• 1
  • 2
2021-01-12, 22:38
Medlem
Hej Flashback!

Någon som sett Beardyman eller DubFX och blivit sugen på att prova själv?

Det har i alla fall jag! Jag har nu ägnat c.a. 8 år med att utveckla olika typer av looping setups för mig själv, och nu under lockdownen bestämde jag mig för att börja från grunden i Max/MSP och bygga en Standalone som enkelt går att dela med andra!

Cantor är en Live Looping setup för improvisation, inspirerad av Beardymans Beardytron, Tim Exiles Flow Machine, Boss RC-505 och Chaos Pad serien.

Några core features:
- 8 Stereo tracks
- 20+ inbyggda effekter, upp till 8 samtidigt.
- Polyrytmisk synkronisering.
- Sidechaining.
- Scratching
- Multitrack recording: spela in varje spår separat

VIDEO!

Ladda ner Cantor! (Endast MacOS hittils! Windows version på gång!)

OBS: Cantor är fortfarande i Beta, så räkna med kraschar och buggar nu i början! All feedback är extremt värdefull! Nu i början först och främst väldigt hjälpsamt att veta vilka system ni kör, om programmet startar och kör som det ska, och vilka buffer-sizes ni kan ha utan att ljudet börjar lagga.

Alla frågor välkomna! Hoppas det kan ge några av er en lite trevligare vinterlockdown!

// Jonatan
Senast redigerad av Attan 2021-01-12 kl. 22:59.
Citera
2021-01-12, 22:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attan
Hej Flashback!

Det har i alla fall jag! Jag har nu ägnat c.a. 8 år med att utveckla olika typer av looping setups för mig själv, och nu under lockdownen bestämde jag mig för att börja från grunden i Max/MSP och bygga en Standalone som enkelt går att dela med andra!

Cantor är en Live Looping setup för improvisation, inspirerad av Beardymans Beardytron, Tim Exiles Flow Machine, Boss RC-505 och Chaos Pad serien.

Några core features:
- 8 Stereo tracks
- Sidechaining.
- Scratching

VIDEO!

Ladda ner Cantor!

OBS: Cantor är fortfarande i Beta, så räkna med kraschar och buggar nu i början! All feedback är extremt värdefull! Nu i början först och främst väldigt hjälpsamt att veta vilka system ni kör, om programmet startar och kör som det ska, och vilka buffer-sizes ni kan ha utan att ljudet börjar lagga.

Alla frågor välkomna! Hoppas det kan ge några av er en lite trevligare vinterlockdown!

// Jonatan

Vad är det skrivet i?
Citera
2021-01-12, 22:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hej Flashback!

Några core features:
- 8 Stereo tracks
- Sidechaining.
- Scratching

VIDEO!

Ladda ner Cantor!

// Jonatan

Och varför detekterar ZoneAlarm en HEUR:Trojan-Downloader.Script.Generic?

https://www.virustotal.com/gui/file/...a234/detection
Citera
2021-01-12, 22:57
Medlem
Allt gjort i Max/MSP!
Citera
2021-01-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och varför detekterar ZoneAlarm en HEUR:Trojan-Downloader.Script.Generic?

https://www.virustotal.com/gui/file/...a234/detection

Låter som du är på windows, och har bara en build för MacOS just nu! Uppdaterat tråden för att förtydliga detta. Ingen aning om vad virusprogrammet kan ha plockat upp..
Citera
2021-01-12, 23:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Låter som du är på windows, och har bara en build för MacOS just nu! Uppdaterat tråden för att förtydliga detta. Ingen aning om vad virusprogrammet kan ha plockat upp..

Virustotal är plattformsoberoende vad jag vet. Det är en sida som kör massa virus-scanners. Att bara en reagerar talar för att det kan vara en false positive, men jag skulle dra mig för att köra en fil som en randomsnubbe slänger fram när det blir en alert.

Möjligen i en VM...
Citera
2021-01-12, 23:12
Medlem
Citat:
Virustotal är plattformsoberoende vad jag vet. Det är en sida som kör massa virus-scanners. Att bara en reagerar talar för att det kan vara en false positive, men jag skulle dra mig för att köra en fil som en randomsnubbe slänger fram när det blir en alert.

Möjligen i en VM...

Om du kollat på videon så borde det vara rätt klart att jag faktiskt gjort programmet och inte bara scammar. Vore ett jävla jobb att fejka. Jag har exporterat, zippat och laddat upp, thats it. Sen vet jag inte nog om IT säkerhet för att garantera att inget kan sneaka in på något sätt, men förstår inte själv hur det skulle gå till. Kan trojans gömma sig i en MaxMSP external?

Vet att MacOS "Authentication" inte gillar MaxMSP för att det är byggt modulärt, så kontrollen måste gå igenom varje external och se den som ett eget program.
Citera
2021-01-12, 23:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Om du kollat på videon så borde det vara rätt klart att jag faktiskt gjort programmet och inte bara scammar. Vore ett jävla jobb att fejka. Jag har exporterat, zippat och laddat upp, thats it. Sen vet jag inte nog om IT säkerhet för att garantera att inget kan sneaka in på något sätt, men förstår inte själv hur det skulle gå till. Kan trojans gömma sig i en MaxMSP external?

Vet att MacOS "Authentication" inte gillar MaxMSP för att det är byggt modulärt, så kontrollen måste gå igenom varje external och se den som ett eget program.

Det är ju det som är grejen med trojaner, man gömmer dom i ett riktigt program.
Citera
2021-01-12, 23:39
Medlem
Citat:
Det är ju det som är grejen med trojaner, man gömmer dom i ett riktigt program.

Sant, men jag tycker det går rätt lätt att känna igen den typen av program.

Jaha, men det var ju en tråkig oväntad backlash. Om du nu antar att jag INTE ljuger, något tipps på vad jag kan göra för att åtgärda detta?? Kan inte se att programmet pekar ut någon speciell fil som misstänkt.

Jag har lag sjukt mycket jobb på detta, så det suger verkligen hårt om folk inte vågar prova pga utslag från antivirusprogram!
Citera
2021-01-12, 23:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Sant, men jag tycker det går rätt lätt att känna igen den typen av program.

Jaha, men det var ju en tråkig oväntad backlash. Om du nu antar att jag INTE ljuger, något tipps på vad jag kan göra för att åtgärda detta?? Kan inte se att programmet pekar ut någon speciell fil som misstänkt.

Jag har lag sjukt mycket jobb på detta, så det suger verkligen hårt om folk inte vågar prova pga utslag från antivirusprogram!

Kontakta ZoneAlarm och anmäl det som en false positive, och se om dom håller med.

Det är sånt som händer. Jag har varit med om att behöva göra sådant på jobbet. Inte med filer jag själv har skapat, men med sådana som jag har behövt, och som verkligen inte har varit virus.
Citera
2021-01-13, 00:08
Medlem
Citat:
Kontakta ZoneAlarm och anmäl det som en false positive, och se om dom håller med.

Ok tack! Och done. Såhär blev svaret: https://www.dropbox.com/s/v3zievus9g...51.00.png?dl=0

"This is a false positive" och "our program is actually not compatible with MacOS"

Försöker se om dom kan få sidan att sluta varna, men dom redirectar till att klaga på Virustotal. Som antagligen skulle skicka mig tillbaks till ZA så vi får se hur det går.

Aja, ni som läser här kan vara lugna i alla fall!
Citera
2021-01-13, 00:37
Medlem
Intressant! Tar gärna en titt när det kommer win/linux version.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in