2021-01-13, 18:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Enligt Novus senaste mätning är det fler än 4 som bryr sig. Om de bryr sig om fastighetsaffären, festandet eller SÄPO-taxin vet vi inte.

Men nog bryr sig folk om företrädare inte följer covid-rekommendationerna oavsett om man träffar en 80+are eller man är ute o festar.

En OU säger inte särskilt mycket. Men fler tycker tydligen att KD är bra jämfört med två andra partier som ligger efter.
2021-01-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att Ebba har beställt in 300 shots? Det var väl den som fyllde år som beställde det? Lite svårt att bestämma över vad en vuxen kvinna väljer att göra på sin födelsedag.

KD:s väljare verkar iaf mer nöjda än de som röstar på MP och L.

Shit, du blandar bort korten varje gång du får svar på tal.
Som jag fattat det så va det margaux dietz som beställde in shotsen just den kvällen, hon som sen säpo sen fick agera fylletaxi åt och vars bror hjäpte till att pressa esbjörn att sälja.

Du sa att folk inte bryr sig om all skit ebba gjort under hösten, jag påpekade att dom tappat massa väljare under hösten, då börjar du prata om L å Mp.

Håll dig till ämnet, EBT har varit sjukt oansvarig och rent av hänsynslös under hösten och det är bara wall street-typer som tycker att det är schysst att driva igenom ett husköp med dyra advokater av en gubbe som inte vill sälja, för att man lyckats bearbeta honom i avskildhet att skriva på i ett svagt ögonblick.
2021-01-13, 19:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Shit, du blandar bort korten varje gång du får svar på tal.
Som jag fattat det så va det margaux dietz som beställde in shotsen just den kvällen, hon som sen säpo sen fick agera fylletaxi åt och vars bror hjäpte till att pressa esbjörn att sälja.

Du sa att folk inte bryr sig om all skit ebba gjort under hösten, jag påpekade att dom tappat massa väljare under hösten, då börjar du prata om L å Mp.

Håll dig till ämnet, EBT har varit sjukt oansvarig och rent av hänsynslös under hösten och det är bara wall street-typer som tycker att det är schysst att driva igenom ett husköp med dyra advokater av en gubbe som inte vill sälja, för att man lyckats bearbeta honom i avskildhet att skriva på i ett svagt ögonblick.

Ämnet är knappast Stureplan eller dina fantasier om Ebba eller KD. Trots det sitter du och bjuder på dina innersta känslor. Stureplan är helt obsolet i frågan om en gubbe som har blivit duperad av en släkting som är gitig och vill ha en fastighet som arv.
2021-01-13, 19:13
Medlem
Ämnet är i politikertråden o är således relevant hur hon agerar i dessa coronatider.

Esbjörn o co har reagerat.

Ebba har agerat.

4% lägre förtroende för fröken Ebba i senaste Sifo-undersökningen.

Det går bra nu!
Senast redigerad av Freducation 2021-01-13 kl. 19:16.
2021-01-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ämnet är knappast Stureplan eller dina fantasier om Ebba eller KD. Trots det sitter du och bjuder på dina innersta känslor. Stureplan är helt obsolet i frågan om en gubbe som har blivit duperad av en släkting som är gitig och vill ha en fastighet som arv.

Som sagt, det står ord mot ord, och hon har tidigare visat att hon ljuger och slänger folk under bussen utan att blinka. I affären ingår att hon festar på stureplan under en pandemi och sen går hem till främmande gubbar över 80 år och försöker snacka till sig deras gård.

Jag hoppas gubben slipper sälja när han inte vill och att han orkar ta sig igenom den här cirkusen.
2021-01-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ämnet är i politikertråden o är således relevant hur hon agerar i dessa coronatider.

Ebba har agerat.

Det går bra nu!

Oroa dig inte. Det kommer öka framöver. Inte pga ESB (eftersom allt vanligt folk ger fan i det) utan pga annat. Att förtroendekurvor höjs och sänks är rätt normalt, men får det dig att sova bättre om natten så fantisera du. Bli inte besviken framöver bara.
2021-01-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag tittade på denna artikel från Novus och det står så här:

Citat:
Partiet ska värna äldre

Och som om detta inte vore nog har Ebba Busch dessutom bestämt sig för att stämma en 83-åring som inte vill fullfölja en bostadsaffär med henne.

Inom Kristdemokraterna finns en betydande oro att framför allt rättstvisten kring bostadsaffären kan drabba partiet negativt. Att värna just de äldre och svaga har varit Kristdemokraternas paradfråga under lång tid.

