Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Men de barn som föds nu, och även 1-2-åringar, påverkas då de inte får träffa sina släktingar eller öht vara nära andra människor än sina föräldrar. Det är väl klart att en sån typ av social isolering kommer att prägla dom på något sätt?
Kanske de riktigt små barnen har mer tid i trygg hem miljö med sina föräldrar en tidigare? Kanske till och med en del skulle må bättre av om dagis stängde?
Men varför ens ta upp att det är synd om 1och 2-åringar. Bäbisar måste ju rimligtvis vara den grupp som påverkas minst.
Jag tror att ungdomar och 70+ samt andra riskgrupper påverkas mest. Den enda skillnaden mellan dessa är att de yngre har många år kvar och kan ta igen förlorad tid medans de äldre förlorar kanske sina sista år på ensamhet.
För egen del kan jag absolut inte klaga, har tråkigt och det finns mycket jag saknar, men mitt barn tycker att livet är bra och jag står ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Vi ska absolut värna om varandra. Men jag anser att stänga ner skolan för alla barn, inte bara högstadiet, är något att ta till i absolut sista utväg. Så länge köpcentrum, klädaffärer, frisörer, gym osv är öppet så är man inte där än.
När det gäller skolstängning tror jag aldrig att jag yttrat en given åsikt. Det finns ju mellanting också. Man kan dela tiden, två dagar i skolan t.ex. Spolat inomhus gympan, skulle varit det första jag beslutat om i alla fall. Att hålla skolor öppna som om inget hänt måste ju vara det sämsta alternativet, det finns hur mycket man kan göra där som helst.