Citat:
Fick din son en bra jul i övrigt, trots att släktträffen uteblev? Julen är ju barnens högtid.
Citat:
Det var hänsynslöst att utforma en strategi som gick ut på att låta smittspridningen pågå på obestämd tid. Ifall man hade fördröjt virusets ankomst till Sverige, så hade man förkortat tiden som riskgrupperna behöver sitta i husarrest. Och man hade förkortat tiden då barnen behöver leva med begränsningar. Både barn, ungdomar, vuxna och åldringar är offer för samma usla strategi. Anders Tegnell är skurken som utsätter folket för eländet.
Citat:
Hon har promenerat med vänner ibland det är allt men nu när det är stundom halt vill många av hennes vänner inte promenera längre. Ensamheten börjar tära på henne. Detta är hennes sista år då hon fortfarande är ”frisk och ung”, hur många sådana år har hon kvar? Både jag och mitt barn har många sådana år kvar, vi kan leva lite på sparlåga och ta igen det senare. Det kanske inte hon kan.
Vi lever i ett samhälle, i en grupp, vi måste värna om varandra, det är i alla fall min åsikt.
Detta år är också ett förträffligt tillfälle att lära våra barn en bra moral.
Vi lever i ett samhälle, i en grupp, vi måste värna om varandra, det är i alla fall min åsikt.
Detta år är också ett förträffligt tillfälle att lära våra barn en bra moral.
Instämmer. Jag tror att barnen har full förmåga att förstå att det handlar om att stoppa en sjukdom som kan vara farlig för deras farmor och farfar. Däremot kan det naturligtvis vara svårt för barnen att leva efter begränsningarna. Men dom klarar att inse vikten av att rädda farmor och farfar. Det kan vara bra för barnen att känna att dom är delaktiga i ansträngningarna att motverka smittspridning; att deras ansträngningar är värdefulla.
Citat:
Det kräver att Europeiska Unionen ökar tillgången på vaccin, genom att godkänna fler sorters vaccin.