2021-01-16, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
https://www.snopes.com/fact-check/does-jade-sacker-work-for-cnn/

Stämmer bra. Men att fakta kontrollera inlägg skrivna av sympatisörer till MAGA sekten är ett hopplöst arbete.
De kommer aldrig acceptera en objektiv verklighet där sanningen är opartisk.

Super! Du verkar vara faktaorienterad! Äntligen.

Kan du visa på när Trump uppmanade till våld?
Citera
2021-01-16, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Nej hans approval ratings har inte gått upp, de har rasat, det är enkelt avfärdat. Ja vad sa egentligen Trump. Talet är bedrövligt som tal, därför jobbigt att lusläsa. Det påminner mer om en mobbad hos kuratorn än en president. Till ungefär åttio procent är det valfusklögner. Till tio procent är det sedan uppmaningar till att vara modig, att slåss, tiden är nu, få Mike att fatta, och jag är med er. Det mesta är explicit, en del är mellan raderna. Tyvärr är hela hans intakta tal, i vilket jag hade färgmarkerat för att analysera texten här tydligt, sex gånger längre än vad Flashback tillåter att klistra in (Tack Flashback för att nivån hålls låg. Misstänker att det också ogillas att klippa in i sex på varandra följande inlägg. Textmängden motsvarar 14 st A4). Så kolla istället själva, talet finns i sin online råform här och uppmaningarna är ganska jämnt fördelade genom hela talet. Direkt efter att mobben sen röjt runt läste han upp att han "älskade" dem, twittrade att "så här går det". Något senare blev han visserligen framknuffad att läsa på en prompter att det här blev ju lite tokigt, men det är rätt ovidkommande för någonting.

Jag läste första meningen och slutade sedan. Du kan kanske har skrivit något genomklokt. Vad vet jag...

Du verkade ok när vi dillade om dagliga undersökningar. men nu kör du med fake news. Förstår inte varför.

Men när du skrev att Trumps Approval Ratings rasat så måste du kunna visa på det. Det handlar nämligen om siffror som kan bevisas. Och enligt Rasmussen så har de inte rasat.

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jan15

Och eftersom det är enkelt att bevisa så är det också rimligen enkelt att bevisa att Trump uppmanat till våld? Jag kan inte se det. Men du som hittar egna fakta kan säkert se det. Men kan du visa det för oss vanliga människor?

Visa på att Trumps approval ratings rasat.

Visa på att Trump uppmanat till våld.
Senast redigerad av Brille68 2021-01-16 kl. 03:24.
Citera
2021-01-16, 05:50
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag läste första meningen och slutade sedan. Du kan kanske har skrivit något genomklokt. Vad vet jag...

Du verkade ok när vi dillade om dagliga undersökningar. men nu kör du med fake news. Förstår inte varför.

Men när du skrev att Trumps Approval Ratings rasat så måste du kunna visa på det. Det handlar nämligen om siffror som kan bevisas. Och enligt Rasmussen så har de inte rasat.

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jan15

Och eftersom det är enkelt att bevisa så är det också rimligen enkelt att bevisa att Trump uppmanat till våld? Jag kan inte se det. Men du som hittar egna fakta kan säkert se det. Men kan du visa det för oss vanliga människor?

Visa på att Trump uppmanat till våld.

Grejen är den att dessa hatiska människor kan tolka precis vad dom vill från precis vad som helst som kommer från Trump. Det beror på deras TDS.

Exempelvis så när Donald Trump säger "peacefully" så är det underförstått att han menar "våld" och då utför hans drönare våldshandlingar.
Citera
2021-01-16, 07:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag tror du fått det hela om bakfoten. Källan är inte anonym för FOX news.
De följer lagen om källskydd och väljer att inte publicera källans namn.

Btw. Donald Trump är nu den ende president i USA:s historia som blivit impeached 2 gånger. I denna kategori är Donald en vinnare.
Vilket måste varit precis det han menade när han till sina fans ropade "You're gonna get so tired of winning all the time"
Vem vet, kanske han kan bli impeached tre gånger och sen fyra.

DNC är tokiga och det ser vi alla. Deras livsblod är hat mot Trump. Allt fokus ligger på honom, eftersom DNC är trasigt. De kan endast enas genom att fokusera på Orange Man Bad.

Det är kul, men tragiskt.

Allt enligt anonyma källor.
Citera
2021-01-16, 08:50
Medlem
När man nu läser om alla dessa oroligheter som tíll slut utmynnade i stormningen av Kapitolium så har åtminstone jag ändrat mig något och anser fullt ut att Trump som president är ansvarig för den farliga utvecklingen och skall betala priset för sitt agerande. Flertalet åtalade verkar ju faktiskt också trott att dom hade presidenten i ryggen när dom agerade vilket visar hur en president utan moral och etik kan påverka miljoner medborgare i odemokratisk riktning och några till att begå terrorbrott. Bara det att Trump var tyst och faktiskt lät det eskalera utom kontroll visar ju på hans olämplighet som makthavare och att han därför måste fråntas möjligheten att i framtiden verka politiskt. Om det blir så får vi väl se.
Men om inte Trumps fälls så kan ju den ekonomiska och rättsliga civila efterspelet ändå bli nådastöten för Trump då han ju numera har en pariastämpel på sig och allt fler tar avstånd från honom och hans affärer.

