Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar
Du behöver inte förstå. Det är de andra som ska förstå.
Citat:
Ja, det är ju det jag skriver. Kvinnor skulle ut i arbetslivet, helt enkelt. Och många trivs med det. Och då ska de väl få fortsätta jobba. Men om en kvinna eller man hellre vill vara hemma helt med barnen, borde det underlättas för den familjen att få ha det så. Om den andra parten vill jobba. Eller om man vill dela på tiden man jobbar med varandra, så att båda jobbar lite och får tid med barnen. män kan ju också vilja vara hemma med barnen, medans frugan jobbar.
Feministdravel. Som när Amerikas regering 2003 presenterade irakier som absolut ville bli invandrade av amerikanska styrkor. "Många irakier vill bli bombade tillbaka till stenåldern".
Citat:
Innan jag fick barn trivdes jag väldigt bra med att jobba 100-130%. No problems. Efter att jag fick barn trivs jag fortfarande mycket bra med att jobba, men vill ha mycket tid med barnen. det är viktigast för mig av allt: tid med barnen. Har därför gått ner en del i arbetstid. Men jobbar fortsatt mer än exet, eftersom jag är förste familjeförsörjare (tjänar något mer än exet).
Tror du på riktigt att det finns kvinnor där ute som inte mer än nåt annat vara med sina barn? Män vill mer än nåt att deras barn ska ha mat på bordet och då måste man lämna dem och gå ut och jobba.
Du prioriterar dina dopaminkickar framför ditt familjeliv när du vet att familj är viktigare. Nu kommer bortförklaringar om "passade inte ihop och olika prioriteringar". Var var det snacket innan satsen sprutades i vaginan?
Du vill leva som ett djur och staten vill att du lever som ett djur för att då måste du ha staten som går in och säger att du väljer rätt som följer dina djuriska drifter, och då måste staten hoppa in och fixa saker för att dina djuriska drifter leder dig mot fördärvet.
Citat:
men vill ha mycket tid med barnen.
Och det bästa sättet du kunde komma för att uppnå det var att lämna deras andra förälder? Du vill äta kakan och ha kvar den. Verkligheten funkar tyvärr inte så. Men, var så säker. Staten ska snart införa en ny regel som ogiltigförklarar verkligheten som står i vägen för dig och då kommer du uppnå total lycka, fortsätt bara jobba och konsumera och för Guds skulle tänk inte! Låt staten ta hand om det.