2021-01-15, 11:11
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Har du testat med annan kabel och eller port från routern?
Jag har inte kabel via routern utan via en cpe,har provat nya kablar, norsk återställning
Citera
2021-01-15, 11:34
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Jag har inte kabel via routern utan via en cpe,har provat nya kablar, norsk återställning
Är min ISP som är problemet ,de delar bara ut 2 ip adresser så jag måste nog koppla via routern för att det ska funka
Citera
2021-01-15, 11:56
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Är min ISP som är problemet ,de delar bara ut 2 ip adresser så jag måste nog koppla via routern för att det ska funka

Precis, routern kommer dela fler ip adresser så du kan få det att funka
Citera
2021-01-15, 18:46
  #124
Medlem
dart100s avatar
Jag kör GSE och Iplaytv nu på Apple tv 4 K vissa säger att apple tv inte är lika bra som tex Mag.
Jag tycker att ATV 4 K fungerar bra men vad är bättre med tex Mag eller någon annan populär box ?
Får jag bättre bildkvalite med tex en Mag än vad jag har nu med ATV 4 K ?
Citera
2021-01-15, 19:26
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Jag kör GSE och Iplaytv nu på Apple tv 4 K vissa säger att apple tv inte är lika bra som tex Mag.
Jag tycker att ATV 4 K fungerar bra men vad är bättre med tex Mag eller någon annan populär box ?
Får jag bättre bildkvalite med tex en Mag än vad jag har nu med ATV 4 K ?

ATV är bättre än en MAG-box.

Men inte bättre än Formuler - boxar

Helt upp till kunden vad den prioriterar för finesser och utseende.

Tex Formuler Z8 Pro har inspelning och enligt mig en bättre fjärrkontroll.


Formulers epg är betydligt bättre också.
Citera
2021-01-15, 20:07
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Jag kör GSE och Iplaytv nu på Apple tv 4 K vissa säger att apple tv inte är lika bra som tex Mag.
Jag tycker att ATV 4 K fungerar bra men vad är bättre med tex Mag eller någon annan populär box ?
Får jag bättre bildkvalite med tex en Mag än vad jag har nu med ATV 4 K ?

Har bara med tyck o smak att göra...
som att jämföra PC och Mac.
Du kan jobba med bägge men många föredrar Äpplet. Du kan göra allt + mycket till på Android, ändå väljer man Äpplet.

Apple TV är för mig utan tvekan den bästa boxen hands down men den är lite outdated nu. (Ska inte snacka för mycket om den nu).

Jag lämnade tbx min formuler, tyckte den va krångligare typ bara 😁
Citera
2021-01-15, 20:18
  #127
Medlem
Poddes avatar
Vilken är bästa iptv appen för PC i dagsläget?

Gärna så simpelt och enkelt som möjligt, körde kodi tidigare men skulle gärna ha något som är enklare bara för iptv.
Citera
2021-01-15, 20:44
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vilken är bästa iptv appen för PC i dagsläget?

Gärna så simpelt och enkelt som möjligt, körde kodi tidigare men skulle gärna ha något som är enklare bara för iptv.

My iptv player

Inte bäst kanske, vet inte ens vad bäst betyder men testa
Citera
2021-01-15, 20:46
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero

Jag lämnade tbx min formuler, tyckte den va krångligare typ bara 😁

Vad var det som var krångligt med den?

Det är ju den boxen som är mest lik en vanlig digitaltvbox i hur man använder den🤷🏼‍♂️

Tryck igång boxen så startar iptv direkt.
Enklare kan det väl knappast bli?

Flera i släkten som är 70+ och kör Formuler Z8/Z8 Pro utan bekymmer.
__________________
Senast redigerad av instagam 2021-01-15 kl. 21:15.
Citera
2021-01-15, 21:36
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad var det som var krångligt med den?

Det är ju den boxen som är mest lik en vanlig digitaltvbox i hur man använder den🤷🏼‍♂️

Tryck igång boxen så startar iptv direkt.
Enklare kan det väl knappast bli?

