2021-01-14, 11:44
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Påstå vad du vill.

Helt rätt att misstro valet 2020.

Detta är bara början. Det kan ta flera år att komma fram till allt fusk i valet. Hur domstolarna beter sig betyder ingenting. Förtroendet för dessa rasar i samma takt som de bara kastar ifrån sig anmälningarna om fusk.

Hela valsystemet nu och i framtiden att betraktas som ett skämt när det inte går att lita på.

Enda jag skriver. Skriv vad du vill till svar. Läser det inte för att undvika uttröttande krig från anti-demokrater.

Vet inte hur du kan anse att jag försöker föra "uttröttande krig", men fine. Du vill alltså fortsätta påstå att det fuskats 2020, men att det kan "ta flera år" att få fram bevis. Samtidigt vill du inte kommentera utredningen av det påstådda valfusket 2016, där det nu gått mer än 4 år och där Trumps egen utredning slog fast att "inga bevis på ett systematiskt valfusk har hittats".

Då tror jag att jag förstår både din hållning och anledningen till att du aldrig kommer att ändra dig vad gäller valfusk 2020.
Citera
2021-01-14, 12:05
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Menar du att Trump stal valsegern i Texas genom fusk?

Den gripna kvinnan är en känd vänsteraktivist så jag tror inte att hon fuskat för Trumps räkning hörrudu.
Citera
2021-01-14, 12:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Den gripna kvinnan är en känd vänsteraktivist så jag tror inte att hon fuskat för Trumps räkning hörrudu.

Du vet hur det gick i valet i Texas, väl?

Du vet väl också var bevisen kom från?

«Project Veritas is a far-right activist organization that utilizes undercover video and audio in its projects. The organization, along with founder James O’Keefe, have been criticized for using what are described as deceptive editing techniques.»

https://www.ksat.com/news/local/2021/01/13/texas-ag-san-antonio-woman-in-project-veritas-video-arrested-on-election-related-charges/

Låter det fabrikerat, eller?

Citera
2021-01-14, 13:37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Detta är en enkel fråga jag gärna skulle ha ett kort svar på.

Vill du?

Då kanske du borde undvika den här typen:
Citat:
Håll käften.

Eller vad tycker du själv att ditt inlägg har i tråden att göra?

Tråden handlar faktiskt om Trumps eftermäle, inte hur du definierar saker.

Skriv vad du vill till svar. Jag läser det inte, måste kämpa mot vänster-spam mot Trump på Flashback.
Citera
2021-01-14, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vill du?

Då kanske du borde undvika den här typen:

Skit i det då.

Ni vänster-as spammar sönder trådarna. Jag har lärt mig det nu. Man ska därför hålla er djävligt kort och inte låta er provocera. Därför ska man inte läsa era inlägg nummer två eller tre.

Det verkar dessutom som att du är en komplett idiot som tror att helikopter-pengar hjälper mottagarna. Var i helvete tror du dessa pengar får sin energi ifrån?

Svara inte.
Citera
2021-01-14, 13:50
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Skit i det då.

Ni vänster-as spammar sönder trådarna. Jag har lärt mig det nu. Man ska därför hålla er djävligt kort och inte låta er provocera. Därför ska man inte läsa era inlägg nummer två eller tre.

Det verkar dessutom som att du är en komplett idiot som tror att helikopter-pengar hjälper mottagarna. Var i helvete tror du dessa pengar får sin energi ifrån?

Svara inte.

Ja det är väldigt synd om dig att du inte får den ekokammare du önskar, att du konfronteras med andra åsikter. Det är klart det känns jobbigt.

Sen vet jag inte vad du menar med pengarnas energi, är det vibrationer och sånt du syftar på?
Citera
2021-01-14, 13:53
Medlem
Vi kommer minnas honom som den första att utmana vänsterns Diktatur i världen.

Han som visade att man kan ifrågasätta saker och att vänstern då agerar Diktatoriskt.

Enda vägen frammåt nu är att utrota vänstern och skapa Demokrati.

Ja vi kommer minnas att han var burdus, tafflig och inte den skapraste kniven i lådan.
Men vad gör det när man lyckas hota etablissemanget som har Diktatur över Folket?
Citera
2021-01-14, 14:11
Medlem
TilleyHats avatar
Jag kommer att minnas honom som den president som lade grogrunden för en enorm och farlig polarisering bland amerikaner. Som den som banat vägen för kuppförsök och antidemokratiska värderingar bland "vanligt folk". Som den president som visade sig vara USA:s värsta inhemske fiende genom historien. "Vi måste skydda amerikanska folket från presidenten", är verkligen talande. En manschauvinistisk, narcissistisk, egoistisk och empatilös mobbare.

