2021-01-16, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ok, du ska ha cred för att du försöker.

Att GM stod still ett tag tror jag beror på att han vet inte om LP är träffad så att hon är döende. Hon sjönk ner hukad över OP så jag tror GM antar att LP är på väg att dö också.
Att SE överhuvudtaget skulle gå från att småprata med väktarna till att begå ett mord är också svårsmält och att hinna med det.

Hur hinner han med att återvända till Skandia om han inte återvänder genom brottsplatsen?. Vilken väg han än tar så är det utomordentligt korkat för han kan springa in i poliser var som helst. Han som precis skakat av sig förföljare.

Att signalementet stämmer håller jag inte med om. Det är flera vittnen som pratar om mörkblå jacka/rock. Och ingen har sett att GM hade handledsväska. Två vittnen nämner keps, LJ och YN. Naturligtvis är det dom KP framhåller.

Jag kan ju inte i varenda detalj förklara allt...

Men lite så tror jag det gått till....

Kanske är jag naiv men i min hjärna så känns det ändå logiskt...
Citera
2021-01-16, 02:18
Medlem
[quote=BHJS|74333197]
Citat:
Där tycker vi helt enkelt olika.
Så många bitar faller på plats om man vågar tänka sig honom som GM.
Bitar som annars är väldigt svåra att förklara och få på plats.
Det går att förklara 4-5 av alla märkligheter och indicier,
När du ska förklara den 9e-10e eller 11e är förklaringarna slut sedan länge.
Betänker man dessutom att alla dessa omständigheter gäller en och samma person så blir det onekligen en besvärande kedja av omständigheter mot honom.
Hans berättelse går inte ihop.
Mordet kom att helt ta över hans liv på ett onaturligt sätt.
Han stämmer relativt väl med signalementet o.s.v.
Men allra mest misstänkt är hans beteende efter mordet.Intervjun i Skydd&Säkerhet och Rapportintervjun inte minst det klassiska sprintloppet in i gränden.
Hur ni bara kan bortse och avfärda såna saker är obegripligt,
Det är än mer obegripligt att polisen inte reagerade på det.
Men varför skulle han vara med i rapport och skydd o säkerhet om han var GM?
Citera
2021-01-16, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
1. Jo. Han kom efter AB. Annars lär han ha skyndat förbi denne, i princip med puffran i hand.

Eller gick SE före paret Palme? Såg han dem komma gående på håll, menar du?

2. Det kan han mycket väl ha gjort. Den som ska passa buss eller tåg tittar då och då på klockan.

Särskilt om han hade pratat med väktarna innan, då kan tiden rinna iväg.

Kollektivtrafiken går väl inte så ofta, den tiden på dygnet.

3. Nej, det var troligen en överdrift. AH och SG var först fram.
4. Visst kan han ha gått närmare kroppen.
5. LP kommunicerade en del på platsen. SE kan ha uppfattat att det fanns kommunikation.

Jo men om jag nu tror att SE är GM så tror jag att allt är lögn....
Citera
2021-01-16, 02:21
Medlem
Citat:
Det handlar inte om vad som är naivt eller smart. Det kan vara så att det mesta är sant det han säger men han vill vara mer betydelsefull i sammanhanget och därmed trasslar in sig i en del detaljer som inte blir trovärdiga.

Försök att redogöra för ett helt händelseförlopp från 23.15-23.45 där SE är GM. Det är så många trösklar och hinder du måste komma runt och förbi så jag säger precis tvärtemot vad KP sa. Jag kan inte komma runt det faktum att SE måste ha varit ett vittne.
Ett vittne med extremt dålig koll isåfall.
Tror du att han gjorde de saker han sade sig ha gjort som vittne också eller?
Citera
2021-01-16, 02:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
[quote=BHJS|74333197]
Citat:
Där tycker vi helt enkelt olika.
Så många bitar faller på plats om man vågar tänka sig honom som GM.
Bitar som annars är väldigt svåra att förklara och få på plats.
Det går att förklara 4-5 av alla märkligheter och indicier,
När du ska förklara den 9e-10e eller 11e är förklaringarna slut sedan länge.
Betänker man dessutom att alla dessa omständigheter gäller en och samma person så blir det onekligen en besvärande kedja av omständigheter mot honom.
Hans berättelse går inte ihop.
Mordet kom att helt ta över hans liv på ett onaturligt sätt.
Han stämmer relativt väl med signalementet o.s.v.
Men allra mest misstänkt är hans beteende efter mordet.Intervjun i Skydd&Säkerhet och Rapportintervjun inte minst det klassiska sprintloppet in i gränden.
Hur ni bara kan bortse och avfärda såna saker är obegripligt,
Det är än mer obegripligt att polisen inte reagerade på det.

