2021-01-14, 20:22
Medlem
BigFatCones avatar
Vi vill givetvis inte ha ett forum med OT alls. OT är precis lika illa oavsett om det är något som man tar illa vid sig av eller inte. Innehållet i sig är irrelevant för vad jag tycker om OT. Spelar ingen roll om det är kvinnohat, judetjafs, konsolkrigande eller vad fan det nu kan vara.

Som OT sett så är kvinnohat inte värre än något annat.
Citera
2021-01-14, 20:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Exemplet i TS är en tråd i AB&K om sexuella övergrepp på en skola. Det är alltså inte tal om att TS klickat på en uppenbart hatisk rubrik i något av de designerade kvinnohatarforumen. Om det här är en tråd där vi ska förvänta oss en flod av kvinnohat så står det ju i princip klart att kvinnohatet inte går att undvika i något av de aktiva delforumen.
Fair enough men som jag precis skrev, OT är OT och för mig som moderator så spelar innehållet i sig ingen roll.

Citat:
Ja just det, kvinnor har en annan åsikt än dig om invandringspolitiken, då är det ju rimligt att tycka att de är fucking fittor som vill bli våldtagna.
Det är givetvis inte det minsta rimligt men jag är beredd att dö för folks rätt att ha den åsikten och att uttrycka den. Precis som jag är beredd att dö för folks rätt att tycka att knarkare borde skjutas. I övrigt tycker inte jag att kvinnor som inte håller med mig ska våldtas oavsett vad det handlar om.
Citera
2021-01-14, 20:38
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Heter man Eva och inte är unik i sin åldersgrupp är man 54-67 år
Anledningen till att jag frågade om din är att din beskrivning är som det är nu, inte som det var förr, vi har inte levt på hemlig plats under ständigt hot av en man. Jag känner personligen, oberoende av varandra, tre föräldrapar som har döttrar som lever med skyddad identitet med allt vad det innebär pga avslutade relationer med icke-svenska män.

Det, var som en gåta. Ja, det skulle jag kanske kunnat ha gissat. Jo, jag är yngre en dig.
Citat:
Själv blev jag hotad av en svensk man i mina kvarter för 30 år sen, det föll mig inte in att gömma mig, gick till polisen. Polisen plockade in honom följande dag, sa till honom på skarpen, har aldrig haft problem med honom sen.
Har inte tyckt det varit direkt kul att möta honom på gatan, först nu när han är gammal och skröplig och jag har det fysiska övertaget känns det helt bra. Tror inte polisen hinner med sånt numer, om det ens skulle funka.
När det gäller kvinnor som blivit utsatta och männen straffade så har jag också sett detta problem. Männen får ganska korta straff medans kvinnorna får leva kanske år med rädsla. Detta är inte rättvist. Om jag inte har fel så måste besöksförbud förnyas varje år med nya ansökningar.

Citat:
Jag har nära till förlossningsmottagningar, en gång valde jag att inte ens föda på den som ligger närmast.
Hade helst velat föda hemma, själv, ensam, i mitt sovrum, men om något skulle gå snett är ju det idiotiskt.
Sen hade jag njutit av att ge igen på min dagdrivande pundare till granne också, han som låter festen fortsätta hemma hos sig när krogen stänger mitt i veckan men har mage att klaga på mig om jag kör hög volym nån gång, dagtid. "Det handlar bara om att vi har olika dygnsrytm", är hans argument. Födde jag hemma skulle jag vråla, störa hela huset, och han skulle fly fältet, av respekt.

Jag vill inte ha min man med, och det väcker förvåning, misstänksamhet, 90-tal.
Får oväntat besök på mitt arbetsrum, av en fiende. Hon kommer in, stänger dörren, säger
--Du tänker inte låta honom vara med?
--Nej.
Hon blir påtagligt exalterad, uppspelt, hon tilltalas starkt av detta, min positionering mot män som hon ser det.
Hon sansar sig, vi är karriärmässiga fiender, trivs inte i varandras sällskap, har aldrig haft ett samtal på tu man hand.
Hon samlar sig, tonar ner sig, jag ser hur det bär henne emot men hon ger mig ett gott råd.
--Det är bra att ha någon med sig som man kan kommunicera med.
Vi ses aldrig mer.

Där och då viftar jag bort hennes råd, tänker, vad kan jag behöva kommunicera, huruvida jag vill ha röd eller gul saftsoppa.

