2021-01-15, 18:52
Medlem
McKenzieLees avatar
Tror inte att kvinnohat och rasism kommer försvinna från flashback någonsin pga att det finns inte så många andra ställen där tindermännen törs skriva sina åsikter.

Flashback borde göra en insats kanske kräva att dessa användare har en triggervarning
Citera
2021-01-15, 19:27
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Nej. Vill verkligen inte ha ett sånt forum om jag kan slippa. Vad skulle man då vara för slags person? Ett stort äckel antar jag. Och det tror jag ingen vill vara som inte ägnar sig åt vidrigheterna på fullt allvar själv. De flesta gör det dock inte men de som håller på gapar ju alltid extremt högt.

Uppfattar inte att tråden enbart handlar om regler utan om vad man har för inställning till fenomenet ifråga.

Att diskutera sunkiga attityder och påtala sitt ogillande är inte att ropa på censur utan att redovisa sin ståndpunkt inom ramen för möjligheten att yttra sig som finns här.

Det är dock klart att kvinnoföraktet är att klassificera som nån slags trams oavsett om det är OT eller inte och som sånt som förstör diskussionen.
Jag hade nog i åtanke att det är just hat mot kvinnor som O t som skulle diskuteras men jag förstår att många uppfattar ämnet som större och du tillhör dem som anser att hatet är dåligt för forumet. Det gör jag med men jag tycker inte att fb ska förbjuda de som bevisar hur okunniga de är att utrycka sitt förakt. Det ska de dock göra i ett sammanhang där det stämmer med trädens ämne. Och garna med en motivering om varför vi är luder. Jag vill även slippa se dem kräkas ut korkade onlineers och liknande.
Citera
2021-01-15, 19:32
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag hade nog i åtanke att det är just hat mot kvinnor som O t som skulle diskuteras men jag förstår att många uppfattar ämnet som större och du tillhör dem som anser att hatet är dåligt för forumet. Det gör jag med men jag tycker inte att fb ska förbjuda de som bevisar hur okunniga de är att utrycka sitt förakt. Det ska de dock göra i ett sammanhang där det stämmer med trädens ämne. Och garna med en motivering om varför vi är luder. Jag vill även slippa se dem kräkas ut korkade onlineers och liknande.

Hoppas det jag sa inte missuppfattas. Jag menar att i många sammanhang blir det inte annat än trams. Alltså kan det då raderas. Inte förbjudas.

Tror vi är inne på samma linje men jag tycker att OT kan vara mer tillåtet men att trams ska bort. Lite borde kvalitén på texten få avgöra.

Kan väl iofs säga att jag är lite trött i största allmänhet på allt negativt skit som spys ut här inne. Kvinnohatet är en sån sak. Antisemitism en annan osv. Man tappar sugen och det känns som att vistas i en kloak ibland när man önskar att man var på en plats där folk värnar möjligheten att få uttrycka sig i skrift med sina tankar, idéer och åsikter. Men alla ska få komma till tals naturligtvis. Fattas bara annat.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-15 kl. 19:38.
Citera
2021-01-15, 19:41
Medlem
Rick.Blaines avatar
Jag tycker att tråden sätter fingret på ett faktiskt problem som har existerat på Flashback under en längre tid, där det det finns två perspektiv; det ena är den närmast dogmatiska formen av yttrandefrihet där förespråkare menar att alla måste få sin röst hörd, oavsett, vilket innebär att mer oskickliga skribenter vilka har för vana att maniska mässa samma gamla utnötta, på gränsen till off-topic, inlägg - oftast av homofob, rasistisk eller sexistisk karaktär - vilka inte på något sätt inbjuder andra till att gå i polemik, ändock måste få sina röster hörda.

Det andra perspektivet är ett mer pragmatiskt sådant, där man inte låter sig styras av känslor, och i affekt använder sig av personangrepp eller nedsättande epitet, utan tillåter andra åsikter, detta inkluderar även misogyna sådana så länge som skribenten är saklig och respektfull.