Det positiva i allt elände Trumps orsakat är ju att flytten från vita huset i alla fall verkar vara i full gång.
En mörk tid har blivit några nyanser ljusare.
Citera
2021-01-16, 08:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
När man nu läser om alla dessa oroligheter som tíll slut utmynnade i stormningen av Kapitolium så har åtminstone jag ändrat mig något och anser fullt ut att Trump som president är ansvarig för den farliga utvecklingen och skall betala priset för sitt agerande. Flertalet åtalade verkar ju faktiskt också trott att dom hade presidenten i ryggen när dom agerade vilket visar hur en president utan moral och etik kan påverka miljoner medborgare i odemokratisk riktning och några till att begå terrorbrott. Bara det att Trump var tyst och faktiskt lät det eskalera utom kontroll visar ju på hans olämplighet som makthavare och att han därför måste fråntas möjligheten att i framtiden verka politiskt. Om det blir så får vi väl se.
Men om inte Trumps fälls så kan ju den ekonomiska och rättsliga civila efterspelet ändå bli nådastöten för Trump då han ju numera har en pariastämpel på sig och allt fler tar avstånd från honom och hans affärer.

Det positiva i allt elände Trumps orsakat är ju att flytten från vita huset i alla fall verkar vara i full gång.
En mörk tid har blivit några nyanser ljusare.
Samma hatare i tråd efter tråd. Trump uppmanade inte till våld men var inte tyst, han sa gå hem fredligt.
Citera
2021-01-16, 09:02
Medlem
Han är fortf en jävla clown och USA kommer må bra av att han försvinner.
Citera
2021-01-16, 09:22
Medlem
Tampiss avatar
Det är en sorg att så många Flashbackare inte kan förstå att det finns nyanser i språk och retorik, samt att det även hänger på hur lyssnaren tolkar informationen den mottager.

Vi kan iallafall först och främst konstatera att en stor mängd av Trumps följare är stendumma och lättmanipulerade. Detta bygger jag på att de tror att gudar, djävulen, änglar och andra påhittade väsen existerar på riktigt.
Vidare så är många lågutbildade, de tror inte på forskning och i många fall räcker det att titta på personen för att kunna avgöra att den är skvatt galen. Kort och kort finns det många religiösa galningar i Trumpetens följe. Alla är givetvis inte religiösa, korkade galningar - men de finns.

När Trump då i ett tal gapar om valfusk, att demokraterna fuskat, att Fake News Media har hjälpt till med fuskandet, att ”folket inte tolererar detta längre”, att Big Tech har riggat valet, att Mike Pence kan rädda Trump, att demokratin är hotad, att ”vi kommer aldrig ge upp. Man ger inte upp när det pågår valfusk”, att det ”krävs styrka för att återta USA”, att ”We will stop the steal”, att U-länder har mer ärliga val än USA(!), och så vidare (detta är hämtat ur typ den första tiondelen av Trumps tal den 6:e)... då blir korkade människor så upphetsade och uppeldade så att de begår terrorbrott.
Vissa av ovanstående saker har han dessutom yrat om i flera år, plus allt annat han gapat om.

Lägg därtill att många av de stendumma och lättmanipulerade Trump-fantasterna tror på QAnon, som har tjatat om ”the storm” i flera år nu och att Trump ska ”dränera träsket” och har ”militären på sin sida”, etc.
Med alla dessa ingredienser så fattar man att Trumps retorik hetsar upp den lättmanipulerade pöbeln till att begå terrorbrott och försöka störta en demokratisk process. Om Donald Trump nu är så extremt intelligent som många här inne påstår, så hade han insett detta.
Citera
2021-01-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Samma hatare i tråd efter tråd. Trump uppmanade inte till våld men var inte tyst, han sa gå hem fredligt.
Att kritisera och på goda grunder anklaga Trump för vanstyre är inte att vara hatare. Är man hatare så stormar man Kapitolium och skriker mörda och häng förrädarna. Och sådant primitivt beteende ägnar inte mogna ansvarsfulla medborgare sig åt tack och lov.
Citera
2021-01-16, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jade Sacker har aldrig jobbat för CNN.
I stand corrected. Hon var intervjuad av CNN tillsammans med Sullivan som vittnen. Alla andra på Capitolium var terrorister som skulle mörda politiker men hon bröt sig enbart in för att dokumentera. Jag återkommer.
Citera
2021-01-16, 09:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den sammanvägda ser ut så här, det duger för mig, det är fritt fall. Motargumenten att hans ratings skulle gått upp håller inte. Däremot tydligt att hans ratings är genomgående lägre än andra presidenter, vilket ses här, grön kurva.
Citera
2021-01-16, 09:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ska jag fråga någon annan vad du menat med det du skrivit? Det låter som du försöker undvika att försvara det du skrivit när jag kritiserade det för att vara irrelevant.

Du påpekade att Trump och hans företag mottagit 3000 anmälningar mot sin person och hans företag. Jag frågade vad det hade för relevans två gånger, och istället för att medge att det saknar relevans för trådens ämne, att Trump anklagas för att ha uppmanat till våld, så lägger du ansvaret på mig att genom detektivarbete försöka lista ut vad du menade. Hade du stått bakom det du skrev så hade du helt enkelt förklarat hur det har relevans så jag kan inte läsa dina svar som något annat än ett undvikande att svara på frågan.

Apropå Trump så kan man hävda att du låter lite som honom. "Jag har inte alls förlorat valet!" vs "Det jag skrivit är visst relevant men jag tänker inte säga hur!"

Okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in