Jag tror inte hon sprang omkring på en vårdavdelning bland kollegor, läkare m fl när hon var sjukskriven.
Hon var nog hemma som de flesta sjukskrivna och satt på den stol innanför dörren där SD hade lämnat henne. (Enligt SD).
Kanske var det en gång i månaden (eller mer sällan) hon var tvungen att träffa läkare (kanske kompis till henne) för att få fortsatt sjukskrivning.
Sedan har vi SD:s beskrivning av hur sjuk hon var, som ett skal.
Vad jag vet har ingen annan beskrivit hennes "sjukdom".
Vad har hennes vänner sagt om hennes tillstånd?
Även om hon var sjuk så borde hon ha haft kontakt med några vänner.
Den kvinna från kommunen som de jobbade tillsammans med med geotouren har beskrivit HDs sjukdom. Varför vill du inte tro på att hon var sjuk? Jobbar du på FK?
Hennes chef har också beskrivit hur HD arbetstränade för att kunna komma tillbaka till arbetet.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-14 kl. 00:35.
Håller med dig.
Om man ser till sig själv, så skulle inte min första tanke vara, att önska att någon är död, om man får information om att någon bekant, vän eller inte, är försvunnen.
HD uttalar många konstiga saker och drabbas av minnesförlust när det blir svettigt i förhörsstolen.
"Vad har han nu gjort!?" är väl väldigt märkligt, alltså tror hon att SD har med försvinnandet att göra.
SDs första tanke, hon finns inte, antingen är hon våltagen eller mördad.
JG känner sån oro att han desperat försöker få polisen att söka hos SD och HD.
Det är minst sagt alarmerande att SD:s egna närstående misstänker honom redan inledningsvis. Det är alltså inte bara offrets anhöriga som pekar med hela handen åt samma håll i detta fall.
Bara för att hon är sjuksköterska betyder inte att hon arbetar inom psykiatrin och vet något om depression. Eller gjorde hon det?
Hon tillfrisknande väl förhållandevis långt innan själva mordet?
SD vill gå det att låta som om han tog stort ansvar och slet hårt för sin familj. Men i mina öron låter det överdrivet.
Kanske var det praktiskt för SD att både ha HD säkert på plats i huset och att inte ha henne mentalt och emotionellt närvarande? Så att han kunde ha sitt förhållande med LW utan att bli ifrågasatt av HD.
Då.
Men sen ändrades plötsligt spelplanen... HD frisknade till. Insåg vad som skedde. Började ställa rättmätiga krav
Det råder inga tvivel från mitt håll här, att leva med en psykopat kan göra även den starkaste personen fullkomligt utbränd.
HD hade knappast hamnat i en sådan djup depression under så lång tid med en normalfungerande man vid sin sida. SD är helt klart ett antilyckopiller.
Finns det inte så mycket andra bevis på hans inställning problemet LW så kan ju bakhållet och lite annat vara symptom på det mordiska tankar som fanns på nåt sätt i hans huvud.
Det avgörande i detta är just exakt hur vrickad är den här killen i hjärnan?
Ddt är inget missbruk, inga skulder, inget arv från gamla föräldrar, ingen gängmiljö, inga anabola, inget party som urartar, ingen fru man vill bli av med för älskarinnan osv osv.
Mordet kommer ju från ingenstans. På pappret är det ju HD som ska dö för att hon lämnat honom. Såna mord går ju tretton på dussinet i världen.
Detta mord ger ju liksom en egen stapel i statistikdiagrammet.
Så hur är det med konsekvenstänket och gränserna egentligen i hans skalle?
Väldigt få varningsklockor till omgivningen att detta skulle ske. (Medveten om anmälningar, hot osv LW)
Men sen finns de där. De små tecknen på att nåt inte står riktigt rätt till. Fnissen på fel ställe. Kvinnor känner obehag i hans närhet. Han har svårt med gränser och kan krama nån väninna till HD lite för länge.
