Citat:
Ursprungligen postat av
farbrorstuart
Ni är alla fulla av skit! Finns ingenting som säger att han avslutat livet överhuvudtaget , kände Thomas väl och en otroligt varm och jordnära människa. Sen otroligt duktig och kunnig som montör , jobbat både på samma silo samt med han. Ni är fan inte kloka någon utav er.
Detta blir min första komentar i tråden.
Du verkar själv vara full av skit? Efter att ha tänkt på detta ett par dagar till och från nu så känns det mer som ett självmord. Vill vara tydlig med att jag fortfarande inte kan vara säker, utan bara spekulationer.
Att det inte finns någon som säger det behöver inte betyda att det inte skulle kunna vara sant.
Att du kände honom som en varm och jordnära människa spelar ibland ingen roll när det kommer till folk som mår dåligt och känner att de vill kila vidare. Oftast kommer självmord som en chock, och de som mår så vill inte belägga sina familjer med skuld, så då kan de ta sitt liv på många olika sätt.
Det är endast de som är i hans närhet som kan veta hur han verkligen mådde, ibland inte ens det.
Detta är dock ett väldigt bra sätt att ta livet av sig på om han nu ville det, då kan han i alla fall veta att hans familj kan veta att det inte var "deras" fel att han mådde som han mådde.
Det sker väldigt många självmord i det dolda som folk inte har en aning om.
Återigen vill jag tydligt påpeka att det inte behöver vara så, och att det mycket väl kan ha varit så att han glömde någon detalj eller råkat trampa fel och så vidare. Men att påstå att andra är fulla av skit för att de tror att folk som dör på arbetsplatsen gör det på grund av självmord är helt ologiskt.