2021-01-13, 10:36
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Än är Sverige ej förlorat.
Håller med. Men det går inte att importera 100 k män som skall födas upp utav de som arbetar i landet. Detta år efter år.

Det kommer skita sig och då kommer alla inse att vi bor i ett kallt land. Det är bara att invänta situationen. Och då får Sverige byggas upp igen utan mångkultur, islam och kommunism.

Orban kan komma hit och hjälpa oss.
Citera
2021-01-13, 10:53
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Håller med. Men det går inte att importera 100 k män som skall födas upp utav de som arbetar i landet. Detta år efter år.

Det kommer skita sig och då kommer alla inse att vi bor i ett kallt land. Det är bara att invänta situationen. Och då får Sverige byggas upp igen utan mångkultur, islam och kommunism.

Orban kan komma hit och hjälpa oss.

Det är riktigt. Kommer det hit 100 000 Charmiga Sydländska Män (CSM) med medeltida värderingar och beteende varje år så förlorar vi Sverige till slut.

Vi Socialkonservativa hjälper och gör jobbet. Det lilla den svenska befolkningen behöver göra är att stoppa valsedeln i valurnan.
Citera
2021-01-13, 10:57
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Det är riktigt. Kommer det hit 100 000 Charmiga Sydländska Män (CSM) med medeltida värderingar och beteende varje år så förlorar vi Sverige till slut.

Vi Socialkonservativa hjälper och gör jobbet. Det lilla den svenska befolkningen behöver göra är att stoppa valsedeln i valurnan.
Det är försent för det. Men din godhet klär dig i vilket fall som helst.

Nu är det istället tid att slappna av inför annalkande storm. Reva seglen. Surra lasten och hålla sig till nära och kära.

Det finns alltså ganska många människor som aldrig har jobbat i hela sitt liv. Dessa kommer inte få det lätt framöver.
Citera
2021-01-13, 11:29
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Jag tolkar det som att du är en person som anser att Sverige saknar praktiska möjligheter att Avskaffa Asylrätten! Dvs just det jag går till storms emot i trådstarten.
Nja, jag vet inte om du missuppfattar mig. Jag VET ju det går även i praktiken. Frågan är hur man tolkar begreppet i praktiken. Rent formellt går det att genomföra naturligtvis. I praktiken.
Men konsekvenserna blir för omfattande, i praktiken, tycker jag och det är bättre att fokusera på alla de andra faktorer som gör att vi får hit flyktingar. Och de faktorer som gör att vi har svårt att bli av med de som inte skall vara här.
Så jag är inte en sådan person som du anger alltså.
Citera
2021-01-13, 12:12
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nja, jag vet inte om du missuppfattar mig. Jag VET ju det går även i praktiken. Frågan är hur man tolkar begreppet i praktiken. Rent formellt går det att genomföra naturligtvis. I praktiken.
Men konsekvenserna blir för omfattande, i praktiken, tycker jag och det är bättre att fokusera på alla de andra faktorer som gör att vi får hit flyktingar. Och de faktorer som gör att vi har svårt att bli av med de som inte skall vara här.
Så jag är inte en sådan person som du anger alltså.

OK. Då har jag fått en bättre uppfattning om hur du resonerar. Jag är medveten om att FN, EU och övrig PK kommer att protestera, men jag anser att värdet av Avskaffad Asylrätt! uppväger de ev skadeverkningar som kan bli följden.
Citera
2021-01-13, 13:38
Medlem
ragnarokkrs avatar
Som vanligt en väldigt skev debatt i Sverige, långt ifrån sakförhållandena. Det stora problemet i Sverige är att vi har en väldigt bred syn på vad som berättigar asyl. Asyl kan ges till någon som gjort sig så impopulär i en förtryckande stat att personen riskerar dödsstraff. Men när man kommer till Sverige så räcker nära på nageltrång som asylskäl.

Om vi skulle gå tillbaka till mer strikta asylskäl skulle debatten dö ut och vår flyktingmottagning skulle bli nära nog hanterbar. Men sossarna vill visa sig goda. För de är så mycket godare människor än andra. Nästan som en överlägsen ras. Det är vi andra undermenschen som inte förstår hur goda sossarna är. Ofta förstår sossarna allt bättre än själva asylssökaren. De är en förträfflig ras det där.

Och ja, det räcker faktiskt att påstå att asylrätten inte går att avskaffa för att debatten ska spåra ur och alla missar uppenbara sakfrågor som att det räcker med att skärpa asylskälen.
Citera
2021-01-13, 15:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Än är Sverige ej förlorat.

Det stämmer tyvärr inte. Besök en valfri svensk stad. Kulturberikarna är för många för att utvisas. Även om man hade avskaffat asylrätten imorgon.
Citera
2021-01-13, 15:23
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det stämmer tyvärr inte. Besök en valfri svensk stad. Kulturberikarna är för många för att utvisas. Även om man hade avskaffat asylrätten imorgon.

Jag säger inte att de ska utvisas. Jag säger:

(1) Vi ska Avskaffa Asylrätten!, dvs strypa tillflödet
(2) Vi ska göra folk av de 10 miljoner som befolkar vårt land

Detta kommer ta tid. Jag säger inte annat, men det är den enda praktiskt möjliga vägen för att hindra att Sverige förstörs fullständigt.
Citera
2021-01-13, 15:24
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Detta kommer ta tid. Jag säger inte annat, men det är den enda praktiskt möjliga vägen för att hindra att Sverige förstörs fullständigt.

Problemet är att Sverige redan är förstört. Jag uppskattar din optimism, fast det är naivt att tro att Sverige fortfarande kan räddas.
Citera
2021-01-13, 15:34
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
det är naivt att tro att Sverige fortfarande kan räddas.

Sveriges utrikesminister Ernst Günther sa år 1940 ungefär så här: Frankrike är besegrat, Sovjet är allierat, USA står utanför och England är ensamt. En tro på annat än tysk seger i kriget är en tro bortom allt förnuft.

Men i England fanns bland alla pessimister och dysterkvistar en viss Winston Churchill som valde att kämpa vidare. Vem blir Sveriges moderna motsvarighet?
Citera
2021-01-13, 15:55
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:

Tanken är god, kanske en väg framåt. Men för det krävs assimilering och det är rena nazimen enligt vänstern. Med sossar och miljöpartiet kommer det aldrig ställas några krav på de som kommit hit. För med krav på anpassning skulle det kunna gå att få ordning på det här landet.

Men vi har kommit väldigt långt från den rätta vägen. Ingen av dagens politiker kan klara av en kursändring. Sossarna och mijlöpartiet för att inte tala om media skulle kämpa emot till sista blodsdroppen.

Ingen av dem kommer självklart ta ansvar för det u-land de nu skapar.
Citera
2021-01-13, 16:15
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr

(1) Men för det krävs assimilering
(2) Ingen av dagens politiker kan klara av en kursändring.

(1) Med Avskaffad Asylrätt!, dvs strypt tillflöde blir det möjligt att se till att de senaste decenniernas invandrare på lite sikt sugs upp i det svenska folkhavet

(2) Helt rätt, och det är därför vi ska rösta fram morgondagens politiker. Vi börjar nästa år, den 11 sept 2022.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in