2021-01-14, 20:01
Medlem
bajssprutans avatar
Tramsportföljen bestående av gevo, gamestop, arcelormittal och bajs-Nordea har våldfört sig så så ohyggligt på index att man nästan skäms.

Tråkaktierna detsamma. Yara, Dustin, PEAB, Incestor och Fastator som jag plockade upp förra veckan vid insiderköpet rullar på. Bara skitkorven Clofetta som ligger där som ett ruttet lik.

De årliga 8% är avklarade sedan länge.
Citera
2021-01-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Tramsportföljen bestående av gevo, gamestop, arcelormittal och bajs-Nordea har våldfört sig så så ohyggligt på index att man nästan skäms.

Tråkaktierna detsamma. Yara, Dustin, PEAB, Incestor och Fastator som jag plockade upp förra veckan vid insiderköpet rullar på. Bara skitkorven Clofetta som ligger där som ett ruttet lik.

De årliga 8% är avklarade sedan länge.

Japp. Det är verkligen sjukt lätt att slå index.
Citera
2021-01-14, 20:06
Medlem
sinewaves avatar
Ganska få trades skedde idag. Guldet ligger kvar och tynger men den udda positionen i Facebook gjorde sitt och nådde äntligen target. Noterar också att positionen i Scandic är upp +16.80% (TOT: +73.82%) och den något mer riskabla positionen i SAS är även den upp med +12.66% (TOT: +38.70%).

-

Dagens avslut,

MINI L Facebook (ca 10x hävstång)
Köp: Onsdag 13 jan, kl. 12:1x-15:3x (3x positioner)
Sälj: kl. 15:3x
Vinst: +15.52%

Noterar Bullish Divergence på 1h för Facebook efter det stora raset som kom efter att plattformarna började bannlysa Donald Trump. Snittar in en bra position men sätter vinsttagning på +10%. Når 10% och hänger med ett tag upp och tar sedan vinst.

-

BULL SP500 x20
Köp: Igår, kl. 19:0x (1x position)
Sälj: 08:4x
Vinst: +1.58%

-

BULL DAX x20
Köp: kl. 08:5x-09:0x (3x positioner)
Sälj: 09:2x
Vinst: +3.28%

Säljer pga Bearish Divergence, priset kanske ska gå upp men först måste det ned.
Priset går också ned kort tid efter sälj.

-

BULL GULD x18
Köp: Fredag 8 jan, 15:1x-18:3x (6x positioner)
Sälj: -
Vinst: -26.46% (ej realiserad)

-

BULL DAX x20
Köp: kl. 15:4x (2x positioner)
Sälj: 19:3x
Vinst: +0.32%

-

BULL NASDAQ x20
Köp: kl. 16:0x-16:1x (2x positioner)
Sälj: 16:4x
Vinst: +3.04%

-

TURBO L SILVER (ca 6x hävstång)
Köp: kl. 16:2x (1x position)
Sälj: 16:4x
Vinst: +0.29%

Noterar något sent väldigt hög RSI på 30 min. Silver behöver gå ned något eller konsolidera innan jag vill ligga under längre tid.

-

TURBO L SILVER (ca 16x hävstång)
Köp: kl. 16:3x (1x position)
Sälj: 16:3x
Vinst: +2.21%

-

BULL NASDAQ x20
Köp: kl. 17:2x-17:4x (5x positioner)
Sälj: 18:5x
Vinst: +0.45%

Kraschar nästan, pepprar på med köp kring support och när RSI på 1 min återigen når 20. Kraftigt upp, tar vinst när pris börjar backa något igen och RSI på 1 min nåt över 73.

-

TURBO L SILVER (ca 6x hävstång)
Köp: kl. 17:0x-17:3x (2x positioner)
Sälj: 18:1x
Vinst: +0.58%

-

TURBO L SP500 (ca 21x hävstång)
Köp: kl. 19:1x-19:3x (2x positioner)
Sälj: 19:5x
Vinst: -0.68%
Citera
2021-01-14, 20:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Japp. Det är verkligen sjukt lätt att slå index.
Absolut!

Det enda man behöver göra är att spå framtiden korrekt.

Så här:

Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
September, ca 6 månader efter man kan säga att utbrottet kom igång i Sverige, blir det uppenbart att läget är hopplöst. Då kommer företag lägga ner samt massavskeda.

Vidare kommer svenska företag tappa exportmöjligheter eftersom svenskar ej är välkomna i de flesta länder.

Det kommer bli en trevlig kris för oss med kapital med vrakpriser på börs och bostadsmarknad. Tack Löfven och Tegnell!
Grymt jobbat!
Citera
2021-01-14, 20:58
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Absolut!

Det enda man behöver göra är att spå framtiden korrekt.
Eller ta rygg på insiders i icke mygelbolag. Bolag med hög andel insiderköp presterar en bra bit över index.
Citera
2021-01-14, 21:35
Medlem
Jag gjorde två okey trades idag i Nokia.
300k (typ 8700 aktier) 33.86 och sålde 34.74.
Samma 34.48 och sålde 34.85.

Dock lade jag mig lång med samma belopp i slutcallen.
Citera
2021-01-15, 17:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Skitdag! 2% ned.
Citera
2021-01-15, 17:37
Medlem
Jag känner en ökad girighet i luften och fler och fler som tycker det är skitlätt att slå index. Jag anar snart en till stor nedgång på börsen i stil med coronaraset men inte lika hastig och kortvarig dock.

Är själv ändå i princip 100% på börsen då jag la in det sista runt botten på coronaraset och samlar nu ihop lite likvider tills nästa runda, som kommer..
Citera
2021-01-15, 17:50
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Jag känner en ökad girighet i luften och fler och fler som tycker det är skitlätt att slå index. Jag anar snart en till stor nedgång på börsen i stil med coronaraset men inte lika hastig och kortvarig dock.

Är själv ändå i princip 100% på börsen då jag la in det sista runt botten på coronaraset och samlar nu ihop lite likvider tills nästa runda, som kommer..

Det är personer som har noll insikt hur aktier fungerar och hur man värderar bolag. De köper oftast billiga skitbolag som de hypar runt på sociala medier och vips så går alla på den betan!

Vad baserar du nedgången på?
Citera
2021-01-15, 17:56
Medlem
Grooms avatar
Vad är det som händer idag? Måste vara dålig dag för flesta aktier!
Citera
2021-01-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..

Det du skriver är obegripligt. Är du 100% investerad eller har du likvider?
Citera
2021-01-15, 18:19
Medlem
Mycket har gått bra ett tag nu och det behövs inte mycket för att det ska komma en sättning. Generellt tycker jag börsen känns överköpt i brist på alternativ och det får gärna lugna ner sig ett tag. Tycker många av dagens värderingar är svåra att motivera, men FOMO håller mig kvar

Min strategi är att ligga runt 90-98% i aktier då jag saknar talang att förutsäga börsens svängningar. Däremot tycker jag det går bra att plocka upp enskilda bolag som går bättre än index och tror inte alls på att marknaden är effektiv och lyckas prissätta alla aktier rätt över tid. Snarare ser jag det som en slags normaldistribution av idioter, indexfonder och proffs där jag bara behöver vara lite smartare än snittet för att slå index.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in