Min förlossning ställer mångkulturen på sin spets och jag, vi, förlorar.
Jag är påläst, har gått kurs, är beredd, jag kommer hitta rytmen.
Och allt funkar bra, dom första tjugo timmarna.
Inga manliga kandidater, det har jag bestämt, och det respekterar alla, utom hon, mena-kvinnan.
Och det är hon som kommer in, blir min barnmorska, när jag går in i utdrivningsskedet.
Plötsligt märker jag att en påtagligt icke-svensk man befinner sig i rummet.
--Gå härifrån, säger jag till honom.
--Nej, jag ska vara här, säger han med stark mena-brytning.
--Det ska du inte, vidhåller jag.
--Jo, det ska jag, vidhåller han.
--Du måste ta bort honom, säger jag till henne.
--Nej, säger hon.
Samtidigt vill hon att jag ska vända mig på rygg, så att dom ser bättre.
För mig funkar det jättebra som det är, på knä, mha sacco-säcken, och jag har full koll på barnets syresättning och hjärtslag, att driva ut på rygg är som att trycka barnet genom en toalettkrök.

Tjafset fortsätter, men jag är duktig flicka, går över till ryggläge som hon säger men vreden stiger i mig, till min fasa ser jag också hur både syresättning och hjärtslag hos barnet sjunker.
Jag tar ett beslut, mobiliserar alla krafter jag inte har, vrålar
--Ut, era djävla as!!!
Tar mig samtidigt upp på huk och vräker bort henne.

Tydligen blev det uppståndelse, han sprang i korridoren och skrek att jag var rasist, hon skrev i journalen "pat vill inte ha en mörkhårig barnmorska".
Mina krafter är uttömda.
När barnet slutligen föds är han svårt medtagen, andas inte, rusas till intensiven.

Det är mycket personal inom förlossningsvården som kommer och går, vi blir kvar en vecka.
Till min förvåning får jag två gånger kommentaren av unga sköterskor "Din man är ju jättegullig". Bemötte inte det, var för avstängd, inser sen att detta att jag födde ensam nu bestämts att bero på att min man är en usling, inte på att jag ville vara ensam för att uppnå maximal koncentration.

Hade jag ork att då bestrida det som skrivits i förlossningsjournalen?
Nej.
Borde jag ha gjort det?
Absolut.
Tack för din berättelse. Själv var jag tvungen att åka bil i mer en en timme för att föda barn, det var inte jätte kul och gav absolut ingen bra start på förlossningen.

Finns det en tråd där vi kvinnor kan dela historier likt din och även andra erfarenhet som är tydligt kvinnliga och berör problematik med att vara kvinna? Det hade varit intressant att dela historier med varandra. En tråd där inga tröttsamma kommentarer fyllda av kvinnoförakt får förekomma om inte en sådan finns kanske vi borde starta en? Jag tycker ett en sådan tråd borde äga rätten att få vara fri från dessa män som bara vill spy sitt skit över oss. Där vi kan dela, stödja och ge tips och kanske även läka efter dåliga erfarenheter.

Jag stöter ofta på kommentarer att vi kvinnor är för känslostyrda för att kunna ha logiska diskussioner här på FB, vilket är ju bara knäppt. Både män och kvinnor är känslostyrda ibland. Män är väl lika kända för att vara känslostyrda som kvinnor, testosteronet kan få vissa män att lätt brusa upp och då är de definitivt känslostyrda. Jag tycker att en nertoning av kvinnoförakt skulle förbättra FB, överhuvud taget skulle en nertoning av förakt förbättra FB.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-01-14 kl. 20:50.
Citera
2021-01-14, 22:33
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili

Vill vi ha ett forum där medlemmar kan skriva om sitt ofantliga kvinnoförakt i alla trådar, även där det är Ot?

.

Nej. Vill verkligen inte ha ett sånt forum om jag kan slippa. Vad skulle man då vara för slags person? Ett stort äckel antar jag. Och det tror jag ingen vill vara som inte ägnar sig åt vidrigheterna på fullt allvar själv. De flesta gör det dock inte men de som håller på gapar ju alltid extremt högt.

Uppfattar inte att tråden enbart handlar om regler utan om vad man har för inställning till fenomenet ifråga.

Att diskutera sunkiga attityder och påtala sitt ogillande är inte att ropa på censur utan att redovisa sin ståndpunkt inom ramen för möjligheten att yttra sig som finns här.

Det är dock klart att kvinnoföraktet är att klassificera som nån slags trams oavsett om det är OT eller inte och som sånt som förstör diskussionen.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-14 kl. 22:54.
Citera
2021-01-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Håller med och instämmer.

