Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
Det här är precis vad jag syftade på i min långa rant om vänsterblivnas sätt att resonera tidigare i tråden. No offence.
Du får för femtioelfte gången frågan om bevis för att Trump uppmanat till våld.
Du svarar inte på detta över huvud taget utan svarar istället på helt andra påståenden som ingen har sagt. Detta är inte en tråd om huruvida Trump tyckte att det var bra med lite kaos ändå, huruvida han faktiskt syftade på att framkalla våld med det han sa. Personen du svarar frågar om bevis för att en viss gärning har utförts, inte vilken attityd, inställning eller syfte personen har haft med andra saker han sagt. Jag tror själv han var nöjd över utvecklingen men det är ju något helt annat än att ha begått en brottslig handling, som tråden handlar om.
Det är alltid oerhört svårt, för att inte säga omöjligt, att diskutera enskilda sakfrågor med personer som har ditt förhållningssätt eftersom det verkar omöjligt för er att ta ett agerande ur det större sammanhanget och analysera enbart agerandet "allt annat lika", oavsett vad du/ni tycker om personen i övrigt. Jag får uppfattningen av dig att om man anses tillhöra Den Onda Sidan så är man i princip rättslös. "Det kanske inte finns bevis men alla vet ju hur han är och vad han tycker. Han tillhör Den Onda Sidan så skyldig eller ej så förtjänar han allt ont som kan drabba honom. Bura in honom bara!" Det är ungefär så jag tolkar dig.
Flera starka inlägg av dig.
Äntligen en tråd med ett väldigt klart ämne. Det betyder att man måste förhålla sig till fakta. Oerhört svårt för vissa.
Jag är ingen fanatisk anhängare till Trump. Men jag gillar hans politik. Inte alltid hur han försöker utföra den.
Men jag ser den från Sverige. Från avstånd. Har svårt att bli lika känslosam som alla de som inte gillar hans politik. Men oftast har de noll koll.
Trump skiljer sig markant från de gamla republikanerna. Tänk Reagan. Båda är någorlunda outsiders. Men reagan vill ha fri marknad och att USA leder kampen mot kommunism internationellt. Trump vill ha gränser, att marknaden ska gynna amerikanare och att internationella ageranden ska gynna USA. Många neocons som hatar Trump innerligt för att de inte längre får skapa nya krig och gynna internationella företag. Och där är såklart även demokraterna. Gynna internationella företag, rika personer i stora städer framförallt vid kusterna och skapa nya krig. Media, Social media, Wall Street, etablerade politiker inom båda partierna hatar Trump. Medan Trump vill gynna den försvinnande amerikanska medelklassen.
Herregud inte sällan ligger Bernie och Trump nära varandra. Gränsen måste hållas för att billig arbetskraft inte ska sänka lönerna för amerikanska arbetare. Och man ska ha tullar mot Kina & co för att bevara amerikanska arbeten. Och nej ni behöver inte delge era fantastiska kunskap om den fria marknaden. Jag har en master inom ekonomi.
Och nu har framförallt Nick Fuentes skapat en rörelse som kommer att förändra GOP och den amerikanska politiken. Han har ingen plattform. Såklart inte på Youtube, Tik Tok och sedan helgen inte ens på dlive. Men han hade tiotusentals live varje dag på dlive. Han är nu 22 år och har under många år byggt upp sin rörelse. Jag såg honom såklart redan inför valet 2016.
Varför jag dillar om allt detta? För att nästa generation kommer att vara bättre och mer konsekventa än vad Trump är. Men också att politiken kommer att vara annorlunda.
Jag har tidigare hävdat att USA i sin nuvarande form inte kommer att överleva in i nästa årtionde. Det håller jag fast vid.
Vi lever i olika verkligheter.
Det finns de som tycker att Trump uppmanat till våld.
Och vi normala som inte ser det.
Och de galna kan inte förklara det i ord. Eller med video. Utan de hänvisar till sin sanning och sina känslor. Vilket såklart blir ganska patetiskt i skrift i tråden.