2021-01-13, 06:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
För att avgöra om hon är "oskicklig" eller inte behöver man veta mycket mer om varje relation och om vad som har artikulerats/diskuterats och hur motpartnern har uppfattat situationen.

Alla relationer ser olika ut, individerna som ingår i relationen "ritar" kartan. Jag kan se att hon är mån om M*attan, hon tycker mycket om honom och känner att hon inte vill såra/skada honom. Jag kan läsa mellan raderna att hon tar det försiktigt med honom. Även med JJ kan jag se att hon säger, om än försiktigt att det inte är aktuellt med en relation. Jag uppfattar det som att hon trivs bra att prata med honom och han har mycket tålamod att lyssna, men att han ibland återkommer till frågor som hon tycker är besvärande. Hon förklarar ändå vad som gäller och sticker inte under stol med att hon sovit i samma säng som xx.

Jag kan se att Lena förmodligen kan ha uppfattats som lite flörtig, men ändå ärlig. Tror att hon har varit vilsen själv om vad hon vill, men mest kan det handla om stora behov av närhet/uppmärksamhet och kärlek. En förhoppning om att det ska klaffa med någon. Jag tror att hon helst av allt skulle vilja ha en riktig kärlek, men egentligen är hon "sluten" för nya relationer på djupet då hon ännu inte är fri från sitt "knark".

Att hon mär dåligt av den destruktiva relationen gör henne ännu mer vilsen och ännu mer ömhets/uppmärkhetstörstande. Det blir som att hon tillfälligt lyckas sätta stopp för ångesten då, men i själv verket ökar det hennes ångest. En ond spiral som hon försöker få stopp på, men lyckas inte.

Genom att du skriver "oskicklig" undrar jag om du försöker skriva oss på näsan?
Det har inte undgått någon i denna tråd, vem som använt detta uttryck i just det ovanliga sammanhanget.

Oskickliga kirurger, det har jag hört talas om.

Alla hennes karlar ville mer, utom SD. Hon lekte med dem på samma sätt som hon anklagade SD för att ha lekt med henne.

Om du tittar på hennes konversationer med olika män i FUP så ser du att det finns censurerade bilder i så gott som alla. De följer samma mönster. Först en massa tjat om SD, hur hemsk han är eftersom han inte vill ha henne. Sedan en lista på alla män som vill ha henne. Och så slänger hon iväg några p-bilder och mottagaren suckar och stönar. Är det normalt beteende? Av LW och av männen?

Om hon hade velat vara tydlig och ärlig så hade det kanske varit bättre att inte ha sex med dem? Inte konstigt om de trodde att de hade en chans. Hon lekte med andras känslor och utnyttjade dem.

Du behöver inte fantisera ihop en ny novell för att rättfärdiga hennes beteende. Bara för att SD lurat och utnyttjat henne så gav det henne INTE rätt att göra likadant mot andra. Om hon hade haft en gnutta empati så hade hon förstått hur de männen kände. Och hon hade inte burit sig åt som en bitch mot HD.
Citera
2021-01-13, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Struntprat!
Vad som gjorde ont var att SD tröttnat på kärringen. Hade jag varit där hade jag rundat bilen och utnyttjat min fulla och lagliga rätt att slänga ut faanskapet. Det räcker väl med den rätt porr-pastorn tog sig med SD mot stackars HD så många år.

SD började för alltför sent förstå hur galen LW var och hur långt hon kunde gå för att få sin vilja fram. Det har enligt mycket trovärdiga uppgifter barnen vittnat om. SD var en riktig dumskalle som satte på henne och inbillade sig han skulle komma undan den giftaslystna.
Fy fan!
Nå ligger jeg givetvis langt bak i tråden, og vet følgelig lite om nulaget. Men er dette på riktig???? Sitte i årevis (det har jeg vel egentlig ikke belegg for enda, da jeg leser bakfra og er bare kommet til ca 1,5 år etter det brutale drapet, men tiden ruller fort på seg...) på nettet og slenge dritt om kvinne som brutalt er banket sønder og sammen!? Skjærende dødsskrik under pågående vold som ikke avsluttes før etter siste skrik, men allikevel hamres på til siste åndedrag!! Skulle vel egentlig være nok tid til å reflektere over ting. Eller?

Jeg må ta masse pauser fra denne tråden pga sånt skitt. Blir kvalm faktisk. Tør ikke tenke på hva som skrives nå, MGM slapp i TR og venter på HR (Som jeg har forstått det?). Bedrer vel ikke på tonen akkurat skulle en tro...

Hei til resten tråden forresten.

RIP Len@. (En eller gang får du hvile i fred håper jeg.)
Citera
2021-01-13, 07:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, den P7an är outstanding.
Det är nog bland det märkligaste jag läst och som psykiatrikern normaliserar.
De borde kanske skickat psykiatrikern på RPU med tanke att hon tycker det SD säger är sunt.

Det påstods ävem felaktigt att det pågick under två år.

Psykiskt tillstånd vid gärningen och därefter

"Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två.

Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska, hat samt stark sexuell attraktion.
Deras relation var destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfulla övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt och mentalt."