Fucking fittor-retoriken tillför inget av värde till forumet. Den är de misslyckade gaphalsarnas sista desperata skrik, forumet blir i dessa fall deras sista utpost. Gaphalsarna hatar dessutom inte bara på kvinnor och invandrare utan ofta även på de svenska män som är mer lyckade och mer framgångsrika än de själva på forumet och i världen utanför. Det är ju dessutom ganska många eftersom de flesta svenska män inte är lågutbildade, svagbegåvade osv högerpopulister som saknar allt vad värdighet och stil heter.
Japp. Sedan sitter admin och hoppas att någon ska donera pengar för att täta det här jävla sållet och vill jämföra det med Wikipedia. Totalt likgiltig inför det faktum att wikipedia förser sina läsare med ett unikt värde som de faktiskt skulle sakna om tjänsten försvann, medan Flashback inte är mer än ett digitalt klotterplank. Inte ens de frustrerade gaphalsarna ser ju något riktigt värde i det, utan om Flashback försvann skulle de bara trolla olika twitterprofiler tills de blev blockade. I verkligheten betalar vi ju för att få klotter sanerat.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är givetvis inte det minsta rimligt men jag är beredd att dö för folks rätt att ha den åsikten och att uttrycka den. Precis som jag är beredd att dö för folks rätt att tycka att knarkare borde skjutas.
Du är en anonym knarkare på ett nätforum. Du är inte påväg att gå i döden för någons rätt att hata kvinnor så sluta vara så jävla överdramatisk.

Citat:
I övrigt tycker inte jag att kvinnor som inte håller med mig ska våldtas oavsett vad det handlar om.
I alla diskussioner på det här temat så ser vi dig dock gång på gång dyka upp för att förklara hur den här typen av kommentarer skulle utgöra en rimlig reaktion på att många kvinnor har åsikter till vänster på det politiska spektrumet. Du kanske inte uttryckligen skriver sådana kommentarer själv men likväl är du nästan ofelbart närvarande för att dela ut ryggdunkar till de som gör det.
Senast redigerad av Disciplina 2021-01-14 kl. 22:57.
Citera
2021-01-14, 23:07
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Japp. Sedan sitter admin och hoppas att någon ska donera pengar för att täta det här jävla sållet och vill jämföra det med Wikipedia. Totalt likgiltig inför det faktum att wikipedia förser sina läsare med ett unikt värde som de faktiskt skulle sakna om tjänsten försvann, medan Flashback inte är mer än ett digitalt klotterplank. Inte ens de frustrerade gaphalsarna ser ju något riktigt värde i det, utan om Flashback försvann skulle de bara trolla olika twitterprofiler tills de blev blockade. I verkligheten betalar vi ju för att få klotter sanerat.

Du är en anonym knarkare på ett nätforum. Du är inte påväg att gå i döden för någons rätt att hata kvinnor så sluta vara så jävla överdramatisk.

I alla diskussioner på det här temar så ser vi dig dock gång på gång dyka upp för att förklara hur den här typen av kommentarer skulle utgöra en rimlig reaktion på att många kvinnor har åsikter till vänster på det politiska spektrumet. Du kanske inte uttryckligen skriver sådana kommentarer själv men likväl är du nästan ofelbart närvarande för att dela ut ryggdunkar till de som gör det.

Håller med och instämmer! Du har så jävla rätt Disciplina!

Nä skiten bör raderas som trams och sen kan vi utöka möjligheten att få publicera lite mer högkvalitativ OT istället och föra seriösa diskussioner. Då får vi nån yttrandefrihet att tala om. Nuvarande regeln är ju närmast autistiskt rigid.

Och kom ihåg att det här är ett diskussionsforum för alla, inte en community enbart för idioter som försöker tillämpa kamratfostran och få varenda jävel att springa misogyna lobbyns och bitterkukarnas ärenden.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-14 kl. 23:26.
Citera
2021-01-15, 09:07
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ja, fb är fullt av bittra incels och andra arga män.
Det är självklart inte alla men de är för många och det räcker att kika i den här tråden.
Den lärdom jag drar är att vi kvinnor inte är så önskvärda här om de inte är kvinnohatare själva som Gertrud1 eller högerkonservativa. Jag tror faktiskt att flertalet mods instämmer i att vi är jobbiga varelser som ljuger om våldtäkt och snyltar på män. Jag vet att vissa gör det.

Att de som representerar forumet aktivt verkar för att utrymmet för att yttra sig här förvandlas till en terapeutisk slask för grovt överviktiga, lågutbildade, kriminellt belastade narkotikamissbrukare som behöver gapa av sig sin frustration på kvinnor för att kvinnor tycker de är ointressanta eller till och med äckliga och på samhället för att de själva är just misslyckade ointressanta knarkare som aldrig kan håll käft är ju inte heller helt bra för Flashback.

Yttrandefrihet vet gaphalsarna inte vad det är utan de tror att det innebär en skyldighet för vinstdrivande företag att tillhandahålla gratis åsiktsutrymme till vem som helst och hursomhelst.

