.
Det var så lite! Uppväxt i Farsta har jag alltid sett Sköndal som en idyll där jag hängde mycket. Stöder din muridé förresten; varför inte även mot Krökarängen?
Citera
2021-01-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Ehh, jobbade med ungar i området i slutet av 80-talet, överdriv inte.
Visst fanns det stökiga ungar även där. Jag menar förslumningen som började senare.
Citera
2021-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Nybliven 18 åring. De som känner han har tydligen en aning om vem som skjutit. Själv är man bara bekant med han och har ingen aning om vem som gjorde nått. Bara det att han ska ha gått hem 500 meter med en kula i lungan.
Han sköts vid busshållplaten men han tog sig inte hem, han kom bara till radhusen precis brevid, sköndalsbrovägen.. Han bor på sköndalsvägen vid infarten till storasköndal..
Han tillhör ett gäng i sköndal som härjar runt i sthlm, bla i bromma, södermalm.... Inga snälla pojkar....
Citera
2021-01-15, 16:30
Medlem
Citat:
Har för mig att förra sommaren så blev en 13åring påhoppad utanför hemköp Skarpnäck av ett gäng kids från Skarpnäck/Farsta. Så håller med dig om Skarpnäck.
Hon som fick stryk är själv kriminell i gäng, hon hade blåst nåra och och fick sona det...
Citera
2021-01-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djmannen
Han sköts vid busshållplaten men han tog sig inte hem, han kom bara till radhusen precis brevid, sköndalsbrovägen.. Han bor på sköndalsvägen vid infarten till storasköndal..
Han tillhör ett gäng i sköndal som härjar runt i sthlm, bla i bromma, södermalm.... Inga snälla pojkar....

Vet exakt vart han bor, kan medge att det jag sagt kan vara fel då jag nu under dagen fått infon att det skall vara oklart angående om hur han tog sig hem. Men vet även att han har ett hem betydligt närmre än det som du nämner.

Citat:
Ursprungligen postat av Djmannen
Hon som fick stryk är själv kriminell i gäng, hon hade blåst nåra och och fick sona det...

Det var inget som framgick just då. Men om du säger så är det väl antagligen så. Jag hörde bara om händelsen när det hände
Citera
2021-01-16, 09:30
Medlem
Citat:
Vet exakt vart han bor, kan medge att det jag sagt kan vara fel då jag nu under dagen fått infon att det skall vara oklart angående om hur han tog sig hem. Men vet även att han har ett hem betydligt närmre än det som du nämner.

Det var inget som framgick just då. Men om du säger så är det väl antagligen så. Jag hörde bara om händelsen när det hände
Aha... Pappan bor på sköndalsbrovägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in