Enligt min mening helt omöjlig i sin korrespondens med LW och HD i omgångar. Där är det verkligen nåt som skaver. Jag tror inte det finns så många fler uppslag i sms så jag har valt att inte läsa deras chatter.
Räckte med det fullkomligen totalpsycho-mejlet han skrev till HD och LW i april 2017 tror jag hur han skulle vara kompis med LW och hitan och ditan när HD inte ville ha kvar LW i arbetsgruppen på Messenger eller var det var.
Jag kan faktiskt inte sätta ord på hur hans sätt att skriva i chatter är. Det är som att han är i sin egen värld.
Stötigt, kallt, nedlåtande, oskönt, pladdrigt, humörsvängigt osv.
Har han bestämt sig i förväg för att döda LW så var han beredd att förlora allt för att få det gjort.
Hur många har vi ens i landet som skulle riskera så mycket i hans situation?
Lite skild visst. LW sur och klängig visst.
Men han måste vara helt felkopplad i hjärnan om han i förväg bestämt sig för detta.
Och statistiskt en av Sveriges farligaste män utanför kategorierna gäng, missbruk och såna ensamma sex/våld lastbilschaufförer typ Eklund.
Han är killen som kan åka direkt från föräldramöte och slå ihjäl älskarinnan och sen direkt och hämta nåt barn på träningen och sen upp nästa morgon och vara härliga kollegan på morgonmötet.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej jag tror inte på hans historia med de tre personerna. Jag har skrivit mer utvecklat om det tidigare. Om det delirium han var i när LW hade åkt fyrhjuling 10/5, han själv date i Västerås samma dag, HD på väg att åka på myshelg med JS, LW skulle åka med killar till Norge när han åkte åt annat håll osv.
Hans manlighet behövde en boost för han var inte händelsernas centrum den helgen så han iscensatte i sin stress, trötthet och kaos i skallen, ett bakhåll som han inför andra sen kunde ”skryta” lite om för att få tillbaka uppmärksamheten på sig själv.
Mitt uppe i det vaknar han nog ur det uppbyggda ruset. Han har hamnat i sån bubbla att LW får stå där och vänta. Barnen sover hemma. Får nästan en reprimand av polisen för att han tramsar där och får lomma hem. Blir lite debriefing med hundgrannen. Typ så menar jag plus minus nån detalj.
Psykopat i all ära men ringa in polisen till den plats han ska mörda LW på är lite annorlunda tänkt av honom i planerandet tänker jag.
Ja, han kvalar in i nån sorts egen statistik och torde vara intressant för profilering.
Tittar på hans förhör (igen) och han är som ett enda mischmasch, frågan är om det är så mycket komorbiditet att det kortsluter, Hahaha.
Det är klickljud, malplacerade skratt, knackningar (typ tics) och hur konstiga ordval som helst. Spontan utan nån sorts insikt om att det låter helt skruvat. Resonerar som om de vore krukväxter..
Men se där! Nog är det lite liv och spänst i bladen? Kanske skulle ge den en chans ändå?
Men den här får inte plats. Eller kan jag behålla båda?
Det enda det kokar ner till hela tiden är :
- vad fan attraherades de av?
Den ena är det helt kaos med, en P7a där han erkänner sina våldsamheter (och blir kåt).
Den andra har en annan approach och duger nu när hon slutat vara så tröttsamt sjuk.
Antar han behöver startkablar, han lär väl tröttna snart..
(..) vi har till och med gått till äh rådgivning för
och lära oss och vara osams på varandra, att skälla och så, för ingen av oss är sån.
Vi är, vi är ganska så mellanmjölk äh och ibland så kan det tyckas man behöver skrika ur sej saker, men det gör vi inte. Äh lugnt och stilla och kärleksfullt äh ja."
Senast redigerad av develi 2021-01-14 kl. 01:51.
