Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
...
Lösningen? Skaffa Revolut. Det enklaste sättet att komma runt problemet på.
...
Jag skaffade Revolut igår och försökte göra en SEPA-överföring till Kraken, men den gick inte ens att lägga in. Fick "Something went wrong" och när jag kontaktade kundtjänst fick jag veta att de inte tillåter överföringar till valutaväxlingsföretag. En snabb googling verkar att det är flera som har samma problem, men att det inte verkar vara en blanket ban utan lite random vilka exchanges som är svartlistade (eller så har de bara en dåligt uppdaterad lista?). Hur som helst så är det ju rätt sjukt mtp att Revolut själva agerar crypto-exchange, men till hutlösa avgifter...
Citat:
Ursprungligen postat av
Morgonsolen200
Jag har SEB och det fungerar fint.
Ni som använder Revolut:
Ni för alltså över pengar till Revolut, sen därifrån till en exchange? Eller köper ni Krypto via Revolut direkt?
Får jag fråga vilken exchange du brukar föra över till? Jag föredrar Kraken över t.ex. bitstamp men de verkar vara absolut mest bannade av någon anledning
Jag gjorde en instant transfer till Revolut med kort och sen försökte jag göra en SEPA-överföring till Kraken eftersom Revolut tar ut 2.5% i avgift på crypto-köp mot Krakens 0.26%...