Flera i släkten som är 70+ och kör Formuler Z8/Z8 Pro utan bekymmer.

Du verkar ha tendens att blixtra till lite när någon inte delar åsikt verkar det lite som hehe. Alright såhär är det då.

Vart eller när har jag yttrat mig om att en Formuler box är krånglig? Vi börjar där nånstans tycker jag.

Sedan tycker jag det är helt irrelevant vad den boxen är lik. Även irrelevant ifall 70 åriga Ulla använder sig av Formuler. Jag tycker att Apple har lyckats med deras box ännu bättre helt enkelt
Citera
2021-01-15, 22:01
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Har bara med tyck o smak att göra...
som att jämföra PC och Mac.
Du kan jobba med bägge men många föredrar Äpplet. Du kan göra allt + mycket till på Android, ändå väljer man Äpplet.

Apple TV är för mig utan tvekan den bästa boxen hands down men den är lite outdated nu. (Ska inte snacka för mycket om den nu).

Jag lämnade tbx min formuler, tyckte den va krångligare typ bara 😁

Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Du verkar ha tendens att blixtra till lite när någon inte delar åsikt verkar det lite som hehe. Alright såhär är det då.

Vart eller när har jag yttrat mig om att en Formuler box är krånglig? Vi börjar där nånstans tycker jag.

Sedan tycker jag det är helt irrelevant vad den boxen är lik. Även irrelevant ifall 70 åriga Ulla använder sig av Formuler. Jag tycker att Apple har lyckats med deras box ännu bättre helt enkelt

Du skriver ju att du lämnade tillbaka Formuler boxen för den var krångligare.

Är det då konstigt att man undrar vad det var du tyckte var krångligare med den?

Det är väl ändå relevant att äldre otekniska människor klarar av den utan att tycka den är krånglig.

Du verkar ha svårt att bli ifrågasatt efter att du skriver något utan att förklara varför du tycker något?

Kanske ska skriva lite tydligare om vi missförstår dig?

Om du skriver att du tyckte den var krångligare så borde du kunna förklara varför också?

Sen om du gillar Apple är väl helt upp till dig.👍🏻🤷🏼‍♂️

Men att förklara varför man tycker något hjälper nog folk mer än att bara slänga ur sig saker utan förklaring. 🤔
__________________
Senast redigerad av instagam 2021-01-15 kl. 22:03.
Citera
2021-01-15, 22:23
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du skriver ju att du lämnade tillbaka Formuler boxen för den var krångligare.

Är det då konstigt att man undrar vad det var du tyckte var krångligare med den?

Det är väl ändå relevant att äldre otekniska människor klarar av den utan att tycka den är krånglig.

Du verkar ha svårt att bli ifrågasatt efter att du skriver något utan att förklara varför du tycker något?

Kanske ska skriva lite tydligare om vi missförstår dig?

Om du skriver att du tyckte den var krångligare så borde du kunna förklara varför också?

Sen om du gillar Apple är väl helt upp till dig.👍🏻🤷🏼‍♂️

Men att förklara varför man tycker något hjälper nog folk mer än att bara slänga ur sig saker utan förklaring. 🤔

Med andra ord, jag har inte på något sätt yttrat mig att en Formuler är krånglig.

Ehm, detta är första gången? Så jag förstår inte vad du menar. Jag är ny.

Jag berätta bara vad jag tycker är bra med Apple tvn och varför jag tycker den är min favorit box, samtidigt som jag avskyr Äpple. Jag tog upp att jag lämnat tillbaka Formuler för att få fram min poäng om att även den som är klassad bäst för iptv inte behöver att vara det för alla.

Grymma boxar båda två, men för mig är Apple TV vinnaren. Har du flera kloka frågor?

Sen må jag tycka att den jag citerade får själv ställa frågor om varför jag gjorde si eller så om hen undrar det.

Edit: Kanske dags gå tillbaka till tråden istället? Lite väl mycket off-topic bliré
__________________
Senast redigerad av Cachero 2021-01-15 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in