Det som är så sorgligt är att det var tvunget att döda LW för att HD skulle få frid i sinnet !?
(spekulation)
Fanns det verkligen inte något annat sätt att få slut på HD:s lidande ?
Hade verkligen allt lidande som HD hade, verkligen anknytning till just LW ?
Din sista mening:
Tror inte alls att allt HDs lidande hade med LW att göra. Hon kom ju in senare i bilden. Sina plågor fick hon först genom förlossningsdepression efter yngsta dotterns födelse.
Att det sen tog många år för henne att kvickna till är nog SDs "förtjänst". Trots hans försäkran om hur han slet som en gris för att klara henne, barnen, jobbet och hemmet. Vilket jag tror är bullshit. (Aldrig någon som berömmer flerbarsmammor med sjuk man för att de klarar biffen. Ses som e självklarhet. Varför?)
I stället var det nog praktiskt för honom att ha en zombieaktig fru på ett ställe och en eldig älskarinna på ett annat. Allt handlade om honom, hur han ville ha det och att visa upp en fin fasad utåt, men innanför fanns ett stort mörker.
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-14 kl. 02:10.
Ja, det kan vara så med mästerdetektiven.
Han planterar och donar. Å ena sidan.
I nästa stund ter det sig väldigt abrupt och oorganiserat.
Det är så med stora personligheter. Selektiv bananas. Comes with the territory.
It’s all for the show. Annars blir det bara mellanmjölk gjort.
møllan kunde grubbla timmar på hur hon skulle kunna förnedra o mörda och skaffa undan någon och samtidigt få denne själv att först göra de nödvändiga inköpen. Och sen klafsa rakt i klaveret med bagateller. Förvisso en produkt även av betydande yttre tryck och begränsning (pga av sina tidigare synder...), som är vanstyrets moder, när vettet saknar kontrollinstanser.
Det är så med stora personligheter. Selektiv bananas. Comes with the territory.
It’s all for the show. Annars blir det bara mellanmjölk gjort.
møllan kunde grubbla timmar på hur hon skulle kunna förnedra o mörda och skaffa undan någon och samtidigt få denne själv att först göra de nödvändiga inköpen. Och sen klafsa rakt i klaveret med bagateller. Förvisso en produkt även av betydande yttre tryck och begränsning (pga av sina tidigare synder...), som är vanstyrets moder, när vettet saknar kontrollinstanser.
Men vill man ont så går det.
Jo, att han är störd betvivlar jag inte och att
Att Möller diskuterar som ett krattskaft är vida känt. Hon är urprototypen, rent av mer särpräglad än Narcissus själv...
Han talar dock och beter sig som om han ätit flugsvamp.
Han är knappast intellektuellt retarderad och det är väldigt korkat att slå ihjäl folk i bostadsområden. Han lär ha haft mängder med lämpligare ställen och tillfällen så mycket som de rest och ränt i skog och mark.
Han hade ren röta och fortsatt flyt via en kass Fu.
Jo, att han är störd betvivlar jag inte och att
Att Möller diskuterar som ett krattskaft är vida känt. Hon är urprototypen, rent av mer särpräglad än Narcissus själv...
Han talar dock och beter sig som om han ätit flugsvamp.
Han är knappast intellektuellt retarderad och det är väldigt korkat att slå ihjäl folk i bostadsområden. Han lär ha haft mängder med lämpligare ställen och tillfällen så mycket som de rest och ränt i skog och mark.
Han hade ren röta och fortsatt flyt via en kass Fu.
Jo jo. Smart är han inte. Men så länge han bara behöver resonera med sig själv så är det inte heller någon som kommer med invändningar.
Jo jo. Smart är han inte. Men så länge han bara behöver resonera med sig själv så är det inte heller någon som kommer med invändningar.
Han har intellekt, troligen ett ganska gott sådant med tanke på yrke, datorer, teknik etc.
