2021-01-15, 23:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det är okej. Bara du vet att du vill bli piskad av evolutionära skäl och absolut inte av personliga/köttsliga sådana. Bra så! Då är allt utrett och världen är frisk igen! Tvång är frihet! Halv lycka är maximal lycka <3 hälften vunnet = allt vunnet!

Evolutionen!! Hur kunde jag glömma EVOLUTIONEN?!! Jag som läste en artikel om evolutionen en gång och nu är expert på kvinnor och män. Såklart är det av evolutionära skäl som jag som kvinna vill bli piskad genom hela livet. Jag menar lyllo alla kvinnor i Afghanistan till exempel, de måste älska livet!

Ja skönt att vi kom på det där med evolutionen phew, då kan vi fortsätta som vanligt. Peace!
Citera
2021-01-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Jag försökte hänga med i din tankegång och dra paralleller som att "avskaffar vi slaveri kommer hela ekonomin att kollapsa", man kan också dra paralleller till Nazityskland "dödar vi inte alla judar kommer hela ekonomin att kollapsa", själv tror jag inte på slaverimyten.

på vilket vis är det slaveri att tycka om sitt arbete och vilja arbete? ja, visst, vi människor är också tvugna att arbeta eftersom vi har byggt upp ett kapitalistiskt system som gör att pengar tvunget att ha för vår överlevnad. Vi kör inte med byteshandel eller andra system. Och vi har inrättat hela vårt samhälle efter detta, så även kvinnorna behöver jobba för att vi ska upprätthålla det kapitalistiska systemet. Men som sagt: om nu folk trivs med att jobba och tycker det är kul, på vilket vis är det då slaveri?

Jag tänker att det vore bra om man kunde se till att folk inte behövde jobba lika mycket under barnens första 12 år. Men ändå få det att gå ihop ekonomiskt. Det hade vi nog tjänat en hel del på. Men om en man eller kvinna vill jobba 100% borde detta var ok också. Men du menar alltså att arbete är slaveri?
Citera
2021-01-16, 00:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vilka argument? Baserat på vad? TS lilla offerhistoria där hen blir ett hypotetiskt offer efter att en hypotetisk förövare kanske(?) höjt rösten i ett hypotetiskt samtal och ts hypotetiskt känt sig tystad?

Ja precis, TS har väldigt god fantasi det måste erkännas. Fantisera ihop ett scenario som utspelas någonstans i Sverige på "ett medelstort svensk företag"... får vi anta. Någon sitter och spänner sig, en kvinna, väntar på att få avbryta en man. Vad ska hända härnäst? Intrigen tätnar, kameran zoomar in på spända ansiktsmuskler.... Den svartvita karga interiören ramar in karaktärerna dystopiskt så. Någon tar sina mackor och lunchlåda och sätter sig en bit ifrån de andra. Nu är TS riktigt upprörd - "såhär får det bara inte gå till!!"

Alla vi andra är lite förbryllade, har detta verkligen hänt? Eller var detta en benzofeberdröm? Missbedömde TS doserna? Intrigen tätnar. Vem är han, vad vill han, vad ska han göra imorgon? Kommer han att äta en näringsriktig frukost eller skippa den helt? Nä mina nerver klarar inte mer..... Detta blev lite väl spännande för min del alltså.
Citera
2021-01-16, 00:12
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du verkar ju mentalt sjuk

Läs en tidning liksom. Män våldtar kvinnor, inte tvärtom. Tacka fan att en undviker män. Tänk på kvinnor som måste uppsöka kvinnojour. Om män kunde kontrollera sin lilla sladdriga sparris så hade situationen varit annorlunda. Nu lever många kvinnor under patriarkalt förtryck, sliter och slavar medans män spelar Xbox. Nu tar vi kvinnor kontroll och klagomål mot det är enbart patriarkatets rosslingar. Jämställdhet, Fatta!
Citera
2021-01-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja precis, TS har väldigt god fantasi det måste erkännas. Fantisera ihop ett scenario som utspelas någonstans i Sverige på "ett medelstort svensk företag"... får vi anta. Någon sitter och spänner sig, en kvinna, väntar på att få avbryta en man. Vad ska hända härnäst? Intrigen tätnar, kameran zoomar in på spända ansiktsmuskler.... Den svartvita karga interiören ramar in karaktärerna dystopiskt så. Någon tar sina mackor och lunchlåda och sätter sig en bit ifrån de andra. Nu är TS riktigt upprörd - "såhär får det bara inte gå till!!"

Alla vi andra är lite förbryllade, har detta verkligen hänt? Eller var detta en benzofeberdröm? Missbedömde TS doserna? Intrigen tätnar. Vem är han, vad vill han, vad ska han göra imorgon? Kommer han att äta en näringsriktig frukost eller skippa den helt? Nä mina nerver klarar inte mer..... Detta blev lite väl spännande för min del alltså.

Haha!