Den överlägset sämste presidenten i amerikansk modern politisk historia.

(Jag har alltid, fram tills 2016 och framåt, ansett mig ha republikanska värderingar.)
Citera
2021-01-14, 14:25
Medlem
Aldrig har väl en presidents eftermäle fått ett så snabbt förlopp utför(och än är det inte över) som i fallet Trump. Han kommer ju gå till historien som den absolut sämste presidenten i modern tid, det är bara att kolla på kalla siffror under senaste fyra år av USA:s svängdörrspolitik politik och dess lika virrige presidents populistiska beslut. Ekonomin, pandemin, medborgarnas svaga tro på en bättre framtid och deras rädsla för det ökade våldet från främst högerextremistiska grupperingar, USA:s försvagade internationella roll,ja allt har inträffat eller accelererat neråt under Trumps tid. Smörgåsbordet Trump fick när han tillträdde 2017 då det mesta pekade åt rätt håll är nu uppätet och politiskt så misshandlat att bara smulorna är kvar för nästa administration 2021. En svag president och en lågkonjunktur är ju alltid en farlig kombination och Trump är där inget undantag.
Eftermälet lär därför bli som en blinkande politisk varningskylt men ändå, Trump får nog först avgå/avsättas för ett någorlunda rättvist eftermäle skall kunna ges då allt verkar gå utför för honom just nu och omdömet därför lär riskera få än bredare sorgkanter under hans sista vecka i vita huset..
Citera
2021-01-14, 15:46
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Du vet hur det gick i valet i Texas, väl?

Du vet väl också var bevisen kom från?

«Project Veritas is a far-right activist organization that utilizes undercover video and audio in its projects. The organization, along with founder James O’Keefe, have been criticized for using what are described as deceptive editing techniques.»

https://www.ksat.com/news/local/2021/01/13/texas-ag-san-antonio-woman-in-project-veritas-video-arrested-on-election-related-charges/

Låter det fabrikerat, eller?

Project Veritas har gjort många spektakulära avslöjanden. Jobbigt förstås att smygfilmas när man säger och gör fula saker. Men du vet...det är inte Project Veritas som gripit den kvinnliga vänsteraktivisten.
Citera
2021-01-14, 16:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Project Veritas har gjort många spektakulära avslöjanden. Jobbigt förstås att smygfilmas när man säger och gör fula saker. Men du vet...det är inte Project Veritas som gripit den kvinnliga vänsteraktivisten.

Förlåt om jag tog för givet att du kan engelska...

"deceptive editing techniques" betyder "vilseledande redigeringsteknik".

I klartext. Project Veritas är kända för att, utgående från en högerextrem agenda, skapa videos som, med hjälp av modern videoredigeringsteknik, visat det som dom vill att videon ska visa.

Om det är så i det här fallet vet jag inte, men misstanken finns. Eftersom som dom gjort sig kända för att gjort så tidigare.

Den misstänktes förklaring till vad som inträffat är värd att notera. Hon påstår att någon kontaktat henne och erbjudit pengar om hur lyckades fuska med valresultatet. Hon hävdar att hon spelade med för att få bevis mot dom som kontaktade henna.

Sedan kan man ju undra vad motivet skulle vara till att försöka ändra på enstaka röster i Texas. Trump vann i Texas med 631221 röster...

Kan Trump ha fuskat tlll sig så många röster? Ungefär som han försökte göra i Georgia?

Citera
2021-01-14, 16:54
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Förlåt om jag tog för givet att du kan engelska...

"deceptive editing techniques" betyder "vilseledande redigeringsteknik".

I klartext. Project Veritas är kända för att, utgående från en högerextrem agenda, skapa videos som, med hjälp av modern videoredigeringsteknik, visat det som dom vill att videon ska visa.

Om det är så i det här fallet vet jag inte, men misstanken finns. Eftersom som dom gjort sig kända för att gjort så tidigare.

Den misstänktes förklaring till vad som inträffat är värd att notera. Hon påstår att någon kontaktat henne och erbjudit pengar om hur lyckades fuska med valresultatet. Hon hävdar att hon spelade med för att få bevis mot dom som kontaktade henna.

Sedan kan man ju undra vad motivet skulle vara till att försöka ändra på enstaka röster i Texas. Trump vann i Texas med 631221 röster...

Kan Trump ha fuskat tlll sig så många röster? Ungefär som han försökte göra i Georgia?

Det var det jag översatte från din NPC-källa till ”buhu snyft jag blev filmad med mina vänsterfingrar i syltburken”. Ja, Trump vann klart i Texas men det är fortfarande en valfuskande vänsteraktivist som gripits i Texas. Då inte av Project Veritas alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in