Han är rätt mycket uppe i huvudet med andra ord.
Jag skriver att BP är inte en väl vald plats, jämfört med åratal av skogsvana så ter han sig inte ens streetsmart just vid mordet.
Så mitt i planeringen agerar han ut.
Mordet ser därför ut att vara i affekt.
Eller tycker du det ser välorganiserat ut?
Edit.
Glömde ett citat.
Det blev nog snävt om tid:
"Well, there's some things a man just can't run away from. "
" MT: Hon trodde inte att den var aktuell.
PS: Trodde hon inte att den var aktuell?
MT:Nej.
JR: Varför det?
MT: Därför jag hade sagt till henne att den var inte aktuell. För jag ville själv berätta för
Hanna nu äh efter separationen att jag och Lena fortsätter och ha kontakt. Och Lena har sagt
att "åker du till USA, då berättar jag för, för Hanna."
JR: Ja.
PS:Mm.
MT: Men. jag ville berätta det själv, så därför sa jag till Lena att, nej det blir ingen USA- resa."
(..)
" PS: Då var det ur vägen världen alltså?
MT: Ja det, tror jag nog.
PS: Det tror du?
MT:Äh.
PS: När prata hon om att hon skulle avslöja för Hanna då om erat förhållande om du åkte till
USA, när prata hon om det senast då?
MT: Ja jag skulle säga äh, en månad sen. Jag vet,jag vet inte."
Senast redigerad av develi 2021-01-14 kl. 05:22.
Det är minst sagt alarmerande att SD:s egna närstående misstänker honom redan inledningsvis. Det är alltså inte bara offrets anhöriga som pekar med hela handen åt samma håll i detta fall.
Håller helt med Dig i ovanstående.
Vid den tiden så borde väl både HD/JG tänka att SD lagt av med att träffa LW (efter första avslöjandet ang otrohet). Varför tänkte de inte... vilken tur att SD inte hade något med LW att göra längre så han slipper bli misstänkt. Varför tänker de inte så?
Jag har inte sett någonstans om JG fått frågan vid förhör varför han så tidigt misstänkte att SD/HD kunde vara inblandade.
Att dessa, efter att fått till sig hur SD ljugit för allt och alla väljer att tro på honom är en stor gåta (vet inte hur det är med JG nuförtiden, någon som vet om han fortsätter umgås med SD?).
Ska JG/HD någon gång få frid i sinnet är det dags att ta bladet från munnen och berätta vad de vet/misstänker.
Vid ev frikännande av SD vid nästa instans så kommer denna tråd att leva vidare och de blir aldrig fria från att snurra runt på nätet, de kommer att få leva med att en MGM dragit med dem i sitt fall.
Tjena.
Har fått känslan av att Åsa Hiding förbereder sig ganska rejält nu när överklagan står vid dörren.
och att det är ganska mycket i tingsrättens dom som hon vill ompröva.
Både polisen och åklagarna har nog inte legat på latsidan.
Här kommer överklagan igen för den som inte har läst den.
Detta har väl dom flesta som är kvar i tråden redan koll på.
Fick ut lite ny handlingar idag och det enda som var lite av intresse är följande:
Åklagarna vill ha en ny syn bakom planket och hemma hos Stefan med Göran S på grund av att ljudkvalitén vid den förra synen är så dålig och eftersom det är av största vikt att Hovrätten
får se förutsättningarna på plats samtidigt som Göran S lämnar sitt vittnesmål.
Åklagarna vill ändå ha en syn bakom planket och hemma hos Stefan, och skiter fullständigt i om han blir kränkt. Media får hålla sig en bit därifrån och polisen får hålla ordning.
Då kliver Hovrätten från landet brunsås in och fattar beslutet ang dom trätande parterna.
Det blir en ny syn på platsen bakom planket med Göran S
Och det blir inte en kränkande syn hemma hos Stefan.