Citat:
Ursprungligen postat av
Padex
Jag skaffade Revolut igår och försökte göra en SEPA-överföring till Kraken, men den gick inte ens att lägga in. Fick "Something went wrong" och när jag kontaktade kundtjänst fick jag veta att de inte tillåter överföringar till valutaväxlingsföretag. En snabb googling verkar att det är flera som har samma problem, men att det inte verkar vara en blanket ban utan lite random vilka exchanges som är svartlistade (eller så har de bara en dåligt uppdaterad lista?). Hur som helst så är det ju rätt sjukt mtp att Revolut själva agerar crypto-exchange, men till hutlösa avgifter...
Får jag fråga vilken exchange du brukar föra över till? Jag föredrar Kraken över t.ex. bitstamp men de verkar vara absolut mest bannade av någon anledning
Jag gjorde en instant transfer till Revolut med kort och sen försökte jag göra en SEPA-överföring till Kraken eftersom Revolut tar ut 2.5% i avgift på crypto-köp mot Krakens 0.26%...
Jag sa aldrig att du ska köpa krypto från Revolut. Det är värdelöst då man inte äger sin private key, du kan inte skicka dina coins till extern wallet, endast sälja/köpa på Revolut. För det andra så skaffar man Revolut Metal så får man 1,5% avgift istället, och massa andra fördelar som att kunna växla mer än 10 tusen kr per månad. När Revolut skaffat ISK kommer jag även börja handla aktier där då man kan handla obegränsat utan courtageavgift som Nordnet/Avanza har. Man kan dessutom handla bråkdel av en aktie. Man behöver alltså inte köpa en hel aktie. Men eftersom skatten är 30% just nu är det inte fördelaktigt.
Sen skickar jag pengarna till Crypto.com. Anledningen är att Crypto.com och Revolut båda har bankkonto i Litauen vilket gör att pengarna kommer fram inom några sekunder. Coinbase har sitt konto i Estland vilket jag antar gör att det dröjer minst några timmar. Under helgen lär pengarna inte komma fram innan måndag dessutom.
Ska kolla var Binance har sitt bankkonto. Tänkte kolla om det är bättre än Crypto.com. Antar att de har bättre avgifter. Isf, använder jag Binance istället.