2021-01-11, 17:41
Medlem
Nu är hans golfbana "avstängd" också.

Citat:
Trump National stripped of 2022 US PGA Championship

Trump National in Bedminster has been stripped of the US PGA Championship in 2022 as its organisers felt using the course as host would be "detrimental"

Många som uppenbart "känner" att de måste ta avstånd från allt som har med Trump att göra.
Undrar hur detta ska sluta. Motsättningarna bland folket, inte minst i USA, kan växa till något riktigt obehagligt.

https://www.bbc.com/sport/golf/55615022
Citera
2021-01-11, 17:43
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Kontexten?! Är det som dessa kodord? Trump sa att ordningen ska återställas. Vad fel med det? Samma sak han sa efter 6/1 stormingen också.

Kodorden igen. När han faktiskt inte säger en sak måste ni hitta på vad han faktiskt menar. Snälla nån.

Det är inte lätt det här. Jag förstår att inte du är samma person som alla andra som tycker att Trump är toppen men det är ofta precis tvärtom när man ska bemöta MAGA-människor. Man påpekar exakt vad som sagts eller gjorts men får svaret att man inte fattar, att man måste läsa mellan raderna (Trump spelar 5d-schack).
Citera
2021-01-11, 17:48
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Jag skiter i alla andra, att du inte förstår tanken kan inte jag rå för men svara inte med en motfråga tack.

Om man inte får fråga vad du menar eller chansa vad du menar och svara på det så kommer nog tyvärr ingen att kunna svara på dina inlägg och det blir lite trist på ett diskussionsforum.

Att du svarar med att låta aggressiv gör INTE dina inlägg tydligare, tvärt om. Det får mig bara att tänka på dig som en ilsken pojke med skrivsvårigheter och en examen från livets hårda skola.
Citera
2021-01-11, 17:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Sa Trump detta? Nu får du allt komma med riktiga citat.

Rätt säker att det fanns med på länkarna jag postade.

Citat:
Folk blev mördade under dessa upplopp. Skulle polisen inte få skjuta då eller?

Jo, men notera att du nu frågar mig bokstavligen vad jag skrev i föregående post det inte var frågan om. Trump sa att polisen skulle använda mer våld än nödvändigt EFTER att personen redan var arresterad. Det handlade alltså inte om att polisen inte skulle få använda dödligt våld och det är jävligt märkligt att du frågar det direkt efter att jag förklarade motsatsen. Förstår du inte svenska språket?

Citat:
Hans organisation? De nära 80 miljoner som röstade för honom? Ska han ta personligt ansvar för var och en av dom. Inte som dems gjort det för allt skit de faktiskt uppmuntrat till. De får fortsatt vara på Twitter också.

Om du organiserar ett event så är du ansvarig för vad alla personer på det eventet säger. Det finns vissa sätt som du kan avsäga dig en del av ansvaret genom att ex. avbryta personer som säger något som är olagligt men du kan aldrig slippa undan ansvar. Det gäller Flashback också. Om någon bryter mot lagen på Flashback är det Jan Axelsson som är ansvarig för det. Om Flashback slutar att moderera inlägg ex. så är det fullt möjligt att Jan Axelsson blir åtalad för det. Svårt att fatta?
Citera
2021-01-11, 17:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Rätt säker att det fanns med på länkarna jag postade.

Länkarna från vänstermedia. Det var direkta citat jag efterfrågade. Inte sådana som man inte vet är riktiga och som då tolkas lite som fan läser bibeln.[/quote]

Citat:
Jo, men notera att du nu frågar mig bokstavligen vad jag skrev i föregående post det inte var frågan om. Trump sa att polisen skulle använda mer våld än nödvändigt EFTER att personen redan var arresterad. Det handlade alltså inte om att polisen inte skulle få använda dödligt våld och det är jävligt märkligt att du frågar det direkt efter att jag förklarade motsatsen. Förstår du inte svenska språket?

Men du skrev ju att Trump uppmanade det här och det var fel. Har du svängt nu eller? Inte lika säker längre.

Citat:
Om du organiserar ett event så är du ansvarig för vad alla personer på det eventet säger. Det finns vissa sätt som du kan avsäga dig en del av ansvaret genom att ex. avbryta personer som säger något som är olagligt men du kan aldrig slippa undan ansvar. Det gäller Flashback också. Om någon bryter mot lagen på Flashback är det Jan Axelsson som är ansvarig för det. Om Flashback slutar att moderera inlägg ex. så är det fullt möjligt att Jan Axelsson blir åtalad för det. Svårt att fatta?

Men det var just vad Trump gjorde. Skrev sluta! gå hem! det ska vara fredligt. Inlägget som fick honom bannad från Twitter. Verkar som det finns krafter som vill att de ska bli våld. Vem annars att uppmana dessa R att det ska inte bråkas än Trump? och när han skrev det blev han alltså bannad.
Citera
2021-01-11, 17:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Många som uppenbart "känner" att de måste ta avstånd från allt som har med Trump att göra.

