2021-01-11, 20:37
Medlem
Det har lanserats en ny benzo med namnet Remimazolam som ska vara som Midazolam men endas funka i 30min sen avtar effekten och tyckte det var så intressant att jag gjorde en tråd här för tror många kan komma att diskutera denna. Så lite info:
Måste bli en jävla kick med så liten halveringstid.

Remimazolam, sold under the brand name Byfavo, is a medication for the induction and maintenance of procedural sedation in adults lasting 30 minutes or less.[2][3][4] is a benzodiazepine derivative drug, developed by PAION, in collaboration with Japanese licensee Ono Pharmaceutical as an alternative to the short-acting imidazobenzodiazepine midazolam, for use in induction of anaesthesia and conscious sedation for minor invasive procedures. Remimazolam was found to be both faster acting and shorter lasting than midazolam, and human clinical trials showed a faster recovery time and predictable, consistent pharmacokinetics, suggesting some advantages over existing drugs for these applications.[5][6]
The most common side effects for procedural sedation include hypotension (low blood pressure), hypertension (high blood pressure), diastolic hypertension, systolic hypertension, hypoxia (low blood oxygen level), and diastolic hypotension.[3][4]

Remimazolam was approved for medical use in the United States in July 2020

Remimazolam is indicated for the induction and maintenance of procedural sedation in adults lasting 30 minutes or less
Citera
2021-01-11, 22:35
Medlem
Liknar mer ett narkospreparat. Är dessutom ett bensoderivat.
Citera
2021-01-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Liknar mer ett narkospreparat. Är dessutom ett bensoderivat.
Bensoderivat är alla 1,4 benzo. Benzodiazepinderivat heter det med annat namn bara.
Alprazolam, stesolid, diazepam, lorazepam, flubromazolam, clonazolam flualprazlam, midazolam, prazepam, meklonazepam, klonazepam mm mm är Bensodiazepinderivat.

Många benzo är narkos benzo men just denna benzo var speciel eftersom den varade endast 30min men tror dom 30min är jävligt nice och oklassad i sverige så ska se om man kan klicka hem för hade varit skönt hos tandläkaren.
Senast redigerad av Rhytm81 2021-01-11 kl. 22:50.
Citera
2021-01-13, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Bensoderivat är alla 1,4 benzo. Benzodiazepinderivat heter det med annat namn bara.
Alprazolam, stesolid, diazepam, lorazepam, flubromazolam, clonazolam flualprazlam, midazolam, prazepam, meklonazepam, klonazepam mm mm är Bensodiazepinderivat.

Många benzo är narkos benzo men just denna benzo var speciel eftersom den varade endast 30min men tror dom 30min är jävligt nice och oklassad i sverige så ska se om man kan klicka hem för hade varit skönt hos tandläkaren.

Om du hamnar i narkos på benso så tänker jag bara en sak; andningsdepression deluxe och inte nog med det sänker den syresättningen i blodet vilket inte hjälper utan stjälper skulle jag gissa under narkos. Alltså stor risk att ej vakna upp igen, även om risker finns vid narkos så löser narkosläkaren det! Men inte med benzo?

Rätta mig om jag har fel men om jag har fel vill jag se dem benzon som är till för narkos?

GHB/PCP/PCM(keta) är dom gatudroger jag på rak arm vet kan användas som narkospreparat.
Citera
2021-01-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badass0420
Om du hamnar i narkos på benso så tänker jag bara en sak; andningsdepression deluxe och inte nog med det sänker den syresättningen i blodet vilket inte hjälper utan stjälper skulle jag gissa under narkos. Alltså stor risk att ej vakna upp igen, även om risker finns vid narkos så löser narkosläkaren det! Men inte med benzo?

Rätta mig om jag har fel men om jag har fel vill jag se dem benzon som är till för narkos?

GHB/PCP/PCM(keta) är dom gatudroger jag på rak arm vet kan användas som narkospreparat.

Nej inte att uppnå narkos utan att ha som lugnande vid narkos eller innan narkos och själva benzon är som Midazolam i styra men effekten avtar efter 30min så man inte är påverkad när man vaknar upp eller efter man genofört en mindre operation utan narkos. Så den ska användas inom vården bara som dom använder Midazolam inom vården endast i sverige men man kan få även midazolam på recept så ingen behöver skriva att det går ;-)

Hoppas du förstår för rörde till det lite men orkar inte ändra.

as an alternative to the short-acting imidazobenzodiazepine midazolam, for use in induction of anaesthesia and conscious sedation for minor invasive procedures. Remimazolam was found to be both faster acting and shorter lasting than midazolam, and human clinical trials showed a faster recovery time and predictable, consistent pharmacokinetics, suggesting some advantages over existing drugs for these applications.
Citera
2023-12-11, 16:12
Bannlyst
Hade hoppats på att kunna få den hos tandläkaren istället för midazolam, men verkar bara finnas som injektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in