Flera i tråden insinuerar att konflikten beror på könsskillnader; där kvinnor utifrån sin kromosomuppsättning är känslostyrda och därför inte tål att män tilltalar dem med nedsättande epitet, men jag menar att en skribent som använder sig av nedsättande epitet är den som egentligen är känslostyrd och inte kan argumentera för sin sak.
Citera
2021-01-15, 19:44
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Hoppas det jag sa inte missuppfattas. Jag menar att i många sammanhang blir det inte annat än trams. Alltså kan det då raderas. Inte förbjudas.

Tror vi är inne på samma linje men jag tycker att OT kan vara mer tillåtet men att trams ska bort. Lite borde kvalitén på texten få avgöra.

Kan väl iofs säga att jag är lite trött i största allmänhet på allt negativt skit som spys ut här inne. Kvinnohatet är en sån sak. Antisemitism en annan osv. Man tappar sugen och det känns som att vistas i en kloak ibland när man önskar att man var på en plats där folk värnar möjligheten att få uttrycka sig i skrift med sina tankar, idéer och åsikter. Men alla ska få komma till tals naturligtvis. Fattas bara annat.
Jag kan inte göra annat än hålla med.
Citera
2021-01-15, 19:54
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Jag kan inte göra annat än hålla med.

Som jag väl sagt tidigare någonstans så kan man jobba med det socialt. De som bara spyr galla över kvinnor, invandrare och judar ska inte tas seriöst. Är man flera som ogillar det kan man stötta varandra.

Man behöver inte ens ha samma åsikt om allt för att göra det. Räcker med att fienden är den samma och så blir det anfall från flera håll. Då behöver vi inte inskränka de tillåtande reglerna.

Det farliga är normalisering och tyst acceptans. Fast jag är trött på kloaken och klotterplanket.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-15 kl. 19:57.
Citera
2021-01-15, 19:56
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Det funkar fint som det är.
Motivera är du snäll.
Citera
2021-01-16, 15:58
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det beror ju såklart på vad det gäller, de svaren var ju bara svagbegåvat formulerade, och således inget att bry sig om.

Men sedan VET ju folk hur tonen är här, då får man rätta sig efter det (vad ska de annars göra åt saken?), eller så får man hänga bland kjoltygen på familjeliv

Haha nej familjeliv är inte ett alternativ!

Ja frågan är om man ska moderera bort idiotier och lyfta nivån på så vis. Hårdare uppföljning med avstängningar osv. Så där jättehårt och manligt som passar här va.
Citera
2021-01-16, 17:38
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:

Som jag väl sagt tidigare någonstans så kan man jobba med det socialt. De som bara spyr galla över kvinnor, invandrare och judar ska inte tas seriöst. Är man flera som ogillar det kan man stötta varandra.

Man behöver inte ens ha samma åsikt om allt för att göra det. Räcker med att fienden är den samma och så blir det anfall från flera håll. Då behöver vi inte inskränka de tillåtande reglerna.

Det farliga är normalisering och tyst acceptans. Fast jag är trött på kloaken och klotterplanket.
Jag är också trött på det klotter som flera av de som ska städa upp på fb inte bryr sig om. Ddt skrämmer bort vissa användare och håller andra borta. De med lite innanför pannbenet.
Tyvärr
Citera
2021-01-16, 17:41
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Haha nej familjeliv är inte ett alternativ!

Ja frågan är om man ska moderera bort idiotier och lyfta nivån på så vis. Hårdare uppföljning med avstängningar osv. Så där jättehårt och manligt som passar här va.
Visst är det ironiskt. Fb ska vara hårt och manligt. Där försvann ju hela idén med Yttrandefrihet på riktigt.
Citera
2021-01-16, 17:53
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ddt skrämmer bort vissa användare och håller andra borta. De med lite innanför pannbenet.
Tyvärr
Den du anser vara idiot är det omvända för någon annan. Jag förstår att det är jobbigt att komma till en arena där du inte får styra spelreglerna. Du får väl hoppas på ett statligt flashback där du kan finna ro.
Citera
2021-01-16, 18:23
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Den du anser vara idiot är det omvända för någon annan. Jag förstår att det är jobbigt att komma till en arena där du inte får styra spelreglerna. Du får väl hoppas på ett statligt flashback där du kan finna ro.
Ja. Det är lite jobbgt att de som hatar kvinnor är som som råttor som får hålla på tills de seriösa flyr.
Det där med staten är inte värt a8 bemöta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in