Är man för yttrandefrihet förstår man kvalitetsproblematiken i att det finns en obalans i vilka som besöker forumet och i vilka som yttrar sig här och vilka som inte gör det. Obalansen märks nog allra tydligast i delforumen där politik diskuteras och där det högerpopulistiska narrativet ofta dominerar. Där gallskriker mobben när jag delar en länk från en etablerad marknadsliberal tankesmedja eller när människor som står politiskt till vänster vill delta i debatten överhuvudtaget.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-15 kl. 09:38.
Citera
2021-01-15, 16:45
Medlem
Jag kan säga så här att Flashback förlorar många användare pga just kvinnohatet. Men jag tycker det skall finnas men på rätt plats för det alltså inte i aktuella mord eller utspritt där det absolut inte passar in. Däremot en specialinriktat som med allt annat som man hatar. I&I har sina fans och andra åsikter delegeras in på rätt ställe. Låt dom spy ur sig det behöver dom ju, men på rätt ställe och låt dom inte sitta i trådar och ta över och förstöra så andra måste gå därifrån.
Nivån kan aldrig höjas om man tillåter den här typen av utspritt hat över hela forumet.
Citera
2021-01-15, 17:50
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Är man känslig om man är en kvinna som vill starta en tråd om sin relation och de 15 första svaren som inkommer på 3 min är ”du är en hora”?

Det är generellt bara tröttsamt. Som en jävla kloak. Man kan välja att sålla i skiten men det blir mycket skit att vada i tills man ser nått vettigt.

Från min synvinkel är det inte kränkthet utan mer trötthet på nivån.

Det beror ju såklart på vad det gäller, de svaren var ju bara svagbegåvat formulerade, och således inget att bry sig om.

Men sedan VET ju folk hur tonen är här, då får man rätta sig efter det (vad ska de annars göra åt saken?), eller så får man hänga bland kjoltygen på familjeliv
Citera
2021-01-15, 17:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Detta handlar inte om känslig eller att förbjuda dig att kalla andra kvinnor sliddjur eller män att göra det. Jag kritiserar att trådar som den om ett aktuellt brottsfall, exemplet i trådstarten, spammas sönder av sådant och det blir väldigt jobbigt att vada genom skit om kvinnor (och/eller invandrare) när man vill läsa om trådens faktiska ämne.

Men då är det ju upp till en aktiv moderator att plocka bort inlägg av olämplig natur, problemet löst
Men att sitta och grina över misogyna män är inte min melodi. Jag kan ju välja att läsa och skita i att ta åt mig, eller läsa allt som skrivs här, och göra sig till ett offer för allt.

Och nej, diskussioner om berikning är väl knappast relevant.
Men det är ett diskussionsoforum, och folk blev ju så JÄVLA förtjusta i führern Jan Helins skitkampanj om "vi gillar olika", det har man helt plötsligt glömt när det gäller meningsmotstånd, för det är ju som så att man "får tycka olika", så länge man tycker som de själva och "tycker rätt"...

Jag har heller aldrig sett dessa som gråter för varenda misogyn mening, att de går till kamp för karlhatet som råder bland feminazis, men det är ju som alltid, hyckleri i sitt fucking esse.

Det är många sliddjur som inte har något problem att sprida skitpropaganda, men så fort en karl skriver något av grövre karaktär, då trillar tårarna ner för kinderna jävlar i det, och inte helt sällan är man ett hjon och utgår ifrån att jag bara mååååååååååste vara en man, bara för att jag är snäppet rivigare, och inte blir så jävla kränkt för allt som andra slon.
Senast redigerad av HighwayDelight 2021-01-15 kl. 17:56.
Citera
2021-01-15, 18:27
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag kan säga så här att Flashback förlorar många användare pga just kvinnohatet. Men jag tycker det skall finnas men på rätt plats för det alltså inte i aktuella mord eller utspritt där det absolut inte passar in. Däremot en specialinriktat som med allt annat som man hatar. I&I har sina fans och andra åsikter delegeras in på rätt ställe. Låt dom spy ur sig det behöver dom ju, men på rätt ställe och låt dom inte sitta i trådar och ta över och förstöra så andra måste gå därifrån.
Nivån kan aldrig höjas om man tillåter den här typen av utspritt hat över hela forumet.

Ja, naturligtvis gynnar det inte alltid debattörerna själva. Om man nu kan tala om dem som enbart spyr hat som debattörer. Men det betyder inte att man ska låta bli att påtala det som påtalas i tråden här av och till.

Fenomenet med misogyni sänker kvaitén på forumet som helhet och ger debatten här inne låg status. Samma för rasism, antisemitism och islamofobi osv. Dessutom riskerar anständiga människor normalisera skiten om ingen säger ifrån. Ska forumet vara en central för hjärntvätt och tyst acceptans? Vad är det för yttrandefrihet?

Det finns dessutom en helt egen tråd för dessa hatare:

(FB) Den enda stora tråden där vi uttrycker hat/missnöje/förakt mot kvinnor
Senast redigerad av HuldumeyStone 2021-01-15 kl. 18:49.
Citera
2021-01-15, 18:41
Medlem
Vansterpartiets avatar
Det funkar fint som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in