Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Nej hans approval ratings har inte gått upp, de har rasat, det är enkelt avfärdat. Ja vad sa egentligen Trump. Talet är bedrövligt som tal, därför jobbigt att lusläsa. Det påminner mer om en mobbad hos kuratorn än en president. Till ungefär åttio procent är det valfusklögner. Till tio procent är det sedan uppmaningar till att vara modig, att slåss, tiden är nu, få Mike att fatta, och jag är med er. Det mesta är explicit, en del är mellan raderna. Tyvärr är hela hans intakta tal, i vilket jag hade färgmarkerat för att analysera texten här tydligt, sex gånger längre än vad Flashback tillåter att klistra in (Tack Flashback för att nivån hålls låg. Misstänker att det också ogillas att klippa in i sex på varandra följande inlägg. Textmängden motsvarar 14 st A4). Så kolla istället själva, talet finns i sin online råform
här och uppmaningarna är ganska jämnt fördelade genom hela talet. Direkt efter att mobben sen röjt runt läste han upp att han "älskade" dem, twittrade att "så här går det". Något senare blev han visserligen framknuffad att läsa på en prompter att det här blev ju lite tokigt, men det är rätt ovidkommande för någonting.
Jag läste första meningen och slutade sedan. Du kan kanske har skrivit något genomklokt. Vad vet jag...
Du verkade ok när vi dillade om dagliga undersökningar. men nu kör du med fake news. Förstår inte varför.
Men när du skrev att Trumps Approval Ratings rasat så måste du kunna visa på det. Det handlar nämligen om siffror som kan bevisas. Och enligt Rasmussen så har de inte rasat.
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jan15
Och eftersom det är enkelt att bevisa så är det också rimligen enkelt att bevisa att Trump uppmanat till våld? Jag kan inte se det. Men du som hittar egna fakta kan säkert se det. Men kan du visa det för oss vanliga människor?
Visa på att Trumps approval ratings rasat.
Visa på att Trump uppmanat till våld.