Oavsett om Ebba Busch har rätt eller fel juridiskt skapar denna rättstvist möjligheter för hennes politiska motståndare att utmåla henne som kall och hjärtlös.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-kd-riskerar-ater-att-bli-ett-krisparti

Krispartiet skriver Knutsson och det är på god väg att hända. Detta är början på slutet för just Ebba Brun och hennes livets
2021-01-13, 19:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Undra hur det gick med begäran om utredning för god man i Västerås, när Esbjörn istället folkbokförde sig i Uppsala?
Sket det sig då Esbjörn inte ville bli "omyndigförklarad" och smet från Västerås? 🤔🤔🤔
Har han folkbokfört sig i Uppsala? Sedan när? Han kanske inte haft så stor anknytning till Västerås de sista åren.
2021-01-13, 20:08
Medlem
Esbjörn kunde ha gå på mötet den 16 september på Swedbank i Uppsala för informera om att han inte ville sälja.
Alla som klagar på Eb att träffat Esbjörn, tänk på att Esbjörn träffat på journalister.
Esbjörn verkar inte varit emot sälja huset när ett arbetslag var där för röja platsen.

– Vi var ett arbetslag som röjde för att man skulle kunna komma fram. Esbjörn var där och hälsade, han var fullt medveten om att vi röjde. Ebba var inne i huset, Esbjörn sa: ”Hon sitter uppe i sitt kontor”, säger en person som var på plats.
Från: https://www.expressen.se/dinapengar/esbjorn-hon-tjatade-ebba-ar-jag-rattslos/
2021-01-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn kunde ha gå på mötet den 16 september på Swedbank i Uppsala för informera om att han inte ville sälja.
Alla som klagar på Eb att träffat Esbjörn, tänk på att Esbjörn träffat på journalister.
Esbjörn verkar inte varit emot sälja huset när ett arbetslag var där för röja platsen.

– Vi var ett arbetslag som röjde för att man skulle kunna komma fram. Esbjörn var där och hälsade, han var fullt medveten om att vi röjde. Ebba var inne i huset, Esbjörn sa: ”Hon sitter uppe i sitt kontor”, säger en person som var på plats.
Från: https://www.expressen.se/dinapengar/esbjorn-hon-tjatade-ebba-ar-jag-rattslos/

Du kan skriva det tills fingrarna blöder. ESB-fanklubben (eller Matz och marans fanklubb snarare) väljer ut sådant som passar dem själva när de inte är upptagna med att vräka ur sig trams om corona och shotsbrickor. De tycker i princip att när man är över 70 år kan man få göra precis vad man vill utan konsekvenser.
2021-01-13, 20:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du och jag har pratat om just detta tidigare, och du väljer att misstolka mig igen.

Han skrev på efter att ha blivit bearbetad ett tag av två unga proffs på att prata. Inga utomstående blandades in. Dagen efter kontraktet ska han ha försökt ringa Ebba och skickat brev om att han inte minns hur det gick till att han skrev på och att han inte ville sälja. Detta har vi pratat om, du och jag.

Min poäng är att det Ebba under hösten vetat om att Esbjörn inte vill sälja, och hon lovade i flera medier att hon inte skulle försöka driva igenom köpet. För att sen fortsätta försöka driva igenom köpet.

Ja vi har det. Nu har det ju kommit fram lite mer sen dess. Bla värderingen som EB gjort samt PEP papper inget som man bara trycker fram och skriver på med andra ord.

Den dagen som det brev som Esb skrivit under är daterat den 3e och det betyder att det är inte dagen eftet utan mer.
Dom träffades efter det dom skrivit när Esb o EB var och "röjde"
Sen har vi Mz som var där den 5-6:e enligt honom.
Då kom det fram att han nyligen hade kontaktat honom och iom det blev allt anorlunda. Esb har ändrat sig står det. Men fortfarande har jag inte sett eller hört dom orden från honom.

Det har framkommit i media och hon ville ha ett möte där dom kunde diskutera detta det har hon sagt i intervjun. men Esb har aldrig träffat EB. efter det.
Detta borde ligga i hans intresse mer än någon annan att då ta kontakt.

Hon bad honom om en förklaring och då inte genom Expressen som har varit en medlare som bara vill henne ont, detta är ju igen nyhet.

Dessutom har han troligen mer tid att söka och köra till henne då hon trotts allt jobbar samt har familj.
En normal person hade med ev en trupp av mäniskor som följe sökt upp henne och haft denna diskusion. Om man nu inte ville komma själv.

Då hade det troligen aldrig gått så långt som nu då det saknas 390 000 pengar.
Och även en äldre herre.
Samt att hon har haft utlägg för Anticimex mm.
Detta borde även du förstå när detta nu blivit officiellt.
2021-01-13, 20:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Ebba har agerat.

Det går bra nu!

Det stod även att detta var inom felmarginalen och därav ej säkert.

Men det vet du väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in