Citat:
Ursprungligen postat av
Elak-gubbe
Jag behöver sova men svarar ändå, skit och skit för det första så är högtalarna bara en del av musikanläggningen enbart högtalare är ingen vidare komponent som kopplar vad som helst till.
Assa, rummet anses väl också vara viktigare än högtalarna? Minst 51/49 till rummet. Jag hade gjort rätt mycket med rummet i förra hemmet, men flyttade förra året och har inte styrt upp det riktigt än.
När det gäller förstärkare har jag testat ganska många olika och det är egentligen bara en som sticker ut, ljudmässigt. En Technics jag köpte på en loppis för 100kr. Ljudet "studsade" i den och allt lät ganska "live". Jag gjorde lite research efter lyssningen och några på internet höll med mig om det där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elak-gubbe
Jag kan berätta lite hur det ser ut utan att avslöja vem jag är tyvärr är det så. Hög känslighet 100dB +, horn, låg effekt på förstärkare, riaa LCR och transistor skivspelarna givetvis med olika pickupper beroende på vad som spelas ja man blir lätt missbrukare.
"givetvis"
Här finns det lite av varje. B.la. MOSFET 😎
Citat:
Ursprungligen postat av
Elak-gubbe
Vad har du själv som gör att du hör hur dåligt ljudmediat är?
MOSFET!!! Det och fyra olika högtalarpar, i olika rum. Det är egentligen bara i två av paren man hör hur illa det faktiskt låter.