Citat:
Man förhindrar inte uppror och attacker likt dessa med enbart underättelseverksamhet. En rad andra åtgärder måste också klaffa. Det är inte någon som påstått något annat. Men man visste naturligtvis om eller hade goda känningar om vad som komma skulle i båda fallen. Att då som högt uppsatt ledande politiker, till och med president, stå och hetsa massorna farligt nära till direkt uppvigling är mycket oansvarigt. Det tror jag nog de flesta mer normala människor håller med om, all annan whataboutism lagd åt sidan.
Valpåverkan 2016 var inte speciellt konstig då Putin avskydde Clinton och såg stora fördelar för Ryssland och de sanktioner de påförts om den betydligt mer ryssvänlige Trump istället blev President. Får jag gissa så hade Putin dessutom redan sedan innan honom lindad kring sitt lillfinger.
Valpåverkan 2016 var inte speciellt konstig då Putin avskydde Clinton och såg stora fördelar för Ryssland och de sanktioner de påförts om den betydligt mer ryssvänlige Trump istället blev President. Får jag gissa så hade Putin dessutom redan sedan innan honom lindad kring sitt lillfinger.
Gissa får du naturligtvis, så du menar att det ytterst är Putin som är ansvarig för Capitoliumstormningen? Om nu Trump gått i hans ledband enligt ditt narrativ?
Vad gäller underrättelseverksamhet och saker som "skall klaffa" så är det återigen din egen fantasi som producerar "fakta". I jämförelse med BLM-terrorn så gick Capitoliumstormningen relativt snabbt. Gatukravallerna höll ju på i veckor ibland utan att stoppas. Det jag ineldningsvis kommenterade var ditt påstående att presidenten i princip visste vad som skulle hända, det känns fortfarande mest som något du påstår på egen hand. Det är ofta svårt att förutsäga framtiden. Det man kan konstatera att när det väl hänt var reaktionen på stormningen resolut och kraftfull och ansvariga kommer ställas inför rätta. Det är däremot inte fallet med BLM-terror.
"Whataboutism"?
Really?
Du vet att du är i ett diskussionsforum eller? Varför skall man inte vrida och vända och jämföra saker på ett diskussionsforum? Argumentet "whataboutism" använder den som inte hittar bra motargument.