Precis bredvid Hökarängens Gård ligger Hökarängsbadet.
Mellan badet och Perstorpsvägen ligger det en parkering som oftast är öde den här tiden på året,i alla fall på kvällar och nätter.
På dagtid används platsen nu för tiden främst som parkeringsplats för byggjobbarnas privata bilar eftersom det byggs en hel del nya hyreshus i området.
Jag kan tänka mig att parkeringen är en bra mötesplats för ljusskygga aktiviteter i mörkret.
"Ljusskygga aktiviteter i mörkret" låter nästan som att BO höll på med hemliga bögerier, kanske han använde just denna öde parkering för mystiska homo-träffar?
Vem vet?
Mannen påträffades i en bostad, men brottsplats är på Perstorpsvägen, mer exakt busshållplats Sköndalsbro. Han måste ha blivit skjuten i armen eller något då han kunnat ta sig till en bostad.
Sägs vara oklart hur han tog sig hem. Men hört att han blivit skjuten i lungan.
Busshållplatsen Sköndalsbro ligger närmare villaområdet och Sköndalsvägen än nerfarten till Hökarängsbadet och uppfarten till Ekebergabacken.
Hållplatsen är samtidigt en vändhållplats för buss 184 som inte längre kan åka upp och vända på Ekebergabacken.
Jag åkte förbi där i morse och noterade att trottoaren från hållplatsen mot badet var oplogad och tänker att polisen isf borde hittat blodspår i riktning mot bostaden han hittades om han inte fick skjuts dit.
Om man utgår från hållplatsen så ligger de närmaste hyreshusen på Ekebergabacken eller Dalbobranten.
Jag har lyssnat runt bland de "skurkar" jag känner som har anknytning till Ekebergabacken men de jag frågat har ingen aning om nån Le*nard.
Ett par av de jag frågade svarade bara, "Synd att det inte var fittan Dragan".
Busshållplatsen Sköndalsbro ligger närmare villaområdet och Sköndalsvägen än nerfarten till Hökarängsbadet och uppfarten till Ekebergabacken.
Hållplatsen är samtidigt en vändhållplats för buss 184 som inte längre kan åka upp och vända på Ekebergabacken.
Jag åkte förbi där i morse och noterade att trottoaren från hållplatsen mot badet var oplogad och tänker att polisen isf borde hittat blodspår i riktning mot bostaden han hittades om han inte fick skjuts dit.
Om man utgår från hållplatsen så ligger de närmaste hyreshusen på Ekebergabacken eller Dalbobranten.
Jag har lyssnat runt bland de "skurkar" jag känner som har anknytning till Ekebergabacken men de jag frågat har ingen aning om nån Le*nard.
Ett par av de jag frågade svarade bara, "Synd att det inte var fittan Dragan".
Han bor ej vid Ekebergabacken så förståligt att de ej vet vem han är.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Han har haft rätt tidigare, han vet vad han glappar om. Ta honom som en trovärdig källa.
Verkar som Sköndals-borna är drabbade av massa skit på senaste tiden/året/åren.
Läst om både personrån och våldtäkter.
Många som blivit rånade där vid busshållplatsen på Tyresövägen.
Kan det vara närheten till "Skräpnäck" (skarpnäck) som är orsaken till detta?
Inte bara det även ökad kriminalitet överhuvudtaget i området. Kan säga att även kidsen i området försöker råna en om man går själv ute på kvällar/nätter. Men ja Skarpnäck har mycket med aktiviteten och göra speciellt kring busshållplatsen på Tyresövägen.
Senast redigerad av Zyphin 2021-01-14 kl. 21:26.
Inte bara det även ökad kriminalitet överhuvudtaget i området. Kan säga att även kidsen i området försöker råna en om man går själv ute på kvällar/nätter. Men ja Skarpnäck har mycket med aktiviteten och göra speciellt kring busshållplatsen på Tyresövägen.
Har för mig att förra sommaren så blev en 13åring påhoppad utanför hemköp Skarpnäck av ett gäng kids från Skarpnäck/Farsta. Så håller med dig om Skarpnäck.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!