Det är väl fan inget konstigt att man inte vill att sitt varumärke förknippas med Trump. Hur tror du Siemens, Boss, Porsche, Mercedez, BMW och inte minst IG-Farben kände efter AVK?

So much winning.
Citera
2021-01-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippaPig
Om man inte får fråga vad du menar eller chansa vad du menar och svara på det så kommer nog tyvärr ingen att kunna svara på dina inlägg och det blir lite trist på ett diskussionsforum.

Att du svarar med att låta aggressiv gör INTE dina inlägg tydligare, tvärt om. Det får mig bara att tänka på dig som en ilsken pojke med skrivsvårigheter och en examen från livets hårda skola.
Svara med ett exempel på hur tex Trump ska kunna nå ut till folket om MSM kan och väljer att tysta honom?
Citera
2021-01-11, 18:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Länkarna från vänstermedia. Det var direkta citat jag efterfrågade. Inte sådana som man inte vet är riktiga och som då tolkas lite som fan läser bibeln.

Om du inte accepterar länkar behöver du inte fråga om något som du kan googla själv.

Citat:
Men du skrev ju att Trump uppmanade det här och det var fel. Har du svängt nu eller? Inte lika säker längre.

Trump uppmanade till våld. Trump Jr uppmanade till våld. Guiliani uppmanade till våld. Trump var ansvarig för vad alla talare sa på eventet och alla tidigare event. Svårare än så är det inte.

Citat:
Skrev sluta! gå hem! det ska vara fredligt.

Efter att de brytit sig in i en federal byggnad ja. Det är det där som skon klämmer eller hur? Han skulle ha ett frikort att köpa sig fritt från allt han ställt till med bara för att han ångrade sig när han insåg att hans egna parti inte skulle sluta sig upp bakom honom.

Citat:
Inlägget som fick honom bannad från Twitter.

Tror du på riktigt att det var det inlägget som fick honom att bli bannad? Inte att han fick 5000 personer att bryta sig in Capitolium? Isåntfall är det ganska klart vad det egentliga problemet är eller hur?
Citera
2021-01-11, 18:04
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Svara med ett exempel på hur tex Trump ska kunna nå ut till folket om MSM kan och väljer att tysta honom?

Ja han får väl göra som tidigare? Rätt säker på att vita huset har en hemsida. Annars är jag ingen expert på hur det är tänkt att fungera där men jag är säker på att det finns (eller fanns) anställda med kunskaper om detta.
Och vill man nå ut via vanliga media så är kanske ett tips att inte börja skrika om fake news och folkets fiende så fort någon skriver något som han inte gillar.
Citera
2021-01-11, 18:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det är väl fan inget konstigt att man inte vill att sitt varumärke förknippas med Trump. Hur tror du Siemens, Boss, Porsche, Mercedez, BMW och inte minst IG-Farben kände efter AVK?

So much winning.
Ja, vad är det som gör att olika varumärken alltid är så snabba att avbryta samarbeten med personer i blåsväder, ofta pga. media, för att undvika kritik i media? Det är alltid en liten grupp som kräver bojkott och får gehör för sina krav — i media.
Citera
2021-01-11, 18:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, vad är det som gör att olika varumärken alltid är så snabba att avbryta samarbeten med personer i blåsväder, ofta pga. media, för att undvika kritik i media? Det är alltid en liten grupp som kräver bojkott och får gehör för sina krav — i media.

Dagen då du har ett eget varumärke kanske du begriper det. Ibland så är all PR bra PR men ibland så är det inte så. I synnerhet inte om du inte vill alienera en viss grupp av dina kunder.

Jag har haft företag i ganska många år och har varit ganska förskonad från hatkampanjer även om såna förekommit och det har inte varit roligt.
Citera
2021-01-11, 18:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om du inte accepterar länkar behöver du inte fråga om något som du kan googla själv.

Trump uppmanade till våld. Trump Jr uppmanade till våld. Guiliani uppmanade till våld. Trump var ansvarig för vad alla talare sa på eventet och alla tidigare event. Svårare än så är det inte.

Efter att de brytit sig in i en federal byggnad ja. Det är det där som skon klämmer eller hur? Han skulle ha ett frikort att köpa sig fritt från allt han ställt till med bara för att han ångrade sig när han insåg att hans egna parti inte skulle sluta sig upp bakom honom.

Tror du på riktigt att det var det inlägget som fick honom att bli bannad? Inte att han fick 5000 personer att bryta sig in Capitolium? Isåntfall är det ganska klart vad det egentliga problemet är eller hur?
Du påstår att flera personer uppmanat till våld, men kan inte citera någonting utan uppmanar folk att tro samt ägna sig åt viskningsleken.

Nu vill jag ändå ge dig en poäng. Tillskillnad mot ditt tidigare påstående om att Trump skulle hjärntvättat folk i 4 år, så rider Trump snarare på den våg som redan fanns och finns. Hans retorik speglar således tankegångar och stämningar inom hans väljarbas, och dessa är inte så långt ifrån väpnat motstånd enligt min ringa bedömning.

Detta ger i förlängningen att Trumps avstängning från sociala medier är som att hälla bensin på elden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in