Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Två mindre spännande divisioner (västra och central) och två ovissa (norra och östra). Det är nästan omöjligt att tippa norra och östra.
Alla divisioner är spännande, det är bara att vissa lag har enstaka lag som är cementerade slutspelslag, och andra inte. Men runt strecket blir det kamp i alla divisioner.
Citat:
Ska istället försöka gissa vilka som överraskar positivt respektive negativt i respektive division.
Vet inte om Senators kommer att komma sist i norra. Det är nästan alltid något lag som överraskar positivt och något som överraskar negativt. I norr är det bara Senators som kan överraska positivt, medan nästan alla andra kan överraska negativt - mest Toronto och Montreal som verkligen förväntas leverera. Jag säger att Toronto överraskar negativt.
Sens kan mycket väl sluta bättre än sist. Det jag inte kan se är att dom skulle lyckas lägga tre lag bakom sig.
Skulle Nucks eller Jets sluta först i divisionen, så vore det att överraska positivt.
Citat:
I Väst kommer S:t Louis att överraska negativt, medan Arizona överraskar positivt. Coyotes kommer in med låga förväntningar och har två bra målvakter, vilket kommer att vara viktigt. Har S:t Louis ens en bra målvakt nu när Jake Allen gått till Montreal?
Binnington har att bevisa att han inte är en one hit wonder. Men jag tror inte att han faller igenom.
Arizona är ett av fem lag som slåss om en slutspelsplats. Kan gå hur som helst.
Citat:
I Central kommer Dallas att överraska negativt. Seguin och Bishop är skadade och jag tror de får kämpa för att nå slutspel. Men om de når dit kan de bli livsfarliga. Kanske Florida äntligen får till det och blir ett sluspelslag. Det skulle vara en överraskning för mig i alla fall.
Dallas kan få det tufft, ja. TBL och Canes givna att gå vidare, sen slåss CBJ, Preds, Dallas och Florida om två platser. Jag rankar dom i den ordningen men det är väldigt öppet.
Citat:
I östra är det väl två lag som kan överaska positivt - Devils och Sabres - resten har ju tydliga slutspelsambitioner. Då är det inte svårt att tro att Sabres överraskar. Kanske målvakterna är lite svaga, men det kan bli mycket bra med Eichel och Hall tillsammans. Det är svårt att tippa mot Crosby och Malkin men någon gång måste de börja blekna, så Penguins missar slutspel.
Devils har värvat rätt intressanta spelare och deras unga killar har ett år till att bygga vidare på. Hade inte Crawford försvunnit ur bilden så hade dom kunnat vara en liten outsider. Nu kan jag inte se dom hota i en så tuff division.
Buffalo skulle kunna göra det däremot. Hall, en Dahlin som blivit ett år äldre, Cozens såg bra ut i JVM, dom har skaffat bra djup på centerpositionen, och Jokiharju kan nog ta ett steg till och bli riktigt bra. Får Ullmark vara hel och kan leverera så är dom absolut ett hot om slutspelsplatserna.
Jag är också tveksam till Pens, men man kan aldrig räkna ut ett lag som har Sid och Malkin. Boston har jag också varit skeptisk till, men nu verkar ju Marchand och Pastrnak komma tillbaka tidigare än vad prognosen först sa.
Citat:
Mycket talar för att en bra målvaktstandem kommer att bli avgörande. Redan en vanligt säsong är det viktigt med bra målvakter. Kolla med Toronto hur kul det var med ett svagt kort bakom Andersen.
Campbell har väl gjort det skapligt sen han kom till Toronto?