Aktuellt psykiskt tillstånd

(...) "Han uttrycker adekvata känslor med tanke på det inträffade och hans reaktion bedöms normal."

Diagnos, stressreaktion, ospecificerad.

Tror inte hen normaliserar det men under omständigheterna d.v.s. med en person som beter sig som BO är det adekvat att känna och tänka som MGM gjorde. Galet beteende besvaras med galet beteende p.g.a. den orsakade stressen. Inte märkligt alls.
Citera
2021-01-13, 07:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Fy fan!
Nå ligger jeg givetvis langt bak i tråden, og vet følgelig lite om nulaget. Men er dette på riktig???? Sitte i årevis (det har jeg vel egentlig ikke belegg for enda, da jeg leser bakfra og er bare kommet til ca 1,5 år etter det brutale drapet, men tiden ruller fort på seg...) på nettet og slenge dritt om kvinne som brutalt er banket sønder og sammen!? Skjærende dødsskrik under pågående vold som ikke avsluttes før etter siste skrik, men allikevel hamres på til siste åndedrag!! Skulle vel egentlig være nok tid til å reflektere over ting. Eller?

Jeg må ta masse pauser fra denne tråden pga sånt skitt. Blir kvalm faktisk. Tør ikke tenke på hva som skrives nå, MGM slapp i TR og venter på HR (Som jeg har forstått det?). Bedrer vel ikke på tonen akkurat skulle en tro...

Det är nog bäst att läsa FUP som numera finns tillgänglig. I början av tråden var det bara massa spekulationer och tankar och åsikter som vi numera vet är felaktiga eller överdrivna.
Citera
2021-01-13, 08:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Fy fan!

Om du läser i FUP så ser du att LW provocerade SD för att spela in och göra en polisanmälan. Vad hon inte förstod var att inspelningen visade att det var hon som provocerade SD. Och att hon inte var rädd för honom.

Om du är 1 1/2 år efter mordet i läsningen så har du inte kommit till inläggen om FUP än. När du kommer dit så kommer du att se att de negativa uppfattningarna om LW var sanna.
Citera
2021-01-13, 08:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD säger mycket minnesvärt. När hon själv vill.

Det må inte räcka enskilt till fällande dom men med tanke på att det a) är extremt suspekt att återfinna blod på just tvättmaskinen med tanke på tillvägagångssätt mord och det är b) en uppenbar iver att i tidigt skede berätta om blodigt sex och c) ihop med att göra storstädning luktar det ordagrant skit.

Speciellt ihop med att det inte är vad varken LWs trosor vittnar om, andra partner och möjligt barnmorska el annan journalföring.

Det finns staged crime scene och det här låter som en verbal version av planering av information.
... för att försöka bortförklara närvaro av blod i hans hem redan i förhör, troligen direkt efter släppt från häktning, fortsatt i juli till TB och ev till fler.

Tillräckligt många länkar bildar indiciekedjor, ju starkare desto bättre.
De ska dock presenteras och framgå tydligt vilket jag inte vet om så skett.

Ja, det är troligtvis därför SD blir upprörd när han får reda på att andra också legat med LW i närtid till mordet. Han inser att de kommer motsäga hans "blodigt sex" bortförklaring.
Citera
2021-01-13, 08:53
Medlem
Som sagt, vet jeg ikke hvordan situasjonen er nå, da jeg leser bakfra. Fallet er/var ukjent for meg. Så jeg leste ikke deres svar nå, (man leser ikke siste side i boka først vanligvis) men så at jeg ble sitert så jeg bare forklarer hvorfor jeg ikke svarer direkte...
Men altså, halvannet år etter drapet er det bare griseprat om knullepastoren. Mammaen som ble sønderslagen. Avbrutt under innpakning av gaver ca en halvtime før sønnens fødselsdag... Usjh!
Jeg vet ikke mer enn dere visste før FUP ble slept (egentlig veit jeg ikke om det går til åtal og FUP;en blir sluppet engang, men det har en jo forstått&#129325 Så jeg kunne jo givetvis holdt kjeft siden jeg ikke har noe å bidra med, men ble bare så trøtt på den vulgære omtalen av den drepte. Ja, sikkert får jeg en bedre oppfatning, og mest sannsynlig en annen innstilling til "bil-situasjonen" etter å ha lest videre. Nå ble jeg bare så trøtt på grisepratet...
Beklager.

