2021-01-11, 10:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du är visst tokig på riktigt. Lyssna på hans tal. Lyssna på hans falska anklagelser om valfusk.
"Fight like hell!" säger Trump före attacken på Capitolium.

Han ber demonstranterna att fredligt göra sin röst hörd uppe vid Capitol Hill.

Har du svårt att förstå den meningen.
Citera
2021-01-11, 10:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Han ber demonstranterna att fredligt göra sin röst hörd uppe vid Capitol Hill.

Har du svårt att förstå den meningen.
Den meningen hörde jag aldrig i talet. Förmodligen ingen annan heller, utom du då.
Citera
2021-01-11, 10:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja jag går in direkt på Rasmussen.

https://www.rasmussenreports.com/pub...ez_track_jan08
Tur att inte MSM har rapporterat detta, för då hade det ju blivit falskt!
Ovanligt att se någon på "Trump-sidan" som är övertygad om att polls visar sannigen.
Citera
2021-01-11, 10:37
Medlem
DaEzzs avatar
FBI och Homeland Security utreder nu brottsligheten som utspelade sig den 6/1 som terrorism.

25 separata fall utreds, och fler väntas.

Mycket dåliga nyheter (läs potentiellt 15-20 år i ett Federalt högsäkerhetsfängelse - dåliga nyheter) för MAGA-packet som stormade parlamentet och var av flera nu sitter anhållna.

Lagförs den/de som slog ihjäl polisen under utförandet av terrordådet så är dödstraff en möjlig påföljd.

https://www.foxnews.com/us/25-domest...s-capitol-riot
Senast redigerad av DaEzz 2021-01-11 kl. 10:42.
Citera
2021-01-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tur att inte MSM har rapporterat detta, för då hade det ju blivit falskt!
Ovanligt att se någon på "Trump-sidan" som är övertygad om att polls visar sannigen.

Du missförstår.

Jag påpekade bara att hans dagliga approval rating gått upp efter demonstrationen. Och jag gav dig en länk.

Jag bryr mig inte särskilt mycket om den typen av undersökningar. Framförallt inte de absoluta talen.

Min poäng är dock att normala personer i USA är betydligt mer skeptiska till vad ledande politiker och media säger. Inte minst efter Trumps fyra senaste år då fake news trummats in. I Sverige har vi en lång tradition av att lyda makten. Och det fortsätter vi med, inte ens på Flashback finns särskilt många som vågar tänka själv.
Citera
2021-01-11, 10:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du missförstår.

Jag påpekade bara att hans dagliga approval rating gått upp efter demonstrationen. Och jag gav dig en länk.

Jag bryr mig inte särskilt mycket om den typen av undersökningar. Framförallt inte de absoluta talen.

Min poäng är dock att normala personer i USA är betydligt mer skeptiska till vad ledande politiker och media säger. Inte minst efter Trumps fyra senaste år då fake news trummats in. I Sverige har vi en lång tradition av att lyda makten. Och det fortsätter vi med, inte ens på Flashback finns särskilt många som vågar tänka själv.
Jag förstår.
Problemet jag ser (på bägge sidorna politiskt) är att många som säger att "de tänker själv" egentligen bara sväljer vad ena sidan säger helt okritiskt. Sedan anser de att de "tänker själva" bara för att de flesta (mainstream media) inte håller med.
Citera
2021-01-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Polisen sköt också oskyldiga, samt misshandlade dem rejält. Många blev svårt skadade, vissa dog. En gubbe blev knuffad så han blödde ur örat och drabbades av permanenta hjärnskador. Oskyldiga blev pepparsprejade och fick sedan vattenflaskor förstörda så de inte kunde åtgärda det.

Denna gången hjälpte polisen demonstranterna genom att bland annat ta hand om de pepparsprejade och de äldre. De tog till och med selfies med demonstranter. Helt sanslöst.

Båda sidorna bidrar till polariseringen. Ledarna hejar på kravallerna från varsitt håll.

förlåt men vilken smörja , vem blev oskyldig mördad enligt dig ? George floyd som dog av en överdos ? En gubbe blev knuffad ? Vattenflaskor blev förstörda. är det allt du har att komma med efter 6 månader av våldsamma upplopp ?

Kan bara applådera polisen i så fall.
Citera
2021-01-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag förstår.
Problemet jag ser (på bägge sidorna politiskt) är att många som säger att "de tänker själv" egentligen bara sväljer vad ena sidan säger helt okritiskt. Sedan anser de att de "tänker själva" bara för att de flesta (mainstream media) inte håller med.

Det är såklart ok att vara kritisk till vad Trump också säger. Jag påpekar bara att i USA så är man mer skeptisk till vad media och politiska ledare säger. Man vågar tänka själv, man behöver inte först kolla vad alla andra tycker.

Det gör att i Sverige är det en försvinnande liten andel av befolkningen som tycker om Trumps politik. Trots att han är mer till vänster (enligt den gamla skalan) än vad som är normalt för republikanska presidenter. Man kollar media och lyssnar vad ledande politiker tycker, och så tar man den säkra sidan och raljerar om Trumpeten.
Citera
2021-01-11, 10:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den meningen hörde jag aldrig i talet. Förmodligen ingen annan heller, utom du då.

Citat:
I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard.
https://www.rev.com/blog/transcripts...ript-january-6

Sedan kan man ju anse att det motsades av flera andra kraftfulla uppmaningar och alla märkliga påståenden om att valet var "stulet" utan att visa konkreta bevis för detta.
Citera
2021-01-11, 10:52
Medlem
En bra video som sammanfattar upploppet: https://abcnews.go.com/US/blow-trump...ry?id=75168540
Citera
2021-01-11, 10:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är såklart ok att vara kritisk till vad Trump också säger. Jag påpekar bara att i USA så är man mer skeptisk till vad media och politiska ledare säger. Man vågar tänka själv, man behöver inte först kolla vad alla andra tycker.

Det gör att i Sverige är det en försvinnande liten andel av befolkningen som tycker om Trumps politik. Trots att han är mer till vänster (enligt den gamla skalan) än vad som är normalt för republikanska presidenter. Man kollar media och lyssnar vad ledande politiker tycker, och så tar man den säkra sidan och raljerar om Trumpeten.

Vilket ju är rätt tacksamt att göra med tanke på hur han beter sig och vad han säger.
Då menar jag inte vad media rapporterar om vad han säger utan det som kommer ut ur hans mun (och fingrar).
Tyvärr(?) överskuggas hans politiska budskap av detta. Han är sin egen största fiende.
Sedan finns det såklart många som säger tvärtom, att hans "stil" är hans styrka. Bevisligen bygger det lojala följare som gillar att skandera i talkörer...
Citera
2021-01-11, 11:01
Medlem
Gusselbys avatar
Capitol Hill police officer Howard Liebengood har dött. Självmord sägs det officiellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in