Är det obegripligt att någon som uppenbarligen vill synas blir stött när han inte får rekonstruera så han ringer tv istället? Varför skulle polisen reagera på det. Det är inget sanning att alla mördare lägger sig i utredningar. Visst det händer, men i en liten minoritet av fallen.

Varför får inte SE ha en teori om hur mordet går till utan att för den skulle vara GM.

Detta är de två viktigaste grejerna för dig som gör honom till GM. Du går ju mer på känsla än på logiska resonemang.

Är SE GM så får man en väldigt märklig historia med konstiga vändor och stora hål. Det är inga pusselbitar som faller på plats, ni slår ihop dom med hammare.
Citera
2021-01-16, 02:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ok, du ska ha cred för att du försöker.

Att GM stod still ett tag tror jag beror på att han vet inte om LP är träffad så att hon är döende. Hon sjönk ner hukad över OP så jag tror GM antar att LP är på väg att dö också.
Att SE överhuvudtaget skulle gå från att småprata med väktarna till att begå ett mord är också svårsmält och att hinna med det.

Hur hinner han med att återvända till Skandia om han inte återvänder genom brottsplatsen?. Vilken väg han än tar så är det utomordentligt korkat för han kan springa in i poliser var som helst. Han som precis skakat av sig förföljare.

Att signalementet stämmer håller jag inte med om. Det är flera vittnen som pratar om mörkblå jacka/rock. Och ingen har sett att GM hade handledsväska. Två vittnen nämner keps, LJ och YN. Naturligtvis är det dom KP framhåller.

Det tar faktiskt bara 10 minuter att gå runt kvarteren närmaste vägen till Skandia om det var GM som YN såg.

Vilka förföljare har han skakat av sig? GM vet inte att LJ följer efter.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-16 kl. 02:26.
Citera
2021-01-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ett vittne med extremt dålig koll isåfall.
Tror du att han gjorde de saker han sade sig ha gjort som vittne också eller?
Som jag har sagt tidigare kan han ha förstorat upp en del saker men i stort sett kan det faktiskt vara sant. AB:s och IM:s vittnesmål får ju inte folk ihop heller.
Citera
2021-01-16, 02:32
Medlem
[quote=Barkarrow|74333226]
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Men varför skulle han vara med i rapport och skydd o säkerhet om han var GM?
Han älskade att prata om mordet och få sin lilla bekräftelse.
Hans chans var att bli ett vittne och var han inte på platsen som vittne så måsta han ju synas och verkligen etablera sig som vittne .
På det viset kunde han försvara sig om någon skulle peka ut honom.
Ja men klart de kände igen mig jag pekade ju vägen för poliserna och sedan sprang jag efter dom in i gränden för jag hade glömt säga att mördaren hade blå täckjacka.
Han var ju genom utstämplingen knuten till mordplatsen ungefär vid tiden för mordet men han visste att ingen sett honom där inte som vittne iaf.
Det vore lite märkligt om han bara skulle gått upp i rök så han var tvungen att etablera sig som vittne.
Trots att ju detta onekligen var riskabelt.De flesta av oss hade ju hållit så låg profil som det bara gick,
Att lägga sig i utredningen kan ha varit ett sätt att försöka förvilla polisen också såklart.
Det pågår en diskussion i tråden nu om huruvida SE går att förklara med logik,
Idag hade han nog haft någon sorts diagnos.
Han förefallar utifrån dokumentären ha varit en smått gränslös person som inte alltid tänkte och agerade vuxet.
Det skulle möjligen också kunna ligga lite av svaret på din fråga där.
Citera
2021-01-16, 02:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Dock krutstänk...Eller hur

Som vittne rullade han ju Olof så om dom hittar krutstänk så blir det som vittne....