Så, jeg vet ikke/lurte ikke på hva som skjedde i bilen. Og det var absolutt ikke bilen jeg ville ta opp ENNÅ en gang,(absolutt ikke), men sjargongen... Jeg får tidsnok vite litt (kunne ikke unngå å glimse over noen ord i svarene deres...hehe). Var bare språket jeg ble kvalm av.
Hva som skjedde en plass en ikke var selv kan jo alle ha ulike meninger om og diskutere hei vilt. Det var ikke det jeg "syftet" på
Citera
2021-01-13, 09:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Som sagt, vet jeg ikke hvordan situasjonen er nå, da jeg leser bakfra. Fallet er/var ukjent for meg. Så jeg leste ikke deres svar nå, (man leser ikke siste side i boka først vanligvis) men så at jeg ble sitert så jeg bare forklarer hvorfor jeg ikke svarer direkte...
Men altså, halvannet år etter drapet er det bare griseprat om knullepastoren. Mammaen som ble sønderslagen. Avbrutt under innpakning av gaver ca en halvtime før sønnens fødselsdag... Usjh!
Jeg vet ikke mer enn dere visste før FUP ble slept (egentlig veit jeg ikke om det går til åtal og FUP;en blir sluppet engang, men det har en jo forstått&#129325 Så jeg kunne jo givetvis holdt kjeft siden jeg ikke har noe å bidra med, men ble bare så trøtt på den vulgære omtalen av den drepte. Ja, sikkert får jeg en bedre oppfatning, og mest sannsynlig en annen innstilling til "bil-situasjonen" etter å ha lest videre. Nå ble jeg bare så trøtt på grisepratet...
Beklager.

Så, jeg vet ikke/lurte ikke på hva som skjedde i bilen. Og det var absolutt ikke bilen jeg ville ta opp ENNÅ en gang,(absolutt ikke), men sjargongen... Jeg får tidsnok vite litt (kunne ikke unngå å glimse over noen ord i svarene deres...hehe). Var bare språket jeg ble kvalm av.
Hva som skjedde en plass en ikke var selv kan jo alle ha ulike meninger om og diskutere hei vilt. Det var ikke det jeg "syftet" på

Men grisepratet har visat sig vara sant.
De som inte tål/orkar se sanningen bör kanske inte läsa här. Sanningen är inte vacker. Det är inte någon vacker bild av sig själv hon lämnar efter sig i allt digitalt material hon sparat på.
I början av tråden skrev någon att det var viktigt för LW att visa en positiv bild i sociala media men att det bilden var falsk. Efter att vi har läst i FUP så vet vi att det var så. Den bild hon presenterade offentligt stämde inte med verkligheten.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-13 kl. 09:42.
Citera
2021-01-13, 09:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ibland fattar jag bara inte upplägget på deras relation.

Är de i luven på varandra 90 % av tiden och övriga tiden så pippar de eller?

Ja, det kallas i lekmannaterm som make-up sex och break-up sex. Många människor (även vi relativt sunda) anser det sexet som varandes bäst. Inget konstigt utan adekvata tankar och känslor som psykiatern i P7:an skrev.
Citera
2021-01-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men grisepratet har visat sig vara sant.
De som inte tål/orkar se sanningen bör kanske inte läsa här. Sanningen är inte vacker.
Takk. Så kan det selvfølgelig være. Sanningen er ikke noe problem for meg. Knullepastor og kjerringkrek er upassende i mine øyne uansett, og ihvertfall på det tidspunkt jeg leser nå, som ingen veit noenting, men det er vel sånn det er her. Porr finner jeg en annen plass liksom... På soverommet vårt tex

Opp til Åtal om 2dgr 14/2 - og om ikke @drayfous har rett og dette er en stor konspirasjon hvor ÅK ikke får bestemt seg - så vet jeg snart mer.

Takk for advarselen
Senast redigerad av Lurenskog 2021-01-13 kl. 09:58.
Citera
2021-01-13, 10:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Takk. Så kan det selvfølgelig være. Sanningen er ikke noe problem for meg. Knullepastor og kjerringkrek er upassende i mine øyne uansett, og ihvertfall på det tidspunkt jeg leser nå, som ingen veit noenting, men det er vel sånn det er her. Porr finner jeg en annen plass liksom... På soverommet vårt tex

Opp til Åtal om 2dgr 14/2 - og om ikke @drayfous har rett og dette er en stor konspirasjon hvor ÅK ikke får bestemt seg - så vet jeg snart mer.

Takk for advarselen

Jag tror att många som skriver här kände LW IRL. "Porrpastor" kallades hon av sina grannar som tydligen visste hur hon levde. Att någon kallar henne kjerringkrek tycker jag inte heller är så konstigt om hen visste vad hon ställt till med i människors liv. HDs och alla barnens liv t.ex.
Citera
2021-01-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det kallas i lekmannaterm som make-up sex och break-up sex. Många människor (även vi relativt sunda) anser det sexet som varandes bäst. Inget konstigt utan adekvata tankar och känslor som psykiatern i P7:an skrev.

Men med tanke på att de verkar ha setts en halvtimme-timme i stöten och uppskattningsvis pippat halva det mötet så verkar de ju aldrig haft tid att prata ut ordentligt.

Istället löste de det med sms varvat med platsdelningar, selfies, sexchatt, dickpics och duschbilder osv i evighet.

Man får ju en bild av att de aldrig fick ro att sätta sig och reda ut vad fa-an de höll på med?

Istället är det öppnar, rt, stänger, hot, jäd, du ville ha mig, jag ville ha dig när min fru var tråkig, svullnar, tg hit, tg dit, ska du sova med henne, på väg, ses om fem, osv år ut och år in.

Ett annat sätt att se det på, hur ofta umgicks de längre än nån timme om det inte var i Geo-sammanhang eller sängen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in