Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Det är klart att du som vänsterbliven inte kan se någon "slippery slope" här. Du är invaggad i tron att Räkenskapens dag aldrig kommer för dig. Aldrig kommer gällla dig,varför? För att du står på "rätt" sida?
Vad skulle du säga om detta scenario: Inom en snar framtid väljer sjukhusen att utestänga republikaner/patrioter från service. Vad skulle din kommentar bli? "De får väl bygga egna sjukhus!" ? ? ?
Råder dig att fundera lite grann på vilken sida du väljer att hålla på och hålla för "god".
För att den sidan är på väg in mot en väldigt mörk och totalitär tid - i raketfart.
Nej, jag är inte vänster.
Varför är det bara jag som måste ta hänsyn till slippery slope? Du vill låta Trump fritt torgföra åsikter om att valet är riggat (trots att alla domstolar som tagit upp det, många med republikanska domare, har avslagit anklagelserna) och låta honom hetsa folkmobber att begå brott. Ser du inte risk för slippery slope här också? Om man låter det fortsätta så blir även det värre och tillslut är det inte "på skoj" längre utan det demokratiska systemet har filats ned och ersatts med ett system där det handlar om att skrika högst och slå hårdast och trakassera mest? Jag erkände ju att jag tycker Twitters agerande är problematiskt, men mindre problematiskt än Trumps agerande. Det skulle vara passande om även du är en smula självkritisk och mindre svart-vit i din världsbild.
Till sist så är din liknelse om sjukvård värdelös och visar att du antingen inte förstått vad jag skriver eller medvetet missförstår. Jag är helt emot all form av statlig censur så länge personerna inte bryter mot demokratiskt stiftade lagar. Jag är helt för att alla ska få sjukvård, även brottslingar. Frågorna hänger inte ihop överhuvudtaget.
Twitters agerande är för det första inte ens statlig censur, och de agerar mot individer som brutit mot både lagar och deras användarvillkor. Det är också ett privat företag; om du hade startat någon form av mediekanal eller plattform och den används för att uppvigla till vänsterextrema kravaller, hade du inte då förbehållit dig rätten att stänga av dessa användare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Tyvärr lyser de faktiska exemplen dock med sin frånvaro. Att Parler, Gab och även Twitter är fullt med inlägg som saluför diverse konspirationsteorier känner nog de flesta till men uppenbar brottslighet var åtminstone inte tillåten på Parler. Förekom det brottsliga handlingar i alla fall? Ja, gissningsvis, precis som på Twitter.
Det var inte tillåtet på Parler men de gjorde ett jävligt dåligt jobb på att ta bort det. Läs länkarna. Det spelar ingen roll att det inte var tillåtet; det fanns där. Stormningsplanerna, planering och samordning fanns öppet på dessa plattformar. Hur kan du då säga att "Tyvärr lyser de faktiska exemplen dock med sin frånvaro"?