2021-01-11, 22:21
Avslutad
Sens waivar b.la. Jaros, Chlapik och Balcers. Lajoie clears waivers.

Chlapik har inte utvecklats mycket ok men hoppas ingen plockar någon av Jaros/Balcers.

Känns även som att det står mellan Norris och Logan Brown om sista Centerplatsen.

Återkommer med kedjor när final roster är annonserad.

Gudbranson har fått en del tid med Chabot. Zub imponerar. Zaitsev är Zaitsev....
Senast redigerad av J-dilla 2021-01-11 kl. 22:28.
Citera
2021-01-11, 22:21
Medlem
Kedoxs avatar
Några troliga ändringar i förstakedjorna mot hur de främst såg ut förra säsongen iom nytillskott eller någon som spelat upp sig?

I Buffalo känns det förstås självskrivet att Taylor Hall går in direkt.
En unpopular opinon jag har är att jag tycker de kan ge Burakovsky chansen i Colorado och sätta Landeskog i andra. Men nog inga höga odds på det.

Några mer ni vet/tror/hoppas?
Citera
2021-01-11, 23:59
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Med det här täta schemat så kommer två bra målvakter snarare vara det som blir viktigt. Det kommer vara så mycket b2b-matcher att man måste splitta starter. Kanske inte helt jämnt, men jag har svårt att se många målvakter stå fler än 35-40 matcher, och dom som får stå 40-ish kommer göra det för att backupen är så dålig att det är bättre att förstespaden inte spelar på max än att lufta sopan.

Du får ursäkta menade självklart bra målvakter tack för korrigeringen. Inlägget poängterade bra målvakt, vem som startar den enskilda matchen och inte förstaspaden i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Några troliga ändringar i förstakedjorna mot hur de främst såg ut förra säsongen iom nytillskott eller någon som spelat upp sig?

En unpopular opinon jag har är att jag tycker de kan ge Burakovsky chansen i Colorado och sätta Landeskog i andra. Men nog inga höga odds på det.

Varför skulle den åsikten vara impopulär? känns som laget får en till dimension med en jobbig andrakedja som både kan producera framåt och vara jobbiga att möta för motståndarna.

Burakovsky - MacKinnon - Rantanen

Landeskog - Kadri - Saad/Donskoi

Det är ju redan givet att lag med långtidsskadade spelare kommer forma nya förstakedjor. Ingen Tarasenko i Blues och ingen Kucherov i Tampa osv. Jag antar att Kaprizov i Wilds kommer få chansen direkt i en förstakedja. Flyers har ett helt gäng med spelar man kan snurra runt i top 6 så där är det svårt att gissa. Couturier är given förstacenter. Hur gör Caps med Bäckström och Ovie? kör man Ovie i samma kedja som Wilson så tycker jag Kuznetsov ska vara center i den och inte Bäckström.

Det ser ut som att Ducks väljer att flytta ner Getzlaf som andracenter och kör Silfverberg - Henrique - Rakell i förstakedjan. Många unga lovande spelare på tillväxt hos ankorna. Det ska bli roligt att se tredjekedjan om man nu väljer att ställa upp med

Max Jones (22) - Sam Steel (22) - Troy Terry (23)

Nu tror jag att Rangers kommer välja att bredda laget men annars skulle det vara en mycket intressant förstakedja i Panarin - Zibanejad - Buchnevich/Kreider

Jag hoppas Florida ställer upp med

Huberdeau - Barkov - Duclair/Hörnqvist

Blue Jackets har ingen vidare spets så jag tar för givet att Grigorenko går in med Dubois och Bjorkstrand i förstakedjan.
Senast redigerad av LFCYNWA 2021-01-12 kl. 00:01.
Citera
2021-01-12, 00:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Du får ursäkta menade självklart bra målvakter tack för korrigeringen. Inlägget poängterade bra målvakt, vem som startar den enskilda matchen och inte förstaspaden i sig.

Varför skulle den åsikten vara impopulär? känns som laget får en till dimension med en jobbig andrakedja som både kan producera framåt och vara jobbiga att möta för motståndarna.

Burakovsky - MacKinnon - Rantanen

Landeskog - Kadri - Saad/Donskoi

Det är ju redan givet att lag med långtidsskadade spelare kommer forma nya förstakedjor. Ingen Tarasenko i Blues och ingen Kucherov i Tampa osv. Jag antar att Kaprizov i Wilds kommer få chansen direkt i en förstakedja. Flyers har ett helt gäng med spelar man kan snurra runt i top 6 så där är det svårt att gissa. Couturier är given förstacenter. Hur gör Caps med Bäckström och Ovie? kör man Ovie i samma kedja som Wilson så tycker jag Kuznetsov ska vara center i den och inte Bäckström.

Det ser ut som att Ducks väljer att flytta ner Getzlaf som andracenter och kör Silfverberg - Henrique - Rakell i förstakedjan. Många unga lovande spelare på tillväxt hos ankorna. Det ska bli roligt att se tredjekedjan om man nu väljer att ställa upp med

Max Jones (22) - Sam Steel (22) - Troy Terry (23)

Nu tror jag att Rangers kommer välja att bredda laget men annars skulle det vara en mycket intressant förstakedja i Panarin - Zibanejad - Buchnevich/Kreider

Jag hoppas Florida ställer upp med

Huberdeau - Barkov - Duclair/Hörnqvist

Blue Jackets har ingen vidare spets så jag tar för givet att Grigorenko går in med Dubois och Bjorkstrand i förstakedjan.

