2021-01-10, 20:17
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Nej, det är du som både vantolkar och ägnar dig åt cherry-picking. 2/3 av republikanerna stödjer alltså Trumps kamp mot valfusk enligt PEW. Det glömde du.

Problem med matten? Det nya Rasmussenundersökningen stödjer absolut inte dig. Ser du inte vad du själv saxat in? Det är alltså 69% av republikanerna och 45% av demokraterna som inte tror att Biden vann utan fusk. Således mer än hälften om du inte menar att demokraterna utgör ca 80% av väljarna.

46% tror på fusk och 45% inte enligt McLaughlin & associates. Övervikt för min tes.

Although Election Day is over a month ago, when we asked —*“Do you believe there was election and voter fraud in the presidential election between Joe Biden and Donald Trump back in November?”*—*the plurality of voters, 46%, said yes, with only 45% saying no.

Jag beklagar men du läser fel.

Det är 69% av republikanerna, men 45% av alla tillsammans. 45% är mindre än 50% vilket är hälften. Siffran bland demokrater är betydligt lägre.

45% är även i nästa exempel lägre än hälften. (eller 46% var det visst. Det finns tydligen 9% som inte vet om de tror att det fuskades. Så 46% är mer än hälften då? Vi testar matten, är 46 mer än 50? Min miniräknare säger nej.)
Senast redigerad av Sir Dwain 2021-01-10 kl. 20:26.
Citera
2021-01-10, 21:29
Medlem
Gissar att minnet av Trump kommer variera?

Många SDare och andra högerfalanger idoliserar honom?

En majoritet av alla andra tycker att han är en psykopat?

Proud Boys älskar honom eftersom han öppet och officiellt uttalat sitt stöd till denna ökända vit makt gruppering i USA. En grupp som var mycket aktiv nu under stormningen av Capitolium, Trump hade väl i princip uppmanat dem att vara beredda redan i september genom att säga: "Stand back" "Stand by". Prod Boys blev så upphetsade att de omedelbart började fira deras officiella erkännande samt tryckte upp tusentals t-shirts med "Stand back" "Stand by" och nu small det uppenbarligen till under stormningen av Capitolium.
https://www.weareresonate.com/wp-content/uploads/2020/09/Trump-Proud-Boys.jpg

Man kan väl likna det här med att Löfven officiellt skulle gå ut och stödja NMR.

Så pyskopat eller hjälte, det beror nog på ur vilken betraktares ögon.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-10 kl. 21:40.
Citera
2021-01-10, 21:41
Medlem
DeValeras avatar
Jag tog upp lite grann angående hans prestationer på det utrikespolitiska området tidigare i tråden.

Om vi ska se på de inrikespolitiska, vi kopplar bort hans personlighet utan ser rent sakpolitisk så tror jag många amerikaner kommer ha en ljus bild av President Trumps ämbetsperiod.

Han blev president efter ett antal ekonomiskt tunga år för USA med finanskris och hög arbetslöshet. Trump hade fördelen att bli president under en högkonjunktur, dessutom fick han hjulen att snurra genom skattesänkningar och inte spendera så mycket tankar på statsskuldens tillväxt.

Innan Covid-19 så hade arbetslösheten pressats tillbaka till 70-talets nivåer, vilket är en bedrift. Reallöner steg för vanliga arbetare.

Trumps eftermäle kommer också påverkas av hur den ekonomiska situationen kommer att utväxlas under Biden/Harris period. Kommer det att ske en ekonomisk stagnation så kommer många i den amerikanska arbetar- och medelklassen blicka tillbaka på Trump-perioden som en god tid av ekonomiskt välstånd, fortsätter det att gå bra för USA ekonomiskt så kommer nog det minnet inte att få samma lyskraft.
Citera
2021-01-10, 23:16
Medlem
Till skillnad mot vad många MSM vill göra gällande så har Trumps popularitet faktiskt GÅTT UPP efter marshen mot Kapitolium! Detta enligt Rasmussen, som ofta respkteras av såväl högern som vänstern:

https://www.americanthinker.com/blog/2021/01/stunning_rasmussen_poll_shows_em_rising_approvalem _of_trump_in_the_wake_of_the_capitol_incursion.htm l

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jan08
Citera
2021-01-10, 23:22
Medlem
Som typ en ovanligt clownig tönt vi pulpeten... därutöver medie-explosionen omkring då de framträdande aktörerna slutgiltigt cementerade sin totala irrelevans och drog stort löje över hela den vida etern
Senast redigerad av Spelemannen 2021-01-10 kl. 23:24.
Citera
2021-01-10, 23:39
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Ingenting av de "bevisen" har hållit i en juridisk prövning. Innan dess tror jag inte på dina påståenden.

Egentligen är det ointressant att gissa på hur många amerikaner som är korkade. Men notera att Biden fick nästan 7 miljoner fler röster än Trump. Jag tror inte ett ögonblick att de som röstade på Biden tror att Trump vann.

Det har inte gjorts någon juridisk prövning av bevisen. För att domstolarna inte törs ta i den här atombomben.

Om du verkligen hade varit smart så skulle du ha sett att svaren i undersökningarna snarare styrker att Biden inte kan ha fått så många röster som hävdas officiellt. Du körde ett försök till cirkelbevis och rundade dig själv.
Citera
2021-01-11, 00:43
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag beklagar men du läser fel.

Det är 69% av republikanerna, men 45% av alla tillsammans. 45% är mindre än 50% vilket är hälften. Siffran bland demokrater är betydligt lägre.

