Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Med det här täta schemat så kommer två bra målvakter snarare vara det som blir viktigt. Det kommer vara så mycket b2b-matcher att man måste splitta starter. Kanske inte helt jämnt, men jag har svårt att se många målvakter stå fler än 35-40 matcher, och dom som får stå 40-ish kommer göra det för att backupen är så dålig att det är bättre att förstespaden inte spelar på max än att lufta sopan.
Du får ursäkta menade självklart bra målvak
ter tack för korrigeringen. Inlägget poängterade bra målvakt, vem som startar den enskilda matchen och inte förstaspaden i sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Några troliga ändringar i förstakedjorna mot hur de främst såg ut förra säsongen iom nytillskott eller någon som spelat upp sig?
I Buffalo känns det förstås självskrivet att Taylor Hall går in direkt.
En unpopular opinon jag har är att jag tycker de kan ge Burakovsky chansen i Colorado och sätta Landeskog i andra. Men nog inga höga odds på det.
Några mer ni vet/tror/hoppas?
Varför skulle den åsikten vara impopulär? känns som laget får en till dimension med en jobbig andrakedja som både kan producera framåt och vara jobbiga att möta för motståndarna.
Burakovsky - MacKinnon - Rantanen
Landeskog - Kadri - Saad/Donskoi
Det är ju redan givet att lag med långtidsskadade spelare kommer forma nya förstakedjor. Ingen Tarasenko i Blues och ingen Kucherov i Tampa osv. Jag antar att Kaprizov i Wilds kommer få chansen direkt i en förstakedja. Flyers har ett helt gäng med spelar man kan snurra runt i top 6 så där är det svårt att gissa. Couturier är given förstacenter. Hur gör Caps med Bäckström och Ovie? kör man Ovie i samma kedja som Wilson så tycker jag Kuznetsov ska vara center i den och inte Bäckström.
Det ser ut som att Ducks väljer att flytta ner Getzlaf som andracenter och kör Silfverberg - Henrique - Rakell i förstakedjan. Många unga lovande spelare på tillväxt hos ankorna. Det ska bli roligt att se tredjekedjan om man nu väljer att ställa upp med
Max Jones (22) - Sam Steel (22) - Troy Terry (23)
Nu tror jag att Rangers kommer välja att bredda laget men annars skulle det vara en mycket intressant förstakedja i Panarin - Zibanejad - Buchnevich/Kreider
Jag hoppas Florida ställer upp med
Huberdeau - Barkov - Duclair/Hörnqvist
Blue Jackets har ingen vidare spets så jag tar för givet att Grigorenko går in med Dubois och Bjorkstrand i förstakedjan.