Har för mig jag hörde något på THGs kanal om att Floridas intention är att spela Huberdeau - Barkov - Duclair. Kan ha varit någon annanstans också, men det var en källa jag höll för att vara åt det trovärdigare hållet iaf.
Citera
2021-01-12, 00:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goback
En sak som jag ej har hört förr om åren är taxi squad , vad betyder det ?

Det är spelare som inte är tillgängliga men som åker med laget för att lätt kunna plockas in om någon eller några som egentligen skulle spela testar positivt. Det är för att undvika att det ska bli som för Tyskland i JVM, med b2b-matcher med 14 utespelare.

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Sens waivar b.la. Jaros, Chlapik och Balcers. Lajoie clears waivers.

Chlapik har inte utvecklats mycket ok men hoppas ingen plockar någon av Jaros/Balcers.

Känns även som att det står mellan Norris och Logan Brown om sista Centerplatsen.

Återkommer med kedjor när final roster är annonserad.

Gudbranson har fått en del tid med Chabot. Zub imponerar. Zaitsev är Zaitsev....

Många på waivers idag. Lite förvånande att se Perry, som ju Habs just har plockat upp. Och Kylington på waivers. Kan inte se att Flames ska få behålla honom. Inte med den cap hitten.

Citat:

Jag har läst att det är just så Avs tänker göra. Eller om det var THG jag hörde det från.
Citera
2021-01-12, 00:08
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Har för mig jag hörde något på THGs kanal om att Floridas intention är att spela Huberdeau - Barkov - Duclair. Kan ha varit någon annanstans också, men det var en källa jag höll för att vara åt det trovärdigare hållet iaf.

Ja det är troligast. Hoppas Hörnqvist kan få lite fart på Panthers.
Citera
2021-01-12, 00:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Ja det är troligast. Hoppas Hörnqvist kan få lite fart på Panthers.

Om Bob kan bli den Bob han är när han är som bäst, så blir Panthers farliga. Men det är väldigt mycket målskytte man har tappat i Dadonov och Hoffman. Å andra sidan kan nog Duclair spotta in en del pytsar om han får spela med Huberdeau och Barkov.
Citera
2021-01-12, 00:26
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Om Bob kan bli den Bob han är när han är som bäst, så blir Panthers farliga. Men det är väldigt mycket målskytte man har tappat i Dadonov och Hoffman. Å andra sidan kan nog Duclair spotta in en del pytsar om han får spela med Huberdeau och Barkov.

Ja att Bob studsar tillbaka är ett måste. Han har för vana att blanda bra säsonger med lite sämre så förhoppningsvis når han upp till sin potential.
Citera
2021-01-12, 02:29
Medlem
Bewnhurs avatar
Evander Kane är bankrutt tydligen.

Länk till twitter
Citera
2021-01-12, 08:26
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Jag har läst att det är just så Avs tänker göra. Eller om det var THG jag hörde det från.

Där ser man. Svårt att följa alls hans videor då han spottar ur sig dagligen.

Men då är fler på min linje.
Har för mig att när de testade Landeskog - Kadri - Saad så fanns där riktigt fin kemi så det skulle kunna bli en av NHL's starkaste andrakedjor. Sen är Burakovsky i mina ögon något underskattad. De flesta ser honom nog som habil men tror det finns mycket mer krut i den bössan. Samma som att Arvidsson av någon konstig anledning hamnar i skymundan trots att han är ett monster för Nashville.

Colorado har helt enkelt ett otroligt bra lag nu, men det till trots känns säsongen väldigt öppen.

Är Stamkos spelklar i Tampa?
Citera
2021-01-12, 09:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Evander Kane är bankrutt tydligen.

Länk till twitter

Tänk att det skulle vara just han...

Citat:
Där ser man. Svårt att följa alls hans videor då han spottar ur sig dagligen.

Men då är fler på min linje.
Har för mig att när de testade Landeskog - Kadri - Saad så fanns där riktigt fin kemi så det skulle kunna bli en av NHL's starkaste andrakedjor. Sen är Burakovsky i mina ögon något underskattad. De flesta ser honom nog som habil men tror det finns mycket mer krut i den bössan. Samma som att Arvidsson av någon konstig anledning hamnar i skymundan trots att han är ett monster för Nashville.

Colorado har helt enkelt ett otroligt bra lag nu, men det till trots känns säsongen väldigt öppen.

Är Stamkos spelklar i Tampa?

Avs är ju favoriter att ta hem hela skiten.

Stamkos ska vara spelklar vad jag vet. För väl för Tampa, som har Kutjerov borta hela grundsäsongen.
Citera
2021-01-12, 10:23
Medlem
Citat:

Många på waivers idag. Lite förvånande att se Perry, som ju Habs just har plockat upp. Och Kylington på waivers. Kan inte se att Flames ska få behålla honom. Inte med den cap hitten.

Är det något lag som har plockat en spelare på waivers från ett annat lag inför den här säsongen? Eller finns det en tyst överenskommelse mellan GM/ägarna att det inte ska ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in