Intressant med detta mötet är också att det alltså ska ha skett med den ökade smittspridningen. Jobbar inte folk (som kan) främst hemifrån? Har de ens fysiska möten på företag? Ja, historien ter sig alltjämt intressant...
Citera
2021-01-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
på vilket vis är det slaveri att tycka om sitt arbete och vilja arbete? ja, visst, vi människor är också tvugna att arbeta

Speciellt de som jagar karriär inom låglöneyrken älskar systemet där de är överarbetade och underbetalda. De är bara lata, de behöver bara välja att bli VD för ett stort företag och lyckas man inte med det är ens eget fel.

Citat:
Jag tänker att det vore bra om man kunde se till att folk inte behövde jobba lika mycket under barnens första 12 år. Men ändå få det att gå ihop ekonomiskt. Det hade vi nog tjänat en hel del på. Men om en man eller kvinna vill jobba 100% borde detta var ok också. Men du menar alltså att arbete är slaveri?

Systemet hette sambeskattning och då kunde en man jobba och en kvinna vara hemma med barn och bygga familj, men staten ville ha mer pengar från fler människor.
Citera
2021-01-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Speciellt de som jagar karriär inom låglöneyrken älskar systemet där de är överarbetade och underbetalda. De är bara lata, de behöver bara välja att bli VD för ett stort företag och lyckas man inte med det är ens eget fel.

Systemet hette sambeskattning och då kunde en man jobba och en kvinna vara hemma med barn och bygga familj, men staten ville ha mer pengar från fler människor.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med det övre stycket. Att vara överarbetat mår ingen bra av, hur kul ens jobb än må vara. Att vara underbetald är inte heller ok. Och man måste inte vara VD för att trivas med sitt jobb. Jag känner lärare, sjuksköterskor, läkare, fysioterapeuter, byggnadsarbetare, civ.inj., svetsare, undersköterskor, jurister osv. som stortrivs med sina jobb.

Ja, det är ju det jag skriver. Kvinnor skulle ut i arbetslivet, helt enkelt. Och många trivs med det. Och då ska de väl få fortsätta jobba. Men om en kvinna eller man hellre vill vara hemma helt med barnen, borde det underlättas för den familjen att få ha det så. Om den andra parten vill jobba. Eller om man vill dela på tiden man jobbar med varandra, så att båda jobbar lite och får tid med barnen. män kan ju också vilja vara hemma med barnen, medans frugan jobbar.

Innan jag fick barn trivdes jag väldigt bra med att jobba 100-130%. No problems. Efter att jag fick barn trivs jag fortfarande mycket bra med att jobba, men vill ha mycket tid med barnen. det är viktigast för mig av allt: tid med barnen. Har därför gått ner en del i arbetstid. Men jobbar fortsatt mer än exet, eftersom jag är förste familjeförsörjare (tjänar något mer än exet).
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-16 kl. 01:23.
Citera
2021-01-16, 02:09
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Svammel

Jag misstog mig, du tramsar ju bara. Trodde först du var seriös då man aldrig blir förvånad över vad som skrivs här oavsett forumdel. Så då kan vi lägga ner larvet. Nog med OT för min del, så låter er andra diskutera flumtråden.

Ha en trevlig kväll
Citera
2021-01-16, 02:34
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Läs en tidning liksom. Män våldtar kvinnor, inte tvärtom. Tacka fan att en undviker män. Tänk på kvinnor som måste uppsöka kvinnojour. Om män kunde kontrollera sin lilla sladdriga sparris så hade situationen varit annorlunda. Nu lever många kvinnor under patriarkalt förtryck, sliter och slavar medans män spelar Xbox. Nu tar vi kvinnor kontroll och klagomål mot det är enbart patriarkatets rosslingar. Jämställdhet, Fatta!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kjKgB/kvinna-valdtog-sin-vaninna-i-tvattstugan

https://www.nyatider.nu/kvinnlig-pedofil-valdtog-sina-barn/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEAB8o/han-valdtogs-av-fem-kvinnor

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ung-kvinna-valdtog-barn-doms

Du är en idiot och borde aldrig få ta ordet jämställdhet igen i din stinkiga mun.
Du ska undvika män. resten av ditt liv helst, så du inte på något sätt får för dig att föröka dig. Du är vidrigare än Gollum, men avsevärt mycket mer lögnaktig. Kvinnor kan besöka kvinnojourer, för att de får hundratals miljoner av staten för att driva en verksamhet som inte ens borde behövas. Det finns inte en krona till sån verksamhet för män, så då finns det bara en handfull ideellt drivna, för att de behövs. Resten får sova ute på gatan, en port, i tunnelbanan eller en ihålig ek på Djurgården. I natt kommer några av dem att dö i kylan. På en hel vinter stryker hundratals med.

Som om du brydde dig om de patriarkala förtryckarna, eller hur?

Om korkade kvinnor kunde sluta belöna de här farliga spännande männen utan impulskontroll med sex hela jävla tiden. Både Breivik och Madsen har ständigt kösystem av galna fruntimmer som vill ligga med dem och gifta sig.

Jag förstår att de sparrisar du mött är sladdriga. Hade jag träffat dig hade den troligen krupit upp i magen och vägrat komma ut förrän kusten är klar.