Så du tror att SE tror att han skulle få krutstänk på handen av att nudda Palmes ben? Varför han då inte säga han försökte vända Palme genom att ta i Palmes rygg istället?

Den bästa lögnen han kunnat dra som GM är att han stod 15 m bort och såg återupplivningen.
Citera
2021-01-16, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så du tror att SE tror att han skulle få krutstänk på handen av att nudda Palmes ben? Varför han då inte säga han försökte vända Palme genom att ta i Palmes rygg istället?

Den bästa lögnen han kunnat dra som GM är att han stod 15 m bort och såg återupplivningen.

Han har faktiskt sagt att han vände på Palme....Men han har sagt så mkt strunt
Citera
2021-01-16, 02:42
Medlem
Citat:
Som jag har sagt tidigare kan han ha förstorat upp en del saker men i stort sett kan det faktiskt vara sant. AB:s och IM:s vittnesmål får ju inte folk ihop heller.
Ja möjligen OM han mot förmodan bara var ett vittne så stod han bara i bakgrunden och iakktog.
Att han gjorde de saker han sade sig ha gjort på platsen är i vart fall ytterst osannolikt.
Inget talar för att han varken hjälpte till att vända på OP eller samtalade med LP.
Om inget samtal med LP skedde så faller rimligen löpturen efter poliserna också.
Att dessa saker har hänt har en sannolikhet på ca 2%.

Fortfarande så kan jag inte se varför han flera gånger placerade sig i mördarens ställe om han bara var ett vittne t.ex.
Liksom en del andra utspel och saker han sagt och gjort som är väldigt svårförklarliga.
Han är förvisso svår att förstå sig på och kan nog inte alltid förklaras på logisk väg.
Likväl så faller en hel del bitar på plats om man tänker sig honom som GM,
Bitar som är svåra att få in i pusslet annars.Då får du nog ta fram en såg och kapa till bitarna för att de ska passa in.
Citera
2021-01-16, 02:44
Medlem
[quote=BHJS|74333277]
Citat:
Han älskade att prata om mordet och få sin lilla bekräftelse.
Hans chans var att bli ett vittne och var han inte på platsen som vittne så måsta han ju synas och verkligen etablera sig som vittne .
På det viset kunde han försvara sig om någon skulle peka ut honom.
Ja men klart de kände igen mig jag pekade ju vägen för poliserna och sedan sprang jag efter dom in i gränden för jag hade glömt säga att mördaren hade blå täckjacka.
Han var ju genom utstämplingen knuten till mordplatsen ungefär vid tiden för mordet men han visste att ingen sett honom där inte som vittne iaf.
Det vore lite märkligt om han bara skulle gått upp i rök så han var tvungen att etablera sig som vittne.
Trots att ju detta onekligen var riskabelt.De flesta av oss hade ju hållit så låg profil som det bara gick,
Att lägga sig i utredningen kan ha varit ett sätt att försöka förvilla polisen också såklart.
Det pågår en diskussion i tråden nu om huruvida SE går att förklara med logik,
Idag hade han nog haft någon sorts diagnos.
Han förefallar utifrån dokumentären ha varit en smått gränslös person som inte alltid tänkte och agerade vuxet.
Det skulle möjligen också kunna ligga lite av svaret på din fråga där.
Att han älskade att prata om mordet och få bekräftelse är ju rimligt om han var ett vittne. Om han var GM hade nog till och med han hållt käften. Men han hade nog läckt till någon så småningom och det finns ingen som kan styrka det.

Visst det går inte att förklara allt med logik men det är för många krångligheter för att det ska gå ihop att han är GM. Jag har försökt tänka honom som GM men det faller platt varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in