2021-01-13, 16:22
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
(1) Med Avskaffad Asylrätt!, dvs strypt tillflöde blir det möjligt att se till att de senaste decenniernas invandrare på lite sikt sugs upp i det svenska folkhavet

(2) Helt rätt, och det är därför vi ska rösta fram morgondagens politiker. Vi börjar nästa år, den 11 sept 2022.

Vi pekar ut en ny riktning: Sverige och svenskarna först!

Alla i Sverige ska bli svenskar. Att vara svensk är något bra och något att vara stolt över.

(varför kännar jag att säpo snart knackar på dörren och jag blir bortförd i en svart skåpbil?)
Citera
2021-01-13, 16:25
Medlem
Varför skulle man avskaffa asylrätten? Det är bra om man kan få skydd i ett annat land under en kris. Däremot säger inte asylrätten att man automatiskt har rätt att bli medborgare.
Det står inte heller att man har rätt att bli försörjd av asyllandet resten av livet trots att situationen i hemlandet har normaliseras.
Citera
2021-01-13, 16:38
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför skulle man avskaffa asylrätten? Det är bra om man kan få skydd i ett annat land under en kris. Däremot säger inte asylrätten att man automatiskt har rätt att bli medborgare.
Det står inte heller att man har rätt att bli försörjd av asyllandet resten av livet trots att situationen i hemlandet har normaliseras.

Att Avskaffa Asylrätten! innebär inte att tex Sverige för all framtid ska säga nej till alla asylsökande. Det innebär bara att dagens ordning, dvs att hela världens befolkning har rätt att släppas in i tex Sverige för att få asylansökan prövad här, avskaffas. Vi ska själva välja vilka vi släpper in i vårt land - tex våra broderfolk i grannländerna i händelse av någon akut situation där.
Citera
2021-01-13, 17:09
Medlem
BidragsTurkens avatar
Man kan även få länder som vägrar att ta emot forna medborgare att ta emot dem igen. Det gjorde Trump under sin period med Mexico. Han drog in vissa bistånd och vips så ville Mexico ta emot utvisade mexicaner. Så om någon vänsterjöns påstår att det inte går så ljuger de precis som alltid.
Citera
2021-01-13, 17:54
Medlem
Citat:
Säger du till mig som slängdes ut från arbetslivet som universitetslärare år 2013 då jag blev invald i SD Stockholms stads distriktsstyrelse. https://www.youtube.com/watch?v=96ckzjXIjbk
Ja, och den samlade viljan vill fortfarande inte avsluta migrationen.

Dom är för blåsta för att göra samband.
Citera
2021-01-13, 18:26
Medlem
Asylrätten... Svensk asylinvandring har ingenting med varken EU:s eller FN:s definition av asylrätt att göra. Vi kan kategoriskt neka kort sagt samtliga sökanden utan att gå emot något internationellt åtagande - Sverige är varken närmaste land i fred (FN) eller närmaste EU land i fred (EU).
Citera
2021-01-13, 19:20
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allo-SCT
Asylrätten... Svensk asylinvandring har ingenting med varken EU:s eller FN:s definition av asylrätt att göra. Vi kan kategoriskt neka kort sagt samtliga sökanden utan att gå emot något internationellt åtagande - Sverige är varken närmaste land i fred (FN) eller närmaste EU land i fred (EU).

Problemet består i att asylrätten ger individen rätt att komma in i landet för att få sin sak prövad. Och väl inne i Sverige har vi problemet på halsen när hela världen sedan vägrar att återta denna individ, tex. Eller att han gömmer sig, överklagar igen och igen osv.

Direktavvisning säger någon, det gör vi ju nu med pleti och kreti under Coronan. Visst, men den som säger "ASYL" har helt andra rättigheter - så länge som PK-Sverige klamrar sig fast vid asylrätten. Därför ser jag lösningen i att Avskaffa Asylrätten!
Citera
2021-01-13, 19:30
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Jag säger inte att de ska utvisas. Jag säger:

(1) Vi ska Avskaffa Asylrätten!, dvs strypa tillflödet
(2) Vi ska göra folk av de 10 miljoner som befolkar vårt land

Detta kommer ta tid. Jag säger inte annat, men det är den enda praktiskt möjliga vägen för att hindra att Sverige förstörs fullständigt.

Du är alltså för assimilering istället för segregering och sedan återvandring? Det är ju desamma som att Sverige förstörs fullständigt. Det är att utplåna det svenska folket och den svenska kulturen.
Citera
2021-01-14, 06:41
Bannlyst
Självklart kan vi avskaffa asylrätten eller tolkar den hårdare. Idag gör man för liberala tolkningar vilka som skall ha asyl. Börja med avgift belägg asylansökan, så varje asylansökan kostar 500 000:- , så man får man bort alla lycksökare vill ha asyl.
Citera
2021-01-14, 10:48
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Sveriges utrikesminister Ernst Günther sa år 1940 ungefär så här: Frankrike är besegrat, Sovjet är allierat, USA står utanför och England är ensamt. En tro på annat än tysk seger i kriget är en tro bortom allt förnuft.

Men i England fanns bland alla pessimister och dysterkvistar en viss Winston Churchill som valde att kämpa vidare. Vem blir Sveriges moderna motsvarighet?

Jimmie Åkesson är väl det närmsta
Citera
2021-01-14, 10:54
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Jimmie Åkesson är väl det närmsta

Jimmie Åkesson (SD) kämpar oförtrutet på. Dessvärre säger han sig värnar asylrätten, och tänker sig uppnå minusinvandring genom diverse förslag som närmast är att betrakta som besvärjelser. Avskaffa Asylrätten! är ett nödvändigt verktyg för den som ska få ordning på Sverige.
Citera
2021-01-14, 11:08
Medlem
Sverige kan göra som man vill.

Man reserverar sig för alla delar i avtal som man inte vill ha.

Går det inte ställer man inte upp på avtalet.

Man ställer inte upp på avtal som kostar pengar, utan bara såna avtal som ger pengar in.

HUR MYCKET TJÄNAR SVERIGE PÅ ÅRSBASIS ATT VARA MED I FN?

Hur mycket betalar Sverige för att vara med i FN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in