45% är även i nästa exempel lägre än hälften. (eller 46% var det visst. Det finns tydligen 9% som inte vet om de tror att det fuskades. Så 46% är mer än hälften då? Vi testar matten, är 46 mer än 50? Min miniräknare säger nej.)

Det är alltså bara 31% av republikanerna som tror att Biden vann utan fusk enligt Rasmussen polls. Om siffran 55% inte är för demokraterna och vi antar 50/50 för republikaner vs demokrater i andel av väljarna så måste över 90% av demokraterna tro att Biden vann utan fusk. Det låter alldeles för högt. Alternativt är röstspliten inte 50/50 i undersökningen.

Är 46% mer än 45%? Ja, det tror jag nog. Alltså är det enligt McLaughlin & associates en övervikt för de som tror att Biden vann genom fusk. Oklart?
Citera
2021-01-11, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Till skillnad mot vad många MSM vill göra gällande så har Trumps popularitet faktiskt GÅTT UPP efter marshen mot Kapitolium! Detta enligt Rasmussen, som ofta respkteras av såväl högern som vänstern:

https://www.americanthinker.com/blog/2021/01/stunning_rasmussen_poll_shows_em_rising_approvalem _of_trump_in_the_wake_of_the_capitol_incursion.htm l

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_jan08
Rasmussen har en sedan länge konstaterad pro-GOP/konservativ bias, och får regelbundet kritik för att vinkla sina frågor och exkludera stora väljargrupper för att få de svar konservativa vill ha - de har av den anledningen åtnjutit viss respekt från höger ja - knappast från vänster...

Edit: Som de själva skriver om varför de får så annorlunda resultat jämfört med andra, från länk ovan: It depends on how you ask the question and whom you ask.”
Senast redigerad av apa123456 2021-01-11 kl. 05:48.
Citera
2021-01-11, 08:09
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Det är alltså bara 31% av republikanerna som tror att Biden vann utan fusk enligt Rasmussen polls. Om siffran 55% inte är för demokraterna och vi antar 50/50 för republikaner vs demokrater i andel av väljarna så måste över 90% av demokraterna tro att Biden vann utan fusk. Det låter alldeles för högt. Alternativt är röstspliten inte 50/50 i undersökningen.

Är 46% mer än 45%? Ja, det tror jag nog. Alltså är det enligt McLaughlin & associates en övervikt för de som tror att Biden vann genom fusk. Oklart?

Kolla på länken till Rasmussen, där kan du se vad demokrater och oberoende har svarat. Jag skulle uppskatta att ca 99% av demokrater är övertygade om att Biden vann rättmätigt. En andel svarar ändå att det har förekommit fusk, men då syftar man på republikanernas olika tricks för att förhindra folk från att rösta.

I pollen läggs de naturligtvis ihop med de som menar att det har varit valfusk till Bidens fördel och trots detta så är det totalt mindre än hälften som tror det.
Citera
2021-01-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Rasmussen har en sedan länge konstaterad pro-GOP/konservativ bias, och får regelbundet kritik för att vinkla sina frågor och exkludera stora väljargrupper för att få de svar konservativa vill ha - de har av den anledningen åtnjutit viss respekt från höger ja - knappast från vänster...

Edit: Som de själva skriver om varför de får så annorlunda resultat jämfört med andra, från länk ovan: It depends on how you ask the question and whom you ask.”
Rasmussen var en av ytterst få institut som korrekt spådde Trumps seger 2016 och kom väldigt nära det faktiska resultatet.

Intressant att du menar att Rasmussen skulle vara vinklad (var är detta "konstaterat" förresten?), då måste du anse att följande skribents uppgifter är helt felaktiga, att 99% av Demokraterna inte alls tycker att Biden funnit rättvist och korrekt?

Citat:
Kolla på länken till Rasmussen, där kan du se vad demokrater och oberoende har svarat. Jag skulle uppskatta att ca 99% av demokrater är övertygade om att Biden vann rättmätigt. En andel svarar ändå att det har förekommit fusk, men då syftar man på republikanernas olika tricks för att förhindra folk från att rösta.

I pollen läggs de naturligtvis ihop med de som menar att det har varit valfusk till Bidens fördel och trots detta så är det totalt mindre än hälften som tror det.
Citera
2021-01-11, 10:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Rasmussen var en av ytterst få institut som korrekt spådde Trumps seger 2016 och kom väldigt nära det faktiska resultatet.

Intressant att du menar att Rasmussen skulle vara vinklad (var är detta "konstaterat" förresten?), då måste du anse att följande skribents uppgifter är helt felaktiga, att 99% av Demokraterna inte alls tycker att Biden funnit rättvist och korrekt?

Fast det säger inte Rasmussen, det är bara min tro.

Rasmussen mäter, till skillnad från de andra organisationerna, vad troliga väljare tycker. Bland troliga väljare är andelen konservativa högre än i samhället i stort. Det är inte fel att göra så, men det gör att deras resultat lutar mer konservativt än andra organisationer.
Citera
2021-01-11, 10:26
Medlem
Citat:
Fast det säger inte Rasmussen, det är bara min tro.

Rasmussen mäter, till skillnad från de andra organisationerna, vad troliga väljare tycker. Bland troliga väljare är andelen konservativa högre än i samhället i stort. Det är inte fel att göra så, men det gör att deras resultat lutar mer konservativt än andra organisationer.
Och utfallet verkar ändå av någon anledning bli mer korrekt än hos andra institutit. För att man beaktar Bradley-effekten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in