Nu en snabb liten faktacheck:
Det finns inget patriarkalt förtryck, inga kvinnor slavar under något i Sverige och de har aldrig jobbat hårdare än män.
Och eftersom patriarkatet bara är en myt, är förebådandet om dess död också bara hittepå.

Det enda kvinnor är offer för i Sverige är sina egna livsval och ärligt talat. Dina val är dina problem och dem får du lösa själv. Inte en enda skattekrona ska gå till sexistiska manshatarkollektiv som feminister.

Islam kanske hade rätt om kvinnorna. Det lär vi få lära oss inom två generationer. Det är trenden vi ser nu.

Jag lovar att tacka dig när vi passerat "point of no return".
Citera
2021-01-16, 03:04
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vilka argument? Baserat på vad? TS lilla offerhistoria där hen blir ett hypotetiskt offer efter att en hypotetisk förövare kanske(?) höjt rösten i ett hypotetiskt samtal och ts hypotetiskt känt sig tystad?
Jaja, larva på du.
Du bevisar bara min tes med detta.

En snabb analys då:
Jag tror att du ofta säger att du står upp för jämställdhet.
Så länge man pratar om kvinnor.
Skulle en man beskriva att de också har problem, går du i herrpdiderrp-läge och svarar som om du pratade med barn.

Märkte du det ens själv?

Jag skulle inte ens förvånas om du var en av de där som ofta mumlade något om alla människors lika värde också.

Nå?
Är män människor eller inte?
Eller är du som Åsa Romson och hennes bevingade Freudianska felsägning i Almedalen, som så många feminister direkt höll med om?

De trivs i MP nu när F! i stort sett dödat sig själva.
Citera
2021-01-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar

Du behöver inte förstå. Det är de andra som ska förstå.

Citat:
Ja, det är ju det jag skriver. Kvinnor skulle ut i arbetslivet, helt enkelt. Och många trivs med det. Och då ska de väl få fortsätta jobba. Men om en kvinna eller man hellre vill vara hemma helt med barnen, borde det underlättas för den familjen att få ha det så. Om den andra parten vill jobba. Eller om man vill dela på tiden man jobbar med varandra, så att båda jobbar lite och får tid med barnen. män kan ju också vilja vara hemma med barnen, medans frugan jobbar.

Feministdravel. Som när Amerikas regering 2003 presenterade irakier som absolut ville bli invandrade av amerikanska styrkor. "Många irakier vill bli bombade tillbaka till stenåldern".

Citat:
Innan jag fick barn trivdes jag väldigt bra med att jobba 100-130%. No problems. Efter att jag fick barn trivs jag fortfarande mycket bra med att jobba, men vill ha mycket tid med barnen. det är viktigast för mig av allt: tid med barnen. Har därför gått ner en del i arbetstid. Men jobbar fortsatt mer än exet, eftersom jag är förste familjeförsörjare (tjänar något mer än exet).

Tror du på riktigt att det finns kvinnor där ute som inte mer än nåt annat vara med sina barn? Män vill mer än nåt att deras barn ska ha mat på bordet och då måste man lämna dem och gå ut och jobba.

Du prioriterar dina dopaminkickar framför ditt familjeliv när du vet att familj är viktigare. Nu kommer bortförklaringar om "passade inte ihop och olika prioriteringar". Var var det snacket innan satsen sprutades i vaginan?

Du vill leva som ett djur och staten vill att du lever som ett djur för att då måste du ha staten som går in och säger att du väljer rätt som följer dina djuriska drifter, och då måste staten hoppa in och fixa saker för att dina djuriska drifter leder dig mot fördärvet.

Citat:
men vill ha mycket tid med barnen.

Och det bästa sättet du kunde komma för att uppnå det var att lämna deras andra förälder? Du vill äta kakan och ha kvar den. Verkligheten funkar tyvärr inte så. Men, var så säker. Staten ska snart införa en ny regel som ogiltigförklarar verkligheten som står i vägen för dig och då kommer du uppnå total lycka, fortsätt bara jobba och konsumera och för Guds skulle tänk inte! Låt staten ta hand om det.
Citera
2021-01-16, 08:30
Avslutad
Citat:
Evolutionen!! Hur kunde jag glömma EVOLUTIONEN?!! Jag som läste en artikel om evolutionen en gång och nu är expert på kvinnor och män. Såklart är det av evolutionära skäl som jag som kvinna vill bli piskad genom hela livet. Jag menar lyllo alla kvinnor i Afghanistan till exempel, de måste älska livet!

Ja skönt att vi kom på det där med evolutionen phew, då kan vi fortsätta som vanligt. Peace!

Jomenvisst, du som Svensk kvinna blir piskad hela livet.. Noll tacksamhet för att du defacto tillhör den mest priviligierade folkgruppen genom tiderna.

..dessutom har du mage att utan en sekunds tvekan använda Afghanska kvinnors livssituation som argumentatoriskt slagträ för din lögn att du är 'piskad' i Sverige.

Säger det igen; Svenska kvinnor är de mest avskyvärda kvinnorna på jordens yta. Som tur är går ni mot utrotning.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-01-16 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in